[clio16] motor blijft steken op 1500 toeren na hard rijden
motor blijft steken op 1500 toeren na hard rijden normaal staat ie op 1000 toeren stationair en nu blijft ie hangen op 1500 toeren, dit gaat weg als ik de motor afzet en weer start dan loopt ie weer rustig...
Dit probleem heb ik niet als ik rustig gereden heb, wel als mijn snelheid boven de 120 km/u is geweest.
wat kan dit zijn, gas kabel blijft niet hangen...
Wie o wie weet het???
Dit probleem heb ik niet als ik rustig gereden heb, wel als mijn snelheid boven de 120 km/u is geweest.
wat kan dit zijn, gas kabel blijft niet hangen...
Wie o wie weet het???
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Hoe lang laat je hem doorlopen?? nadat je 120 heb gereden. Bij mij zakt ie ook wat langzamer terug naar de 1000 toeren. loopt rustig 1500 voor een halve minuut of zo. Mocht ik opnieuw starten dan is het rustig 1000 dat klopt. Vooral als ie goed warm is.
Gr. Frits
Gr. Frits
Project: GTT Blue Sport
ik zal is kijken hoelang het duurt maar ik vrees dat ie zo blijft , als ik weer wat gas geef en dan mijn koppeling weer opnieuw intrap blijft ie op 1500 toeren lopen...Frits schreef:Hoe lang laat je hem doorlopen?? nadat je 120 heb gereden. Bij mij zakt ie ook wat langzamer terug naar de 1000 toeren. loopt rustig 1500 voor een halve minuut of zo. Mocht ik opnieuw starten dan is het rustig 1000 dat klopt. Vooral als ie goed warm is.
Gr. Frits

Door het hard rijden wordt het blok ook erg warm waardoor er ergens spelling kan ontstaan en daar valse lucht aanzuigt waardoor hij meestal hoger in toeren gaat lopen, het is maar een idee.
Als hij hoog in toeren loopt en je zet de motor uit en wacht een minuut en dan start je hem weer, loopt hij dan nog hoog in toeren????
Als hij hoog in toeren loopt en je zet de motor uit en wacht een minuut en dan start je hem weer, loopt hij dan nog hoog in toeren????
zo hard hoef ik erniet voor te rijden en met deze buitentemperatuur??RO 16v schreef:Door het hard rijden wordt het blok ook erg warm waardoor er ergens spelling kan ontstaan en daar valse lucht aanzuigt waardoor hij meestal hoger in toeren gaat lopen, het is maar een idee.
als ik 120 heb greden dan heeft ie het al, en als ik hem uit zet en meteen weer aan is het weg....
Heb je de mogelijkheid om eens te wisselen van rekeneenheid met iemand ?
Heb ongeveer gelijkaardig probleem gehad. Via diagnose met XR25 zag ik al rijdend soms de raarste storingen die zodra contact uit was geweest niet meer in het geheugen zaten.
Na volledige controle van bekabeling bleek die okee, enige optie bij mij was RE wisselen. Dan was ie perfect, nooit geen probleem meer gehad.
Het is altijd het proberen waard hé.
Greetz,
Bert
Heb ongeveer gelijkaardig probleem gehad. Via diagnose met XR25 zag ik al rijdend soms de raarste storingen die zodra contact uit was geweest niet meer in het geheugen zaten.
Na volledige controle van bekabeling bleek die okee, enige optie bij mij was RE wisselen. Dan was ie perfect, nooit geen probleem meer gehad.
Het is altijd het proberen waard hé.
Greetz,
Bert
-
wil nog wel eens de potmeter zijn die dan smerig is. zit bij de gasklep in de buurt. die potmeter geeft signalen naar motormanagement.
kan ook zijn dat je gasklep vervuild is waardoor als die warmer wordt niet fijn meer beweegt. kijk gelijk even de stappenmotor na.
kan ook zijn dat je gasklep vervuild is waardoor als die warmer wordt niet fijn meer beweegt. kijk gelijk even de stappenmotor na.
-
- Car: renault 5 gt turbo
- Contacteer:
ik heb het ook gehad en het antwoord staat hier:
http://www.renault-tuning.com/en/forum/ ... php?t=3724
je moet wel effe door scrollen om het antwoord te vinden.
http://www.renault-tuning.com/en/forum/ ... php?t=3724

je moet wel effe door scrollen om het antwoord te vinden.
Lijkt me dat je speedsensor naar de klote is, of een storing in de bedrading heeft. Deze zit aan het einde van je kilometertellerkabel, en geeft een signaal door naar de rekeneenheid.
Wel leuk trouwens dat bij elk willekeurig probleem op RTC iedereen wel ff berijd is om goedbedoeld een paar willekeurige onderdelen te noemen. Dat maakt 't gestructureerd probleem oplossen zo lekker makkelijk
Wel leuk trouwens dat bij elk willekeurig probleem op RTC iedereen wel ff berijd is om goedbedoeld een paar willekeurige onderdelen te noemen. Dat maakt 't gestructureerd probleem oplossen zo lekker makkelijk

