koelsysteem vragen
hallo gasten, ben nu bezig het koelsysteem na te lopen, waar zit precies de thermostaat? vlakbij de waterpomp als ik het goed heb? welke slang precies? heb em los gehaald, maar kan 'm niet vinden, misschien is ie eruit gehaald.. 

-
- Contacteer:
Welke auto heb je ??
Bij een GTT zit die in de bovenste slang van je radiateur naar je pomp toe.
Bij een GTT zit die in de bovenste slang van je radiateur naar je pomp toe.
-
- Contacteer:
Ja ik heb een phase 2 en daar is het koelsysteem weer anders van.
Ik denk wel dat die gewoon in je slang zit hoor.
is het trouwens niet gewoon die "veer"??
Of zit ik nu onzin uit te kramen??
Iemand anders met een phase 1 kan je beter helpen.
Ik denk wel dat die gewoon in je slang zit hoor.
is het trouwens niet gewoon die "veer"??
Of zit ik nu onzin uit te kramen??
Iemand anders met een phase 1 kan je beter helpen.
-
- Moderator
- Car: MB
bij phase 1 en 2 zit ie volgens mij dezelfde plaats dat is dus idd die slang. Aan de buitenkant kun je ook zien waar die zit omdat er een slangenklem omheen zit. Als je nou je slang loshaald en je krijgt hem er niet uit dan moet je even een platte schroevendraaier tussen de therm. en de slang duwen en die dan rond draaien zodat de rand los komt. Die wil namelijk wel een vast plakken zodat je hem er niet uit kunt štrekkenš
in een phase 2 zit standaard 83 graden, verwisselen doe je ongeveer in 15 a 20 minuten inclusief ontluchten
in een phase 2 zit standaard 83 graden, verwisselen doe je ongeveer in 15 a 20 minuten inclusief ontluchten
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
en wat als je niet rookt en geen aansteker hebt en midden in de nacht in de polder staat. alleen. zonder gereedschap. niet lid van de anwb.
sorrie maar dit moest even

Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
DAn kom je met alleen een schroeven draaier toch nog een heel end-Ray- schreef:en wat als je niet rookt en geen aansteker hebt en midden in de nacht in de polder staat. alleen. zonder gereedschap. niet lid van de anwb.

alleen weer jammer dat je geen aansteker hebt om de boel bij te lichten

Gr.Frits
Project: GTT Blue Sport
Haha!
maar eh , leuk allemaal, maar ik heb dus geen probleem om 'm eruit te krijgen want hij zit er niet eens meer in
. Gebeurt wel vaker geloof ik maarniet logisch... Maar nu moet ik dus zien te vinden waarom de koelsslang van m'n pomp naar radiateur dinsdag dus zo dik was geworden als een colafles!! en m'n temp. dus in het rood schoot
..
vanavond word er gechecked of het m'n koppakking is.
de radiator en de pomp stromen gewwon goed door, dus die zijn het niet,(pomp is net nieuw)...
ik heb zo'n zin om er weer FF in te rijden, maar voorlopig kar ik dus weer gewoon vrolijk
in m'n swiftrond

vanavond word er gechecked of het m'n koppakking is.
de radiator en de pomp stromen gewwon goed door, dus die zijn het niet,(pomp is net nieuw)...
ik heb zo'n zin om er weer FF in te rijden, maar voorlopig kar ik dus weer gewoon vrolijk

Heb vanavond dus de druk in me cylinders getest en die was bij allevier 7 bar, geen lekke kopppakking dus. Alles weer aangesloten, nieuwe koelvloeistof erin, ontluchten, motor laten draaien en nog drie keer ontluchten. dat moet wel voldoende zijn
toen een stukkie gaan rijden.redelijk doorgassen en de temperatuur steeg ietsmaar ging niet meer richting rood!
koelslang was gewoon gevuld en normaal van omvang, geen maatje colafles meer
.
ik weet niet wat we gedaan hebben maar misschien heeft het toch geholpen. Volgende week een grote beurt geven en goed af laten stellen en weer lekker rijden!
moet trouwens wel binnenkort een nieuwe koppeling/drukgroep, iemand een idee wat zoiets kost, of is een race-koppeling een idee, ervaring met een merk? Ook zijn men remschijven een beetje krom, waar haal ik een stel mooie geboorde schijven/blokken? ik woon vlakbij Utrecht, misschien weet iemand iets?
mijn dank is alvast groot, evenals de lol!

toen een stukkie gaan rijden.redelijk doorgassen en de temperatuur steeg ietsmaar ging niet meer richting rood!

ik weet niet wat we gedaan hebben maar misschien heeft het toch geholpen. Volgende week een grote beurt geven en goed af laten stellen en weer lekker rijden!

moet trouwens wel binnenkort een nieuwe koppeling/drukgroep, iemand een idee wat zoiets kost, of is een race-koppeling een idee, ervaring met een merk? Ook zijn men remschijven een beetje krom, waar haal ik een stel mooie geboorde schijven/blokken? ik woon vlakbij Utrecht, misschien weet iemand iets?
mijn dank is alvast groot, evenals de lol!

Hallo,
Ik heb nog een thermostaat liggen als je die mist en die zal ik als ik jouw was wel plaatsen anders word je olie nooit warm.
En druk groep +koppeling +lager heb ik nog wel voor je liggen. Belangstelling?
zo ja PM me maar een bod. (druk groep en koppeling en de lager zien er als nieuw uit. misschien een paar 100 kilometer mee gereden.
Ik heb nog een thermostaat liggen als je die mist en die zal ik als ik jouw was wel plaatsen anders word je olie nooit warm.
En druk groep +koppeling +lager heb ik nog wel voor je liggen. Belangstelling?
zo ja PM me maar een bod. (druk groep en koppeling en de lager zien er als nieuw uit. misschien een paar 100 kilometer mee gereden.
bedankt, maar eerst moet-ie motorisch goed zijn voor ik er andere dingen aan verspijker.
We hadden vrijdag alles weer in elkaar gezet en gereden en dat leek allemaal goed te gaan
Gisteren ging ik weer een stukkie rijden en na een kwartier schoot die temp naald toch weer in het rood!
. Gestopt motorkap open en ja hoor slang van de carb. naar het inlaat spruitstuk lek: vloeistof spoot eruit, minder prettig
....
We hadden vrijdag alles weer in elkaar gezet en gereden en dat leek allemaal goed te gaan

Gisteren ging ik weer een stukkie rijden en na een kwartier schoot die temp naald toch weer in het rood!

5GTT & clio II 1.6 16v
zo dan, ... Heb gisteren de slechte slangen vervangen en alles volgegooid, motor warm laten draaien en:...
De koelvin sloeg niet aan.. ( deed het eerst wel elke keer
) beetje gefrummeld
en toen bleek het dus gewoon een aloude draadbreuk!! als de koel vin alleen draait als-tie er zin in heeft , kan het nog wel eens warm worden
..
Ach zo kom ik elke keer een stapje verder..
De koelvin sloeg niet aan.. ( deed het eerst wel elke keer

Ach zo kom ik elke keer een stapje verder..
5GTT & clio II 1.6 16v