[verzekeren gesleept voertuig]
-
- Berichten: 664
- Lid geworden op: do 5 sep 2002 14:33
Als je een voertuig op sleeptouw hebt (om het even van a naar b te brengen), moet dat voertuig dan perse verzekerd zijn?
Volgens mij moeten alle voertuigen die zich op de weg bevinden verzekerd zijn!! of ie het doet of nie
hehehe alle post op 16 56 uur goed man!! 

-
- Berichten: 1324
- Lid geworden op: do 7 mar 2002 0:00
- Locatie: Delft
- Contacteer:
Zeker, dus 3/4...
Gijs
Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
Als je nog twijfelt moet je effe de RDW checken, en ja ik weet het het zijn een zooitje flapdrollen daar
:-*
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Gewoon ff handig ergens "groene platen" regelen.
Dan is het wel verzekerd. in wat voor vorm dan ook. maar krijg maar eens een garage zo gek als je er niet vandaan komt.
Of iets doen wat niet mag natuurlijk
platen van een andere gelijk waardige auto er op schoeven.
Gr.Frits
Dan is het wel verzekerd. in wat voor vorm dan ook. maar krijg maar eens een garage zo gek als je er niet vandaan komt.
Of iets doen wat niet mag natuurlijk

Gr.Frits
Project: GTT Blue Sport
- Bas
- Bestuurslid
- Berichten: 4002
- Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
- Car: Clio IV RS
- Locatie: Om de hoek
Helemaal een aanrader...Frits schreef: Of iets doen wat niet mag natuurlijkplaten van een andere gelijk waardige auto er op schoeven.
Gr.Frits
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
-
- Berichten: 1324
- Lid geworden op: do 7 mar 2002 0:00
- Locatie: Delft
- Contacteer:
Briljant, daar komen ze noooiiitttt achter....
Gijs

Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
ja elke auto die zich op de openbare weg bevind MOET verzekerd zijn!!
Wet aansprakelijkheidsverzekering motorrijtuigen:
Artikel 2
1. De bezitter van een motorrijtuig en degene aan wie het kenteken voor een motorrijtuig is opgegeven, zijn verplicht voor het motorrijtuig een verzekering te sluiten en in stand te houden welke aan de bij en krachtens deze wet gestelde bepalingen voldoet, indien dat motorrijtuig op een weg wordt geplaatst of daarmee op een weg wordt gereden, indien buiten een weg met dat motorrijtuig op een terrein aan het verkeer wordt deelgenomen of indien voor dat motorrijtuig een kentekenbewijs is afgegeven.
alstublieft

Wet aansprakelijkheidsverzekering motorrijtuigen:
Artikel 2
1. De bezitter van een motorrijtuig en degene aan wie het kenteken voor een motorrijtuig is opgegeven, zijn verplicht voor het motorrijtuig een verzekering te sluiten en in stand te houden welke aan de bij en krachtens deze wet gestelde bepalingen voldoet, indien dat motorrijtuig op een weg wordt geplaatst of daarmee op een weg wordt gereden, indien buiten een weg met dat motorrijtuig op een terrein aan het verkeer wordt deelgenomen of indien voor dat motorrijtuig een kentekenbewijs is afgegeven.
alstublieft

