kit op mijn carosserie

Alles wat te maken heeft met plaatwerkerij en het interieur
Plaats reactie
gerjo

Ik heb vorige week mijn voorruit laten vervangen en gister tijdens het wassen en poetsen van mijn auto, zag ik opeens zo'n vieze zwarte klodder op mijn rechter voorscherm zitten. Volgens mij is het die zwarte kit die wordt gebruikt bij het kitten van die zijlijsten op mijn voorruit, maarre mijn vraag is, hoe krijg ik dit eraf zonder de lak te beschadigen. Echt zin om naar die boeren van carglass in Haarlem terug te gaan, heb ik niet, aangezien het daar een stel prutsers zijn. De rubbers in één keer netjes doen kunnen ze ook niet, dus....... :evil:
Weet iemand dus hoe ik die kit van mijn lak af krijg??
toet doet mijn toeter
bruno @af
Contacteer:

gerjo schreef: Echt zin om naar die boeren van carglass in Haarlem terug te gaan, heb ik niet, aangezien het daar een stel prutsers zijn
ik zou het toch doen, want de kit erafhalen zonder beschadigingen is zeer moeilijk, ik zou ze een herschildering laten betalen :lol:
Tom
Moderator
Car: MB

een wasbenzine achtig goedje mischien. Wel zorgen dat je daarna naspoeld met zeer veel water en eventueel zeep
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
jeroen.k

Ik zou ook terug gaan naar CarGlass...

Laat die maar lekker betalen. Wel ff een fotootje ervan maken... ;)
Jasper16v

er zijn speciale 'slijptollen' hiervoor meen ik, van een heel zacht materiaal
gerjo

ik ga wel ff terug naar carglass en maak idd eerst een fotootje. Ik ga niet dingen uitproberen die niet helemaal veilig zijn, voordat ik mijn lak beschadig.

Ik :-* op carglass
toet doet mijn toeter
canonballman

Dr zijn dr meer hoor.......die :-* op CarBRAS
canonballman

Ik had zon heel klein sterretje in de voorruit van mn bussie. Zon ding van 5 milimeter. Niks aan de hand.

Dus ik denk: Kga dr mee naar Carglass, om dat sterretje te laten fixen, zodat de ruit niet verder scheurt.
Tijdens het fixen scheurde de ruit dus al. Nu, 3 maanden verder heb ik van links naar rechts een scheur van 60 centimeter!!! Eikels..........

Heb nu maar een ruit op de sloop gekocht, die ik er zelf maar ga inlijmen, dan gebeurd het tenminste secuur.
gerjo

dat ken ik helaas niet zelf. Ben (nog) niet zo handig met auto's. :)
toet doet mijn toeter
Jasper16v

canonballman schreef:Ik had zon heel klein sterretje in de voorruit van mn bussie. Zon ding van 5 milimeter. Niks aan de hand.

Dus ik denk: Kga dr mee naar Carglass, om dat sterretje te laten fixen, zodat de ruit niet verder scheurt.
Tijdens het fixen scheurde de ruit dus al. Nu, 3 maanden verder heb ik van links naar rechts een scheur van 60 centimeter!!! Eikels..........

Heb nu maar een ruit op de sloop gekocht, die ik er zelf maar ga inlijmen, dan gebeurd het tenminste secuur.
en dat kun je niet verhalen op hun ?
Tom
Moderator
Car: MB

canonballman schreef:Ik had zon heel klein sterretje in de voorruit van mn bussie. Zon ding van 5 milimeter. Niks aan de hand.

en dat laat jij zomaar gebeuren ??? heen met een klein sterretje en terug met twee halve ruiten :(
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Anonymous

dat word als het goed is ook verteld als je de ruit bij hun laat herstellen,

de kans op doorscheuren is redelijk groot bij een reperatie met injecta van hars die ze daarna uitharden met een uv lamp.

hij moet ook eerst in het inslagpunt worden opengeboord, daardoor is de spaning van de barst af [9 van de tien keer] dit is een jobke die veel van die carbrassers niet aandurft vanwege het feit dat als hij te diep boort, het plastic folie tussen de glaslagen word geraakt en dan smelt ie weg door de warmte van de boor, resultaat een doffe gesmolten plastic plek midden in je raam :(

dus wat doen ze, zonder boren "proberen" maken.
en dan krijg je doorscheuren op 4 van de tien autoruiten..

ff uitgelegd, carbrassers :-* ik doe het zelf wel, ik boor niet te diep :lol:
canonballman

en dat laat jij zomaar gebeuren ??? heen met een klein sterretje en terug met twee halve ruiten

Je hebt inderdaad geen garantie dat ie niet scheurt :(

En er zat ook maar een scheurtje in van 5 centimeter.

3 weken later werd dat in 1 keer 10 cm.....

toen 15
toen 25
toen 40
toen 50 , en nu is ie 60 cm, EN dan nog een paar vertakkingen
Ruud

Even over het verwijderen van die ramen kit. Ik gebruik daar voor op het werk een citroen zuur voor dit is een lijm verwijderaar. Dit werkt perfect en beschadigd je lakt niet. Maar gewoon met pure simpele dreft krijg je het ook goed weg , je moet wel wat geduld hebben.
Plaats reactie