
[Clio16V] Bak kapot
Als je je bak wilt laten reviseren bij Reinier (Cannonballman), doe dat dan vooral via mij!Ollie schreef:Hoogstwaarschijnlijk is mijn bak naar de haaien en moet er dus een andere in? Nu kan ik uiteraard mijn bak laten reviseren, maar zijn er ook andere mogelijkheden wat betreft bakken die voordelen opleveren? En aangezien mijn motor er dan toch uit moet, is er natuurlijk de mogelijkheid om allerlei andere dingen aan te passen/te vervangen. Iemand daarover ideetjes of tips...zonder dat het natuurlijk een vermogen gaat kosten![]()
Alles is welkom...

Enne, krijg je provisie per aangeleverde klantMerijn schreef:Als je je bak wilt laten reviseren bij Reinier (Cannonballman), doe dat dan vooral via mij!Ollie schreef:Hoogstwaarschijnlijk is mijn bak naar de haaien en moet er dus een andere in? Nu kan ik uiteraard mijn bak laten reviseren, maar zijn er ook andere mogelijkheden wat betreft bakken die voordelen opleveren? En aangezien mijn motor er dan toch uit moet, is er natuurlijk de mogelijkheid om allerlei andere dingen aan te passen/te vervangen. Iemand daarover ideetjes of tips...zonder dat het natuurlijk een vermogen gaat kosten![]()
Alles is welkom...

krijg je zeker korting bij hem??:lol:Merijn schreef:Als je je bak wilt laten reviseren bij Reinier (Cannonballman), doe dat dan vooral via mij!Ollie schreef:Hoogstwaarschijnlijk is mijn bak naar de haaien en moet er dus een andere in? Nu kan ik uiteraard mijn bak laten reviseren, maar zijn er ook andere mogelijkheden wat betreft bakken die voordelen opleveren? En aangezien mijn motor er dan toch uit moet, is er natuurlijk de mogelijkheid om allerlei andere dingen aan te passen/te vervangen. Iemand daarover ideetjes of tips...zonder dat het natuurlijk een vermogen gaat kosten![]()
Alles is welkom...
Ook is je blok opgefokt dan kan je gewoon met orgineel blijven rijden.Merijn schreef:Als je niet van plan bent je blok op te fokken, dan zou ik gewoon voor een originele Valeo (Renault) koppelingsset gaan.
Tip: plaats een extra baksteun van de R19 deze komt onder je bak op het subframe te zitten, het zorgt ervoor dat het strakker schakeld en dat de pook niet meer uit de versnellingen kan schieten, nadeel je voelt wat meer trillingen in de auto.
Reapers is een 10 fout van Achterberg, dus vele malen beter.Frits schreef:is een tuner met veel kennis als ik gille mag geloven.Ollie schreef:Die naam zegt me niks...wat doe ie...wat heeft ie?gille schreef:vermits je een Limburger bent,zou ik eens bellen met Benny Raepers(ST-TRUIDEN)003211/683139,maar je kan hem alleen bellen op donderdag![]()
verder ook geen ervaring mee.
en wat is verder st truiden of hilvarenbeek?? kan je dus kiezen.
Gr. Frits
Ik had het geld liever aan wat andere dingen uitgegeven dan aan de bak hoor! Maar in dit topic wil ik ook gewoon ff informeren wat er zoal mogelijk is enzo.Abel schreef:tja niet zeuren he.. als je de pesos over hebt haal je het gewoon bij de dichtst bij zijnde
Ja, in principe is reviseren de beste optie, maar misschien een bak van een andere auto, die wat extra's oplevert ofzo.Merijn schreef:Ik zou voor zekergeid gaan en je bak laten reviseren. Dan weet je precies waar je aan toe bent, maar helaas wel wat duurder uit, vrees ik.
Wel vervelend na die probleemloze tijd met je 'S'.
En in die korte tijd dat ik die S gehad heb, is daar toch ook genoeg geld in gaan zitten helaas maar waar. Maarja, daar hou je toch enigszins rekening mee als je een auto op leeftijd rijdt, toch!?
Na vandaag de motorsteunen bekeken te hebben enzo, moet ik helaas constateren dat zover mijn kennis reikt, het toch echt de versnellingsbak is die naar de haaien is
Hij blijft gewoon uit de drie springen...en als je de pook probeert tegen te houden, dan wordt ie gewoon uit de versnelling gedrukt. Ik ben nu dus heel erg aan het balen! Zijn altijd dure grapjes zoiets!
Dus als iemand nog een goede bak weet te liggen, hoor ik het graag. Anders ff sparen voor de revisie!



