Hoe haal je het pookie eraf
Ik heb namelijk een nieuw pookie gekregen (dus alleen het dopje om zo maar te zeggen) en kon hem bij mijn andere auto eraf en erof schroeven, maar bij mijn 5GTT lukt dat niet? hoe moet dat?
-
Meer geperst eigenlijk. Probeer door de knop te verdraaien er beweging in te krijgen. Desnoods met een lompe pijpentang of grote waterpomptang.
of van bovenaf iets uit het midden doorzagen, maar dan kun je m nooit meer terugzetten! succes met hannessen... 

Immer wieder die verdammte Holländer
Pffff. dat menen julie niet?! En als ik hem eraf heb, hoe krijg ik die andere er goed op? zodat ie ook echt vast zit?
Met lijm dus 

lekker kitten 

Immer wieder die verdammte Holländer

Heeft iemand hier al ervaring mee?
-
- Contacteer:
benm blij dat hij zo goed vastzit
ik had op mijn clio een pook die gescheurd was die schoot er om de haverklap af en met het pijpje wat dan blijft zitte is het nie echt fijn schakelijk (maar wel te doen hoor) en dan ff opniew de pook erop zette he. Ik heb er inmiddels ook wel een andere opgezet die nie gescheurd is

-
- Contacteer:
Da zou ik NOOIT doen gewoon ff naar de sloop rijden hier in breda was een GOEIE pook 2,50 nou dan zien ze je bij Renault al aankomen. je kun ook naar de sloop gaan en zegge da je ff wil zoeken in de clio's en dan er gewoon afrukken maar voor die tweeëneenhalve eur zou ik nie moeilijk doenBen schreef:Ik heb een lelijke autostyle knop erop zitten metalic licht blauw. :-*
Wat kost een originele renault knop eigenlijk bij de dealert?
Ik heb er een schroefknop opzitten van Conrero, eerst het schroefgedeelte monteren dan de knop eroverheen schroeven ging super makkelijk 

Mijn pookknop (Williams) zit los. Hij kan vrijuit draaien en dat is zwaar irritant! Wat kan ik nu het beste doen om dat ding eraf te halen? Ook gelijmd? Of kan ik 'm op een andere manier weer vastzetten?
Met een draaiende beweging eraf trekken an dan weer vast kitten (of en nieuwe monteren 

Klopt ik ben er recht boven gaan staan en toen steeds blijven draaien en tegelijk trekken (ik stond dus met een voet aan de bestuurderskant en de andere voet aan de bijrijderskant en hard heel hard blijven trekken 

-
Hoe ziet zon 16v pookie eruit, iemand fototje?jeroen.k schreef:Mijnes zit al los sinds ik de auto heb. Moet er nog eens een ander pookje opdrukken. Denk een 16v pookje...iemand iets in de aanbieding?
some people are alive only because it's illegal to kill them
-
- Contacteer:
Ook ik heb een pookknop van Conrero thuis liggen.....
Op mijn vorige auto (Mégane Coupé) was de originele pook er zo af, maar bij mijn huidige auto (Clio, laatste model) is geen beweging te krijgen in de originele pook.....
Iemand nog tips om deze los te krijgen zonder echt bruut te moeten zagen of te snijden in de originele knop.... zou hem graag nog willen hergebruiken......
Verwarmen of via de binnenkant iets er tussen steken, is dat een optie???
Op mijn vorige auto (Mégane Coupé) was de originele pook er zo af, maar bij mijn huidige auto (Clio, laatste model) is geen beweging te krijgen in de originele pook.....
Iemand nog tips om deze los te krijgen zonder echt bruut te moeten zagen of te snijden in de originele knop.... zou hem graag nog willen hergebruiken......
toevgallig, ik heb vanmorgen een topic geopend over het verwijderen van een pookknop van de clio 2...jij hebt waarschijnlijk dezelfde auto als de mijne...ik heb hetzelfde probleem en dezelfde vraag...hoe komt die pookknop eraf ?!handlanger schreef:Ook ik heb een pookknop van Conrero thuis liggen.....
-
- Moderator
- Car: Megane
ik was net van plan mijn 16v pookje er op de te doen maar ik hoor het alweer ik laat mijn lekker erop veelste veel moeite en weinig resultaat. 
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ik heb een nieuw pookknopje voor de 5gtt
.
Nu heb ik ook een probleempje : het erafhalen gaat nog wel , maar dan het er opnieuw op zetten .
Het is dus een nieuwe die je erop moet slaan .
Boven op het schakelstaafje zit een kruis dit moet in het rubber verdwijnen van de pookknop , zo gaat ie vast zitten .
Ik ben alleen bang dat als ik sla dat ie er scheef op komt te zitten .
Dus hoe kan ik dit goed oplossen ?

Nu heb ik ook een probleempje : het erafhalen gaat nog wel , maar dan het er opnieuw op zetten .
Het is dus een nieuwe die je erop moet slaan .
Boven op het schakelstaafje zit een kruis dit moet in het rubber verdwijnen van de pookknop , zo gaat ie vast zitten .
Ik ben alleen bang dat als ik sla dat ie er scheef op komt te zitten .

Dus hoe kan ik dit goed oplossen ?