[Laguna]elektrische ramen

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
gerjo

Hoe lastig is het om zo'n motortje te installeren voor elektrische ramen in een laguna 1.8rn uit 94?

Ik zou dit graag willen hebben, want wordt gek van het geslinger in dit wisselvallige weer in Nederland. Rij namelijk graag met raampjes open 8)

En weet iemand de kosten van zo'n setje (motortje, originele knopjes voor in deurpanelen)?
toet doet mijn toeter
Tom
Moderator
Car: MB

dit soort dingen kun je het beste op de sloop halen. Nieuw is het enorm duur dus dat word even een "rondje" bellen
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Mrtn
Car: R5GTT

Inderdaad, sloperijen afbellen :wink:

Je moeten het mechanisme + motortje hebben en de knoppen. Kabelboompje ken je eventueel zelf trekken :)
Mrtn = Maarten
gerjo

heb nu verzoek geplaatst bij onderdelenlijn.nl Hoop nu snel gebeld te worden en dan gauw het onderdeel ophalen :D
toet doet mijn toeter
Mrtn

gerjo schreef:heb nu verzoek geplaatst bij onderdelenlijn.nl Hoop nu snel gebeld te worden en dan gauw het onderdeel ophalen :D
Schrik niet van de prijzen hoor :wink:

Ik had ook eens een verzoek bij ze ingediend voor elek.ramen met knoppen, werd ik door 3 sloperijen gebeld die er allen fl.500,- voor wilde hebben.
Toen kwam ik eens bij een sloopje in Landsmeer, zelf uitbouwen en meenemen voor fl.150,- :)

Via de onderdelenlijn lijkt het of de prijzen veel hoger zijn, ik hou er niet van :wink:
Mrtn = Maarten
gerjo

ben net al gebeld door sloop uit Veldhoven. schrok me idd kapot. 70euro per setje per kant, dus zou 140 euro moeten dokken plus verzendkosten. Das veel. Ga zelf wel slopen af, denk. ff bij gebr. opdam kijken.
toet doet mijn toeter
Tom
Moderator

moet je voor de gein diezelfe sloop eens bellen onder een andere naam. Ben benieuwd wat ze dan willen hebben
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

gerjo schreef:ben net al gebeld door sloop uit Veldhoven. schrok me idd kapot. 70euro per setje per kant, dus zou 140 euro moeten dokken plus verzendkosten. Das veel. Ga zelf wel slopen af, denk. ff bij gebr. opdam kijken.
Alles compleet incl. panelen en kableboom valt nog wel mee hoor. voor een clio betaal je niet veel minder. en of zelf slopen altijd een oplossing is weet ik niet. je sloopt soms meer dan dat je nodig hebt. dus ook de goede dingen.

Gr.Frits
gerjo

dus dat is gewoon zo duur. Had het wel iets goedkoper verwacht vanaf de sloop. Dat de garage dit nou vraagt, ok, maar de sloop??
toet doet mijn toeter
Tom
Moderator

dan moet je voor de gein reno maar eens bellen. Dan schrik je je waarschijnlijk helemaal dood
gerjo

nee dank je. ik weet hoe duur de reno garages zijn over het algemeen. blijf liever wat langer leven :lol:
toet doet mijn toeter
Panoramix

Wat wij tegenwoordig doen is een complete auto opkopen voor 50-100 euro (als er leer inzit wat meer) en dan zelf strippen. Dat is voor ons de enige manier om een onderdelenmagazijn aan te leggen, voor een leuke prijs, voor al onze bolides.

De onderdelen waar je wat moeilijker zelf bij kan laten we demonteren door een autosloopbedrijf om de hoek.
gerjo

bedoel je dat ik bij jou ook voor die onderdelen terecht kan, of dat ik ook een schadeauto moet opkopen en strippen??
toet doet mijn toeter
Panoramix

Het is maar waar je lol in hebt. Wij hebben momenteel de lol om oude renault 25's te kopen voor een prikkie, waarvan bv de automaatbak kapot is, maar waar natuurlijk een hoop goede onderdelen aanzitten. Denk bv. aan zaken die onlangs verniewd zijn zoals radiateur, maar ook soms bijna nieuwe banden.