Hij blijft gewoon uit de drie springen...en als je de pook probeert tegen te houden, dan wordt ie gewoon uit de versnelling gedrukt. Ik ben nu dus heel erg aan het balen! Zijn altijd dure grapjes zoiets!
Dus als iemand nog een goede bak weet te liggen, hoor ik het graag. Anders ff sparen voor de revisie!
Na vandaag ff langs geweest te zijn bij een monteur voor meer info over de versnellingsbak, die dus echt naar de klote is
, gebeurde het volgende op de terugweg (totale afstand ca. 1 km van mijn huis). Ik sta op een kruising bij het verkeerslicht en opeens slaat de motor af. Ik proberen te starten, startmotor draait, hele blok lijkt te rammelen, maar aanspringen ho maar! Paar keer geprobeerd, toen alleen nog maar een KLIK bij het proberen te starten
. Stroom is er gewoon, dat doet het allemaal. Ik sta dus nu echt te koken en te balen, sta op het punt om dat ding in onderdelen te gaan verkopen






startmotor of relais er van stuk,battery kan ook,maar ik kan zo nog veel zaken opnoemen he,of onstekingsunit(bobijn) stuk en van te lang demareren de battery plat.tja iets meer info ,heb je onsteking ,ben je zeker datg ie benzine krijgt????Ollie schreef:Na vandaag ff langs geweest te zijn bij een monteur voor meer info over de versnellingsbak, die dus echt naar de klote is, gebeurde het volgende op de terugweg (totale afstand ca. 1 km van mijn huis). Ik sta op een kruising bij het verkeerslicht en opeens slaat de motor af. Ik proberen te starten, startmotor draait, hele blok lijkt te rammelen, maar aanspringen ho maar! Paar keer geprobeerd, toen alleen nog maar een KLIK bij het proberen te starten
. Stroom is er gewoon, dat doet het allemaal. Ik sta dus nu echt te koken en te balen, sta op het punt om dat ding in onderdelen te gaan verkopen
![]()
![]()
Heb er niet meer naar gekeken vanavond...was blij dat ik hem thuis weer voor de deur gekregen heb.
Accu functioneert in ieder geval nog. Zal benzinetoevoer en bobine eens checken. Waar vind ik het relais van de startmotor dan? Zie zelf al het doemscenario van een gaknapte distributieriem en kromme kleppen
Accu functioneert in ieder geval nog. Zal benzinetoevoer en bobine eens checken. Waar vind ik het relais van de startmotor dan? Zie zelf al het doemscenario van een gaknapte distributieriem en kromme kleppen

weet nie waar die zit bij die clio's,maar dat doemscenario zou ik toch maar ff checken,want tja het wijst er wel op wa ik lees ,maar checken is weten he suc6Ollie schreef:Heb er niet meer naar gekeken vanavond...was blij dat ik hem thuis weer voor de deur gekregen heb.
Accu functioneert in ieder geval nog. Zal benzinetoevoer en bobine eens checken. Waar vind ik het relais van de startmotor dan? Zie zelf al het doemscenario van een gaknapte distributieriem en kromme kleppen
tja,50%Ollie schreef:dan wordt de realiteit nog eens zo klote, nu je zegt dat mijn doemscenario wel eens zou kunnen klopen! Klinkt dit ernaar dan, als ik dit zo vertel?
Ga vrijdag met Michel hier van het forum ff kijken wat er aan de hand is.
Kom net trouwens nog een advertentie tegen van hans, met website http://www.freehans.com. Die maar eens bellen wat ie allemaal nog heeft liggen, zag een versnellingsbak staan voor 200 euro en eventueel een startmotor ofzo, mits natuurlijk de distr. riem en kop nog in orde is.
Zie het wel weer ff zitten, zie alleen ontzettend op tegen de reparatie. Heb zoiets nog nooit zelf gedaan, maar hoop er natuurlijk uit te komen met hulp.
Maar in die korte tijd dat ik hem heb, ben ik er zo aan gehecht geraakt, het is gewoon fun om dat ding te rijden en dat wil ik zo snel mogelijk ook weer kunnen doen!
Kom net trouwens nog een advertentie tegen van hans, met website http://www.freehans.com. Die maar eens bellen wat ie allemaal nog heeft liggen, zag een versnellingsbak staan voor 200 euro en eventueel een startmotor ofzo, mits natuurlijk de distr. riem en kop nog in orde is.
Zie het wel weer ff zitten, zie alleen ontzettend op tegen de reparatie. Heb zoiets nog nooit zelf gedaan, maar hoop er natuurlijk uit te komen met hulp.
Maar in die korte tijd dat ik hem heb, ben ik er zo aan gehecht geraakt, het is gewoon fun om dat ding te rijden en dat wil ik zo snel mogelijk ook weer kunnen doen!
-
- Berichten: 3295
- Lid geworden op: wo 3 okt 2001 0:00
- Locatie: Bunde (L)
ja, het is allemaal k.t, hier wordt je niet blij van. Als ik kan helpendoe ik dat, eerst ruimte creeren in de garage voordat er een auto in past, staat nu nog vol met verhuisdozen 

