[R19 Chamade 16v] Gekocht ! :D < Nu met foto >

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Matijs
Contacteer:

Morgen ga ik kijken voor een Renault 19 16v Chamade, 1991. Dit wordt mijn eerste auto 8) en heb dus wat punten nodig waar ik op moet letten, specifiek voor deze auto.

Alvast bedankt,

Groeten,
Sander.
Laatst gewijzigd door Matijs op za 29 mar 2003 17:38, 4 keer totaal gewijzigd.
Jasper16v

Matijs
Contacteer:

:lol: :lol: Wat zijn we weer lekker lui vandaag. :lol: Nee de search deed et niet, beetje vaag... :S

Maar we hebben het gevonden: http://www.renault1916v.nl

Thanx! :D
Steven
Car: M536

Snader = huisgenoot of andere broertje van Matijs?
Matijs
Contacteer:

Nee, gewoon een vriend van me. Hij is kennelijk ook aangestoken door het Renault virus nu ik zijn tuin al een paar maanden als stalling voor mijn GT Turbo gebruik :D
We gaan vanmiddag ff kijken, jullie horen het nog wel als hij hem heeft gekocht :) Verplicht lid worden natuurlijk :lol:
Matijs
Contacteer:

Dusss. Ziet er mooi uit die wagen, maar nog ff wat vraagjes.
1. Distributieriem. Moet vervangen worden, is dit een beetje zelf te doen, of is er speciaal gereedschap bij nodig? En hoeveel kosten de materialen (riem, spanrollen...)?
2. Is het normaal dat de benzinepomp als een gek staat te jammeren?
3. wat kan er mis zijn als het blok koud een metaalachtig tikje heeft (klink een beetje als het geluid van een versnellingsbak die wordt ingeschakeld), niet heel hard en vrij onregelmatig? het zijn niet de klepstoters, die tikken gingen na een minuutje netjes weg. Verder was er nog een zeer regelmatig ritselen uit de buurt van de injectoren dat klinkt als... eumh, een scherp tikje als van een overslaande vonk, waarvan bij 1 injector iets harder dan bij de andere. Kunnen misschien de injectoren zelf zijn? Klonk niet verontrustend, maar als GTT kenner ben ik niet zo bekend met de geluiden van een injectieblok....
Mrtn
Car: R5GTT

Weet je wat het natuurlijk wel is.......het zijn toch oudere auto's en die maken altijd wat meer geluidjes, kraakjes en rammeltjes dan een nieuwe.....in hoeverre het schadelijk voor het lopen van de motor is weet ik niet.....

Distributieriem vervangen is niet moeilijk, maar moet uiterst secuur uitgevoerd worden :wink:
Mrtn = Maarten
Bart V

Injectoren tikken idd, doen de mijne ook, en heb ik bij meerdere 16V's gehoord, dat geluid is dus volstrekt normaal. Zijn idd scherpe tikjes die goed hoorbaar zijn.

Een 16V heeft hydraulische klepstoters die zich d.m.v oliedruk opstellen. Als de motor koud is, duurt het ff voor de klepspeling opgesteld is, dit is dat harde tikken wat je hoort. Als je met koude motor wegrijd terwijl de kleppen nog niet helemaal gesteld zijn klinkt het idd niet echt gezond, maar dat is dus ook normaal. Je zegt zelf al dat het na een minuut weg was, dus ook dat is dan in orde.

Distributie snaar en spanrollen vervangen is klote werk bij een 16V, als je zelf niet heel handig bent zal dat moeilijk worden. Het laten doen bij de garage is ook niet goedkoop, dus mischien kan je dit meenemen in de prijs.

Tja en de benzinepomp, die mag alleen brommen, en dat mag je dan haast niet horen. Hij mag inelkgeval geen rare geluiden maken.

Gr Bart
Arjen

Als je weet hoe het moet is het vervangen van de distributieriem een fluitje van een cent. Riem zal zo'n 40-50 euro kosten. Spanrol weet ik zo niet.

Is dat getikt in/bij het blok over als je de koppeling intrapt? Ja? Dan zou het je druklager van de koppeling kunnen zijn.
jeroen.k

De brandstofpomp hoort ook niet als een gek te jammeren!
Matijs
Contacteer:

Hij heeft hem vanmorgen gekocht :)
Lichtschakelaar aan het stuur was kaduuk, net een nieuwe in gezet. Nu nog een nieuwe voor band Toyo 215/40R16, en dan kan er lekker mee gereden worden. Distibutieriem zit er pas 40.000 km op, dat hoeft dit jaar ook nog niet.
Misschien dus binnenkort een nieuwe benzinepomp, als ik het goed van jullie begrijp. En nog even bij meneer renault vragen waarom de boordcomputer een beetje de weg kwijt is...
Paar minimale kwaaltjes dus, maar de prijs was dan ook schandalig laag.
chris-mc
Car: Megane coupe ph1 16V
Contacteer:

PM :)
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Matijs
Contacteer:

Frank

Die auto komt me bekent voor toevallig in Gemert gekocht ??
Matijs
Contacteer:

Jep :)
Marcel (Mr. Bacardi Cola)

Ziet er op zich netjes uit. Gefeliciteerd met de aankoop. :)
Bart V

Mooie kar, eerste verandering is zeker trekhaak exit?? :D

Wat is er precies met de boordcomputer trouwens??

Gr Bart
Tazzman

Mooie Charmade hoor, ziet er prima uit. Alleen die sleurhut-bevestiging moet zeker pleite :)
Remco_Rs
Contacteer:

Matijs
Contacteer:

Ja, als het mijn auto zou zijn zou ik die erectie ook van de bumper halen, maarja...
'T is wel handig als je van achteren wordt aangereden...
Maar nogmaals, het is niet mijn auto.

Trouwens nog iemand een trekhaak voor een GT Turbo kopen? :D
Matijs
Contacteer:

Bart V schreef:Mooie kar, eerste verandering is zeker trekhaak exit?? :D

Wat is er precies met de boordcomputer trouwens??

Gr Bart
Omdat de schakelaar van de verlichting stuk was konden de lampen alleen uit worden gezet door de accupool los te halen. Doordat dit dus een aantal keer is gedaan is de computer helemaal ontregeld. De display staat te knipperen en hij geeft nog maar paar dingen aan, en nog verkeerd ook.
In het boekje staat dat je bij de dealer langs moet gaan als de display knippert, dus dat moet dan komende week maar even gebeuren.
Bart V

Is bij mij ook een keer gebeurd, toen ik naderhand het printje heb onderzocht bleek een baan uitgefikt te zijn van de massa.
RenaultclioII16v (Peter)
Car: Talisman sedan
Contacteer:

Mooie kar! :p
Ik hou wel van snelle autoŽs met een grote koffer...!
Cleaned Style
Projecttopic
Plaats reactie