rev it like a rental
-
- Contacteer:
menno een klote dag gehad?
je antwoorden zijn een beetje anders als normaal
en ja iedereen wil wat te zeggen hebben he
dus als je iets heb meegemaakt wat een beetje hetzelfde lijkt geeft men antwoord
ikzelf onthoud me nu van enkele tip
je antwoorden zijn een beetje anders als normaal
en ja iedereen wil wat te zeggen hebben he
dus als je iets heb meegemaakt wat een beetje hetzelfde lijkt geeft men antwoord
ikzelf onthoud me nu van enkele tip
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Hebben veel 16V's last van, van lange belasting (hard rijden) opeens naar stationair resulteert in het noodloopprogramma. Geen enkel probleem en nix aan te doen, vriend(en) van mij hebben het ook en zijn werkzaam bij Renault, zelfs ik heb het met mn 1.7i 

Mrtn = Maarten
Heb het prob ook gehad, zie topic motor blijft hoog stationair draaien. Was de massa van de km teller kabel sensor. Gewoon ff massa meten bij de aansluiting onder het dashboard. Geen massa dan nieuw massa leggen. (menno...) Zeker als ie na uitzetten weer gewoon loopt. Computer krijgt geen signaal door van de sensor over de snelheid. Dusss...ff massa meten, als dat ok is, kabel vervangen!!!
Zit de massa van die sensor ergens achter de tellerbak? Ik ben bij mijn 19 ook eens aan het zoeken geweest onder het dashbord, maar ik heb toen niks kunnen vinden. Aangezien het demonteren van de tellerbak een %&*$%klus is, weet ik het liever eerst zeker dat hij daar zit. Het kan nl. ook zo zijn dat ik gewoon weer eens niet goed onder het dashbord gekeken hebZeeuw schreef:Heb het prob ook gehad, zie topic motor blijft hoog stationair draaien. Was de massa van de km teller kabel sensor. Gewoon ff massa meten bij de aansluiting onder het dashboard. Geen massa dan nieuw massa leggen. (menno...) Zeker als ie na uitzetten weer gewoon loopt. Computer krijgt geen signaal door van de sensor over de snelheid. Dusss...ff massa meten, als dat ok is, kabel vervangen!!!

