Ik wil dit topic even omhoog vissen omdat ik dus ook een 19 16V heb uit 90 waarvan de carterpan vervangen moet worden (roestig en lekkende pakking) Maar zou ik er een pan van een phase 2 op kunnen zetten om dat olieprobleem op te lossen????? Ik moet morgen die spullen gaan halen bij renault want morgen ga ik de motor eruit halen i.v.m een kapotte koppeling en een opknapbeurtje onder de kap.
Greetz
Verkeerde peilstok in 16V???
Ik heb hier toch nog een vraag over (voor de wetenden onder ons)
Ik heb een F7P 704 motor in mn 19 16V, en deze heeft een gele haak aan de pijlstok, dus niet zon geel dopje. Ik heb wel op mn linker veerkoker een gele sticker met een blauwe stip zitten. Ik heb een stalen carterpan. Is de mijne nou wel of niet gemodificeerd????? Bij renault wisten ze het niet. Wil het wel graag zeker weten.
Greetz
Ik heb een F7P 704 motor in mn 19 16V, en deze heeft een gele haak aan de pijlstok, dus niet zon geel dopje. Ik heb wel op mn linker veerkoker een gele sticker met een blauwe stip zitten. Ik heb een stalen carterpan. Is de mijne nou wel of niet gemodificeerd????? Bij renault wisten ze het niet. Wil het wel graag zeker weten.
Greetz
Ik was laatst aan het rossen over de weggetjes met mijn cliotje16v. en wat denk je??? bam motor uit. ik balen en bij mensen aangebelt om te vragen waar ik was, en of ze mij ff konden aanslepen, want mijn startmotor is ook aan puin. Oke die mensen slepen mij aan en ik toch wel benieuwd naar huis. Thuis de coolvloeistof gechecked en de olie en wat denk je???
ER ZAT ZELFS GEEN OLIE MEER AAN MIJN PEILSTOK!!!
Wel vreemd was dat de oliemeter in het dashbord aangaf dat er nog voor de helft in zat.
Gelijk olie gehaald (op de fiets) en ik kon er zo weer ff iets meer dan 4 liter bij gooien hoor.
Nu doet ie het gelukkig weer. Alleen als ik wil rijden moet ie wel ff aangesleept worden
ER ZAT ZELFS GEEN OLIE MEER AAN MIJN PEILSTOK!!!
Wel vreemd was dat de oliemeter in het dashbord aangaf dat er nog voor de helft in zat.
Gelijk olie gehaald (op de fiets) en ik kon er zo weer ff iets meer dan 4 liter bij gooien hoor.
Nu doet ie het gelukkig weer. Alleen als ik wil rijden moet ie wel ff aangesleept worden

Dan zal er wel behoorlijk wat slijtage zijn opgetreden aangezien er maar 4,5 tot 5,5 liter (phase 1 of 2) olie in kan, de F motoren kunnen heel slecht tegen te wienig of haast geen olie.
Als ik jou was zou ik het peil maar elke keer controleren als je een stuk heb gereden, meer dan 4 liter olie weg kan niet goed zijn.
Als ik jou was zou ik het peil maar elke keer controleren als je een stuk heb gereden, meer dan 4 liter olie weg kan niet goed zijn.
dit is al een tijdje terug, maar ik heb hetzelfde, alleen heb ik de blauwe stip voor op het blok en niet op de veerkoker en het uiteinde van de peilstok is ook een gele haak (wel versleten)... is mijne nu wel of niet gemodificeerd??Bart V schreef:Ik heb hier toch nog een vraag over (voor de wetenden onder ons)
Greetz
Laatst gewijzigd door mike16v op di 21 jun 2005 7:46, 1 keer totaal gewijzigd.
even een schopje...
mijn clio valt onder die fabrikage nummers, heb even met een magneetje gecheckt, ik heb een aluminium carterpan.
er zit een pijlstok in, geel met zwarte dot verf erop. nu heb ik een andere pijlstok geregeld, die is geel met een blauwe punt erop.
deze twee heb ik even naast elkaar gehouden, de minimum niveau's zijn gelijk, echter is bij de zwarte het maximum niveau zo'n 2,5 cm hoger als bij de blauwe. tussen max en min bij de zwarte zit zo'n 5 cm, bij de blauwe is dit zo'n 2,5 cm
uit het verhaal van dit topic maak ik op dat juiste de blauwe een hoger niveau hoort te hebben?!? welke is nu de goeie??
thnx in advance
mijn clio valt onder die fabrikage nummers, heb even met een magneetje gecheckt, ik heb een aluminium carterpan.
er zit een pijlstok in, geel met zwarte dot verf erop. nu heb ik een andere pijlstok geregeld, die is geel met een blauwe punt erop.
deze twee heb ik even naast elkaar gehouden, de minimum niveau's zijn gelijk, echter is bij de zwarte het maximum niveau zo'n 2,5 cm hoger als bij de blauwe. tussen max en min bij de zwarte zit zo'n 5 cm, bij de blauwe is dit zo'n 2,5 cm
uit het verhaal van dit topic maak ik op dat juiste de blauwe een hoger niveau hoort te hebben?!? welke is nu de goeie??
thnx in advance