Voor de doorsnee auto-rijder zal dit niet echt handig zijn, maar als je meer auto's bezit van hetzelfde type (een vriend en ik hebben er nu in totaal 15) is het wel erg handig en een stuk goedkoper dan naar de sloperij in Veldhoven te gaan voor onderdelen....
Mrtn

Frits schreef:
gerjo schreef:ben net al gebeld door sloop uit Veldhoven. schrok me idd kapot. 70euro per setje per kant, dus zou 140 euro moeten dokken plus verzendkosten. Das veel. Ga zelf wel slopen af, denk. ff bij gebr. opdam kijken.
Alles compleet incl. panelen en kableboom valt nog wel mee hoor. voor een clio betaal je niet veel minder. en of zelf slopen altijd een oplossing is weet ik niet. je sloopt soms meer dan dat je nodig hebt. dus ook de goede dingen.

Gr.Frits
Frits,

meestal alleen de motortjes met knopjes, eventueel met handgreep oid waar ze in zitten. kabelbomen knippen ze door, is te veel werk om er netjes uit te halen :wink:

Gerjo, €140 is niet schrikbarend, tenminste, ik had schrikbarendere bedragen in gedachte......tuurlijk, het is veel geld om even snel uit te geven, maar de luxe die je terug krijgt....... :wink:

Is het alleen vóór, of ook elek. ramen achter??
Mrtn = Maarten
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Mrtn schreef:Frits,

meestal alleen de motortjes met knopjes, eventueel met handgreep oid waar ze in zitten. kabelbomen knippen ze door, is te veel werk om er netjes uit te halen :wink:

Gerjo, €140 is niet schrikbarend, tenminste, ik had schrikbarendere bedragen in gedachte......tuurlijk, het is veel geld om even snel uit te geven, maar de luxe die je terug krijgt....... :wink:

voor de clio zit in de deuren een apart boompje van deur tot chassis. daar vanuit gaande en dat de andere kant net zoŽn stekker heeft halen ze dus wel de boompjes er uit. verder als alles verweven zit geef ik ze gelijk.

ik keek dus ff vanuit een clio. :wink: en ook hier vragen ze 150 euro voor alles zoals boven beschreven. :p

gr. Frits

Gr.Frits
Bart V

Het zou kunnen dat er al voorbedrading aanwezig is, omdat de meeste laguna's wel electrische ramen hebben. Hier moet je ff op letten, kan hoop werk schelen.

Ik heb ook wel de schema's voor de laguna voor je het zooitje gaat inbouwen.

Gr Bart
gerjo

Het is in principe alleen voor voorin, maar als het achterin ook voor die prijs kan, ben ik helemaal blij, maar er zit bijna nooit iemand achterin, dus die ene keer slingert diegene maar een end weg wat mij betreft.
Het zou kunnen dat er al voorbedrading aanwezig is, omdat de meeste laguna's wel electrische ramen hebben. Hier moet je ff op letten, kan hoop werk schelen.

Ik heb ook wel de schema's voor de laguna voor je het zooitje gaat inbouwen.

Gr Bart
Als je deze hebt, zou je ze me dan op kunnen sturen naar mijn emailadres, tenminste als je ze softcopy hebt. Anders graag naar mijn postadres, deze staat in het forum op rtc.nl. Kweenie of er een prijsje aan vastzit??
Als deze schema's ook in de vraagbaak of het werkplaatshandboek staan, dan hoeft het niet, want die krijg ik allebei vandaag binnen. Op marktplaats.nl verkoopt iemand werkplaatshandboeken op cd-rom voor slechts 15eurootjes. misschien leuk om te weten voor degenen die er eentje willen. ik krijg hem vandaag of morgen binnen, dan laat ik wel weten of het wat is, want het blijft een gok natuurlijk om zoets te bestellen. :wink:
maarre bedankt voor het aanbod Bart.
toet doet mijn toeter
Bart V

De schema's komen uit de kluwer vraagbaak, als je ze nodig hebt moet je ff een pm sturen. uiteraard voor niks :-D

Gr Bart
Plaats reactie