ik kwam dit tegen op de renault1916v.nl site
Dit is meer een foefje dan echt tunen. Het idee erachter is: meer benzine in de motor krijgen.
De 5e injector is de koudestart injector, die je onder het inlaatspruitstuk vindt. Deze werkt alleen als de motortemperatuur onder een bepaalde grens zit. De automatische choke eigenlijk. Je kan deze ook met de hand bedienen en zodoende dus meer benzine in de motor krijgen. Dit heeft alleen zin bij volgas, anders kan je ook gewoon meer gas geven
hebben mensen dit al geprobeerd?
ook staat er bij dat je de draden naar computer moet afsluiten want anders verniel je je computer als je motor warm is.
het is simpel omdat je dan een stroom naar je computer laat vloeien hmmm diode?
Hoe ga je te werk?
Trek de stekker van de injector (voorzichtig) en tape hem helemaal in.
Maak 2 snoeren vast aan de nwe stekker en sluit er 1 aan op de massa van de auto.
Trek de andere naar het interieur toe. Zoek een draad in het dashboard waar 12V. op staat. Die vind je vast wel in de buurt van de radio. Sluit die draad met behulp van de schakelaar aan op de draad die aan de injector zit. Zorg ervoor dat je de zekering er ook tussen doet (bv 5A)
Als je zeker weet dat alles goed zit, start je de motor. Zodra je nu de schakelaar omzet, stijgt, als het goed is, het toerental. Het kan zijn dat als de motor erg warm is dat hij afslaat, dit is niet erg. Je gebruikt hem immers alleen bij volgas!
5e injector
-
<b\>16V is a beat on a Runway<b>
-
ja dat zou kunnen.
ik las het op http://www.renault1916v.nl
maar dat maakt niet uit informatie is informatie toch?
maar heeft iemand het?
ik las het op http://www.renault1916v.nl
maar dat maakt niet uit informatie is informatie toch?
maar heeft iemand het?
-
Het lijkt me (maar ik weet redelijk wat van motoren, zeker niet alles helaas
) dat als je een lambda sonde hebt, deze een te rijk mengsel meet. Daardoor denk ik dat dan de computer minder in gaat spuiten, waardoor je toch weer op eenzelfde hoeveelheid ingespoten brandstof uitkomt.
En dan nog denk ik dat je hetzelfde kunt bereiken door te chippen. En de nadelen zijn dan:
-je wint niet veel
-verbruik neemt toe
Grootste probleem bij een motor is om er MEER LUCHT in te krijgen. Meer brandstof is niet zo moelijk (chippen, grotere sproeiers, WHATEVER), maar MEER LUCHT wel! En je krijgt er echt niet veeel meer in met een sportluchtfiltertje.

En dan nog denk ik dat je hetzelfde kunt bereiken door te chippen. En de nadelen zijn dan:
-je wint niet veel
-verbruik neemt toe
Grootste probleem bij een motor is om er MEER LUCHT in te krijgen. Meer brandstof is niet zo moelijk (chippen, grotere sproeiers, WHATEVER), maar MEER LUCHT wel! En je krijgt er echt niet veeel meer in met een sportluchtfiltertje.

Enigste wat je denk ik ermee behaald is inderdaad een rijker mengsel. Zal dus iets beter gekoeld worden. Maar dat moet standard toch al genoeg zijn.
Zal alleen maar meer drinken en meer roken. Wat al aan werd gegeven. Hij moet meer lucht krijgen. Daar gaat het om. Anders krijg je geen extra vermogen.
Zal alleen maar meer drinken en meer roken. Wat al aan werd gegeven. Hij moet meer lucht krijgen. Daar gaat het om. Anders krijg je geen extra vermogen.
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Volgesn mij kwam er op de FNZ ook wel eens een Megane die dit had. De eigenaar kwam uit Amsterdam. Ik heb geloof ik nog ergens een tel.nummer van hem.
-
Een ding is zeker: je sloopt je injector: Een injector dient een blokspanning te krijgen en geen continu signaal!
De openingstijd mag bij de meeste intjectoren maximaal 85% zijn, anders wordt de boel te heet, en brand de spoel van de injector door.
Verder zal die extra brandstof alleen maar een lager vermogen tot stand brengen, omdat je verder verwijderd bent van je ideale (stoichiometrische) brandstof/lucht verhouding. En hij gaat uiteraard meer zuipen.
Dat truukje kan je wel gebruiken bij turbomotoren als je een hogere druk wil rijden met een standaard computer: Als je een stukje electronica maakt waarmee je een blokspanning opwekt, en je maakt dat zaakje drukafhankelijk, kan de choke-injector het mengsel voldoende verrijken met die hogere turbodruk.
Ik zou het dus niet doen bij een atmosferische motor, en zeker niet zoals een stukje terug beschreven is met een schakelaar!
Grt.
De openingstijd mag bij de meeste intjectoren maximaal 85% zijn, anders wordt de boel te heet, en brand de spoel van de injector door.
Verder zal die extra brandstof alleen maar een lager vermogen tot stand brengen, omdat je verder verwijderd bent van je ideale (stoichiometrische) brandstof/lucht verhouding. En hij gaat uiteraard meer zuipen.
Dat truukje kan je wel gebruiken bij turbomotoren als je een hogere druk wil rijden met een standaard computer: Als je een stukje electronica maakt waarmee je een blokspanning opwekt, en je maakt dat zaakje drukafhankelijk, kan de choke-injector het mengsel voldoende verrijken met die hogere turbodruk.
Ik zou het dus niet doen bij een atmosferische motor, en zeker niet zoals een stukje terug beschreven is met een schakelaar!
Grt.
Technical improvements are fantastic, spoilers nothing but plastic...
-
ja ik dacht dat ook al.
is dus gewoon niet goed
is dus gewoon niet goed