....Ploegah schreef:denk er goed over na of je nog met deze auto verder wil gaan.
Dat klinkt heel zwaar en serieus, maar ik had in december een kapotte bak. Toen had ik hem vervangen voor een gerevisserd exemplaar (met koppeling en distributie riem a 1800 euro), drie maanden later is me clio overleden.
Nu later bedenk ik me dat ik hem op dat moment had moeten wegdoen.
Ik zeg niet dat dat bij jou ook het geval is maar denk er goed over na, want je krijgt het geld er nooit meer voor terug.
Misschien wijze woorden van Paul. Laat voordat je aan grote ingrepen begint goed nakijken of je carrosserie het nog wel waard is, hoe je motor eraan toe is (ff ervan uitgaande dat je distributieriem niet is geknapt) en laat iemand gewoon objectief naar je auto kijken.
Misschien is de optie die Ploegah voorstelt wel de beste voor jou auto. Misschien niet, maar als je het niet bekijkt of laat bekijken weet je het niet en sta je straks met nog meer problemen en nog minder auto te kijken. Zo erg klote zijn... Ik heb het, evenals Paul, al eens meegemaakt.
Misschien is de optie die Ploegah voorstelt wel de beste voor jou auto. Misschien niet, maar als je het niet bekijkt of laat bekijken weet je het niet en sta je straks met nog meer problemen en nog minder auto te kijken. Zo erg klote zijn... Ik heb het, evenals Paul, al eens meegemaakt.
precies.
het is 1 keer klote, de volgende keer zwaar klote en de derde keer kunnen ze je opnemen ofzo. (ik heb het maar twee keer meegemaakt, en misschien is dit voor jou je de eerste)
het is 1 keer klote, de volgende keer zwaar klote en de derde keer kunnen ze je opnemen ofzo. (ik heb het maar twee keer meegemaakt, en misschien is dit voor jou je de eerste)
Klinkt zeker allemaal als wijze woorden, maar laten we eerlijk zijn...wat kun je voor mijn auto op dit moment vragen, 3x niks toch?!
Een oude oude rijden is bijna altijd zonde van je geld, ja toch. Dat geld wat je er in stopt, zei je nooit meer terug.
Zoals gezegd hoop ik vrijdag van Michel een objectieve mening over de staat van de auto te krijgen en dan beslissen we wel. In onderdelen verkopen zal nu ook wel geen optie zijn, daar er de laatste tijd zoveel in onderdelen verkocht zijn, dat iedereen wel voorzien is lijkt me. Dus dan heb ik een dikke vette afschrijving in 3 maanden tijd!

Een oude oude rijden is bijna altijd zonde van je geld, ja toch. Dat geld wat je er in stopt, zei je nooit meer terug.
Zoals gezegd hoop ik vrijdag van Michel een objectieve mening over de staat van de auto te krijgen en dan beslissen we wel. In onderdelen verkopen zal nu ook wel geen optie zijn, daar er de laatste tijd zoveel in onderdelen verkocht zijn, dat iedereen wel voorzien is lijkt me. Dus dan heb ik een dikke vette afschrijving in 3 maanden tijd!