-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
nou dit is geen ontheffing volgens mij, maar meer een gewoon doen kwestieChris schreef:Huh? Ontheffing??Stefijn schreef:je kunt een soort van ontheffing krijgen meen ik, net als bij APK, als je van je stalling naar de garage moet.
want de uitzonderingen zijn:
Vrijstellingen
De Staat is vrijgesteld van de verzekeringsplicht (art. 17). Het is de algemene gedragslijn, dat de Staat zijn risico's zelf draagt. De bestuurder van een rijksmotorrijtuig is in het bezit van een vrijstellingsbewijs (zie bijlage A). Voor militaire voertuigen wordt op het kentekenbewijs aangetekend, dat dit tevens geldt als bewijs van vrijstelling.
Vrijstelling is ook mogelijk voor hen die overwegende gemoedsbezwaren hebben tegen het sluiten van een verzekering van welke aard ook (art. 18). Aan hen wordt een bewijs van vrijstelling uitgereikt dat slechts een jaar geldig is, doch telkens opnieuw verlengd kan worden (zie bijlage B, B1 en B2). Voor het verkrijgen van het bewijs moet een bedrag betaald worden, dat in het waarborgfonds wordt gestort.
De gemoedsbezwaarde blijft volledig aansprakelijk. Hij moet de schadevergoeding zelf betalen, maar voor de benadeelde is er de garantie dat hij zich tot het fonds kan wenden, als de gemoedsbezwaarde niet tot betaling in staat is.
10 Buitenlandse motorrijtuigen
Dit zijn de motorrijtuigen die in een ander land geregistreerd zijn en motorrijtuigen waarvoor een kenteken met beperkte geldigheidsduur is opgegeven. Met deze laatste kentekens worden bedoeld de GN- en BN-kentekens en de militaire registratietekens voor motorrijtuigen in bezit van Nederlandse militairen die in het buitenland gelegerd zijn en die van Duitse militairen die in Nederland gelegerd zijn (zwarte platen met respectievelijk witte en gele cijfers/letters waarvan de N en de W - van Netherlands en West-Germany - deel uitmaken).
Onderscheid wordt gemaakt tussen landen binnen de Europese Ruimte en landen daarbuiten. In de landen binnen de Europese Ruimte wordt de groene kaart als verzekeringsbewijs afgegeven. De schade is gedekt in alle betrokken landen. De schadeafwikkeling geschiedt via een Nationaal Bureau van Motorrijtuigverzekeraars. In ons land is dat het Nederlands Bureau van Motorrijtuigverzekeraars te 's-Gravenhage. Dit bureau verhaalt de schade op het Nationaal Bureau in het betrokken land en deze weer op de betreffende verzekering of rechtstreeks bij betrokkene in dat land.
Controle op de groene kaart geschiedt slechts aan de buitengrens.
De verzekeringsplicht betreft alle motorrijtuigen met of zonder kenteken. Dus ook bromfietsen, handwagens met hulpmotor, trolleybussen, tractoren, wegwalsen, voertuigen voor intern bedrijfstransport enz.
De verplichting berust in eerste instantie op de bezitter van het motorrijtuig. In geval van huurkoop, vruchtgebruik of een anderszins duurzaam gebruik gaat de verzekeringsplicht over op de houder. Daarnaast berust de verplichting ook altijd op de kentekenhouder. Zodra het kentekenbewijs is afgegeven moet de verzekering zijn gesloten. De verzekeringsplicht vervalt pas als het motorrijtuig buiten gebruik wordt gesteld door het van de weg te verwijderen, gevolgd door een kennisgeving van schorsing van de verzekering, die door de verzekeringsmaatschappij aan de Dienst Wegverkeer wordt gedaan.
De verzekering is verplicht bij gebruik op wegen en op terreinen. Voor wegen geldt de definitie uit de Wegenverkeerswet 1994, uitgebreid met een pontveer. Onder terrein verstaat de wet een terrein dat toegankelijk is voor het publiek of een zeker aantal personen, die het recht hebben om daar te komen (art. 1).
-
- Berichten: 2363
- Lid geworden op: di 3 jul 2001 0:00
- Locatie: Tilburg - - - - - Lancia Delta Integrale EVO2 SE
Gewoon doen is heeeel erg dom. Maak je brokken ben je zwaar de pineut...
