[Mégane]Waar op te letten bij aanschaf?

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
gerjo

Nadat mijn moeder met onze kia (niet al te) besta een ongelukje heeft gehad, heeft ze nogal wat plaatschade en het ziet er naar uit dat het busje total-loss wordt verklaard.
Nu zijn ze al gaan rondkijken voor een andere auto en hebben nu al een optie op een auto.

Aangezien mijn vader altijd al gek is geweest van mijn laguna (meest standaar die er is, maar ja, hij vindt hem helemaal te gek), zijn ze o.a. naar de renault dealer gegaan.
De keuze is gevallen op:
Een Megane 1.4e uit 1996 met 116d km op de teller. Te koop bij Renault Haarlem (Finesse). kosten €5900

Ik ben niet meegeweest dus heb hem zelf niet kunnen bekijken.
Voordat de koop definitief wordt, willen ze ook mijn oordeel weten. Nu weet ik niet waar ik op moet letten bij een megane, kan iemand mij dit vertellen.
Dus bekende roestplekken en meer van dit soort dingen.

Alvast bedankt
Laatst gewijzigd door gerjo op di 15 apr 2003 16:03, 1 keer totaal gewijzigd.
toet doet mijn toeter
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

na mijn weten zijn er geen roest problemen bij de megane's maar dat weet ik niet 100% zeker mijn pa heeft er met zijn megane in iedergeval geen last van :D
gerjo

een roestplekje was al door mijn vader ontdekt. bij een rubber van de dorpel. dit zou behandeld worden door de garage.

maar voor de rest niet echt problemen, dus.....??
toet doet mijn toeter
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

ja als er een spoiler op zit effe goed bekijken want bij die van mijn pa was de lak gaan werken waarschijnlijk van vocht binnenuit, hij krijgt dan ook volgens de garantie een nieuwe spoiler 8) :D
Tom
Moderator
Car: MB

ga ook effe rijden zou ik zeggen. Een 1.4 in een megane is nou niet bepaald een beest om in te rijden
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
gerjo

hij is voor mijn ouders, dus die vinden het al lang best als hij 120km/u kan halen :) bij hun gaat het niet om snel op te trekken of wat dan ook. Puur vervoermiddel :wink:
toet doet mijn toeter
Jeroen
Contacteer:

Gerjo, hier het aankoopadvies op onze site:

http://www.meganecoupe.nl/uitvoeringen/ ... advies.htm

Het gaat wel om de Coupé en de 1.4 komt hier niet in voor.
Maar misschien heb je er wat aan.
jeroen.k

Die 1.4e blokjes zijn leuke blokje waar je lekker mee mee kunt komen in het verkeer (mijn 19 HAD er ook 1 :p ). Alleen was dit blokje in mijn 19 al lichtjes ondermeten, nou ja zeg maar gerust niet toereikend. Denk dat het in een megane nog iets meer onderbemeten is...verder gewoon naar standaar auto dingen kijken denk ik.
Abel
Über-Spammer

jeroen.k schreef:Die 1.4e blokjes zijn leuke blokje waar je lekker mee mee kunt komen in het verkeer (mijn 19 HAD er ook 1 :p ). Alleen was dit blokje in mijn 19 al lichtjes ondermeten, nou ja zeg maar gerust niet toereikend. Denk dat het in een megane nog iets meer onderbemeten is...verder gewoon naar standaar auto dingen kijken denk ik.
ik heb een megane coupe met een 1.6e dit rijd lekker en trekt wel aardig op.

1.4e lijkt me ook wel een fijn blokje. voor het vermogen is het je ouders toch niet te doen denk ik.
jeffrey
Contacteer:

de meganeŽs hebben inderdaad niet echt veel `bekende` problemen, gewoon de al gehele staat bekijken....waterpompje misschien, maar over het algemeen fijne autoŽs( mits goed onderhouden)
van marwijk passion
gerjo

de megane was in zo'n toestand dat we moesten vertrouwen op de reperaties van de garage. Dan nog maar ff verder kijken. Hebben nu een twingo initiale gezien full-option. Is ook wel wat voor hen, maar dit topic kan gesloten worden.
toet doet mijn toeter
Arjen

Topic-titel is aangepast. We laten dit topic open, zodat hier in de toekomst ook nog vragen over de aankoop van een Megane kunnen worden gesteld.
Plaats reactie