Voor APK kun je ontheffing krijgen als je auto niet gekeurd is en hij bijvoorbeeld van je stalling naar de garage moet. Dan mag je met zo'n ontheffing dus met je NIET gekeurde auto naar het APKstation rijden, maar dan moet dat dus allemaal wel vastgelegd worden (en ondertekend door het APK station dus).
Ik weet overigens niet waar je die ontheffing moet halen..
Volgens mij kan zoiets ook voor de verzekering.
Voor APK kun je ontheffing krijgen als je auto niet gekeurd is en hij bijvoorbeeld van je stalling naar de garage moet. Dan mag je met zo'n ontheffing dus met je NIET gekeurde auto naar het APKstation rijden, maar dan moet dat dus allemaal wel vastgelegd worden (en ondertekend door het APK station dus).
Ik weet overigens niet waar je die ontheffing moet halen..
Volgens mij kan zoiets ook voor de verzekering.
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Nee je moet ook zeker niet met een onverzekerde auto de weg op 1000% mee eens!!!Stefijn schreef:Gewoon doen is heeeel erg dom. Maak je brokken ben je zwaar de pineut...
Voor APK kun je ontheffing krijgen als je auto niet gekeurd is en hij bijvoorbeeld van je stalling naar de garage moet. Dan mag je met zo'n ontheffing dus met je NIET gekeurde auto naar het APKstation rijden, maar dan moet dat dus allemaal wel vastgelegd worden (en ondertekend door het APK station dus).
Volgens mij kan zoiets ook voor de verzekering.
maar wat ik wil zeggen is dat je niet zo'n ontheffing kan krijgen als bij de APK
als een voertuig alleen al op je naam staat en hij is niet geschorst moet je em verzekeren.
Maakt niet uit of je em nu gebruikt of niet, of je sleept of gesleept word, als je em alleen binnen hebt staan ook, als hij helemaal gedemonteerd ligt ook. Gepakt wordt je door databestanden, je hoeft dus niet eens op straat gezien te worden.
Kwam daar achter toen ik een motorfiets uit de schorsing had gehaald (ding was ouder dan 25 jr, en ik kreeg vrijstelling van belasting). Ik dacht dus lekker onder het jaarlijkse belachelijke melkkoe-schorsingsbedrag uit te komen. Bleek na een maandje of wat dat ik em had moeten verzekeren. Duzz nu heb ik em al een jaartje verzekerd en nog geen cm gereden. Gelukkig kost de verzekering ongeveer evenveel als de schorsing zodat het nix uitmaakt.
Maakt niet uit of je em nu gebruikt of niet, of je sleept of gesleept word, als je em alleen binnen hebt staan ook, als hij helemaal gedemonteerd ligt ook. Gepakt wordt je door databestanden, je hoeft dus niet eens op straat gezien te worden.
Kwam daar achter toen ik een motorfiets uit de schorsing had gehaald (ding was ouder dan 25 jr, en ik kreeg vrijstelling van belasting). Ik dacht dus lekker onder het jaarlijkse belachelijke melkkoe-schorsingsbedrag uit te komen. Bleek na een maandje of wat dat ik em had moeten verzekeren. Duzz nu heb ik em al een jaartje verzekerd en nog geen cm gereden. Gelukkig kost de verzekering ongeveer evenveel als de schorsing zodat het nix uitmaakt.
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Klopt. Meer kan ik er niet van zeggen!
En als je m niet verzekerd krijg je eerst een waarschuwing. Als je m dan nog niet verzekerd dan krijg je een boete. Die was in het gulden-tijdperk 240 gulden, dat weet ik nog

En als je m niet verzekerd krijg je eerst een waarschuwing. Als je m dan nog niet verzekerd dan krijg je een boete. Die was in het gulden-tijdperk 240 gulden, dat weet ik nog


-
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: ma 21 jan 2002 0:00
- Locatie: Utrecht... garage in Portengen....
- Contacteer:
Ik hoorde laatst 260 euro... m'n ex vriendin had ietsjes te laat een auto geschorst.
Drive it like you stole it
-
- Berichten: 664
- Lid geworden op: do 5 sep 2002 14:33
Bedankt voor alle info.
Ik weet genoeg..............
Ik weet genoeg..............