Oke jongens ik krijg een beetje een vermoeden wat er aan de hand is, ik heb laatst een nieuwe kilometerteller geplaatst, dat ging best kl*te, en het stuk plastic waat aan het einde van de kilometer kabel zit dat brak los, en zit nu met tape vast, ja niet echt proffie, maar hij deed, wel een beetje bibberend...
dus als ik nou een nieuwe kabel laat trekken is het waarschijnlijk opgelost?? wat kost zoiets, best een gedoe zeker?
dus als ik nou een nieuwe kabel laat trekken is het waarschijnlijk opgelost?? wat kost zoiets, best een gedoe zeker?
-
Gasklep vuil ? Waardoor het niet meer goed dicht gaat!!
Potmeter niet goed meer ?
Vaak is het de gasklep die vies is!!
-
Gasklep vuil ? Waardoor het niet meer goed dicht gaat!!
yep. heb het zelf gehad dat de toeren boven de 1000 bleven hangen. heb het gedeelte tussen inlaat. gedeelte en open luchtfilter losgehaald en schoongemaakt. stangetje van de luchtklep zat wat prut aan. alles goed schoongemaakt en probleem was weg. motor loopt nu altijd weer terug iets onder de 1000 toeren.
yep. heb het zelf gehad dat de toeren boven de 1000 bleven hangen. heb het gedeelte tussen inlaat. gedeelte en open luchtfilter losgehaald en schoongemaakt. stangetje van de luchtklep zat wat prut aan. alles goed schoongemaakt en probleem was weg. motor loopt nu altijd weer terug iets onder de 1000 toeren.
-
- Contacteer:
nieuwe tellerkabel. dan moet je de kabel bij de versnellingsbak los maken en dan ook weer los bij de km teller zelf. en dan een nieuwe kabel er weer in.mike16v schreef:Oke jongens ik krijg een beetje een vermoeden wat er aan de hand is, ik heb laatst een nieuwe kilometerteller geplaatst, dat ging best kl*te, en het stuk plastic waat aan het einde van de kilometer kabel zit dat brak los, en zit nu met tape vast, ja niet echt proffie, maar hij deed, wel een beetje bibberend...
Mrtn schreef:Tuurlijk krijgt de comp. gegevens over snelheid, in die zin van inspuiting, elektronisch toerental e.d.
Tis heel simpel, als ie een signaal zou krijgen dan zou de XR25 dat laten zien. In mijn geval kreeg de XR25 GEEN signaal voor snelheid. Oorzaak lag heel simpel in het feit dat de massa van het stekkertje wat van binnenuit komt. Op deze stekker sluit je de stekker van de km-kabel aan. 3 polig. Uiteraard krijgt de comp signaal van de motor maar niet van die kabel, nogmaals bij mij. Resultaat was dat ik na bepaalde snelheid/toerental de motor op 1500 toeren bleef draaien. Als ik contact afzette en auto weer opnieuw startte was het probleem weg. De comp krijgt alleen signaal over snelheid van die betreffende kabel, lijkt me ook logisch want die kabel komt rechtstreeks uit de bak en gaat naar de tellerbak en net voordat ie in de tellerbak gaat komen er drie draden uit van de sensor. Als je je dash open maakt onder het stuur en boven de pedalen zie je een klein wit stekkertje zitten.
Bij een clio zit ie gewoon achter de plastic kappen in het stuur. Als je kabel bij binnenkomst in het int naar de tellerbak volgt voel je vanzelf ergens dat er drie draden uitkomen (bij een clio iig). Een van de drie draden is een massa en die loopt naar het massapunt rechtvoor bij de bijrijder achter de plastic kap (thx menno).Arjen schreef:Zit de massa van die sensor ergens achter de tellerbak? Ik ben bij mijn 19 ook eens aan het zoeken geweest onder het dashbord, maar ik heb toen niks kunnen vinden. Aangezien het demonteren van de tellerbak een %&*$%klus is, weet ik het liever eerst zeker dat hij daar zit. Het kan nl. ook zo zijn dat ik gewoon weer eens niet goed onder het dashbord gekeken hebZeeuw schreef:Heb het prob ook gehad, zie topic motor blijft hoog stationair draaien. Was de massa van de km teller kabel sensor. Gewoon ff massa meten bij de aansluiting onder het dashboard. Geen massa dan nieuw massa leggen. (menno...) Zeker als ie na uitzetten weer gewoon loopt. Computer krijgt geen signaal door van de sensor over de snelheid. Dusss...ff massa meten, als dat ok is, kabel vervangen!!!
De aansluiting voor de stekker zat onder bij het stuur achtyer de plastic kapjes. De massa liep vanuit daar naar het massapunt rechtsvoor. JE moet dus eerst ff de stekker lokaliseren in je dash en die ff doormeten.
Dit is dus goed zelf tedoen?Johan de clio man schreef:nieuwe tellerkabel. dan moet je de kabel bij de versnellingsbak los maken en dan ook weer los bij de km teller zelf. en dan een nieuwe kabel er weer in.mike16v schreef:Oke jongens ik krijg een beetje een vermoeden wat er aan de hand is, ik heb laatst een nieuwe kilometerteller geplaatst, dat ging best kl*te, en het stuk plastic waat aan het einde van de kilometer kabel zit dat brak los, en zit nu met tape vast, ja niet echt proffie, maar hij deed, wel een beetje bibberend...
-
- Contacteer:
ja als de kabel bij de versnelling bak gemakkelijk los gaat dan wel. bij mij zat ie nogal vast omdat die clipjes waren afgebroken. En het is ook effe prutsen in het dashbord.mike16v schreef: Dit is dus goed zelf tedoen?
misschin een stomme vraag maar hoe kom je bijje versnelling om die kabel los te krijgen en te vervangen?Johan de clio man schreef:ja als de kabel bij de versnelling bak gemakkelijk los gaat dan wel. bij mij zat ie nogal vast omdat die clipjes waren afgebroken. En het is ook effe prutsen in het dashbord.mike16v schreef: Dit is dus goed zelf tedoen?
-
- Contacteer:
Gewoon motorkap open.Dan moet je de tellerkabel zien aan de linkerkant(bestuurderskant) van het uitlaatspruitstuk en dan wat lager. Daar loopt ie van de versn. bak door het schutbord naar het dashbord.
-
- Contacteer:
Is het nou al opgelost?mike16v schreef:bedankt!
Want las zo even alleen zie nog steeds niet de definistieve reden.
Zat even terug te bladeren en dit probleem heb ik dus ook. Voor ik alles ga vervangen wil ik graag weten waar het nu ECHT aan lag als dat ken

-
- Contacteer:
Ik heb ook altijd al dat mijn toeren op 1500 toeren blijft hangen tot dat ik stil sta, dan loopt de toeren ongeveer weer naar 1000. Ik weet wel als ik het schroefje van de luchtklep bij het luchtfilter wat meer dicht draai dat ik er wat minder last van heb, maar als ik dat doe staat hij niet lekker stationeer en wil hij bij koude motor met temperaturen boven de 5 graden wel eens uitslaan als ik de koppeling in druk. Het kan zijn dat het komt dat ik een bleu print motor heb maar heb hier verder nog nooit iemand over gehoord.
Ik heb hetzelfde maar dat komt door de nokkenassen die erin zitten, zullen bij jou ook wel de nokkenassen zijn.J. Reekers schreef:Ik heb ook altijd al dat mijn toeren op 1500 toeren blijft hangen tot dat ik stil sta, dan loopt de toeren ongeveer weer naar 1000. Ik weet wel als ik het schroefje van de luchtklep bij het luchtfilter wat meer dicht draai dat ik er wat minder last van heb, maar als ik dat doe staat hij niet lekker stationeer en wil hij bij koude motor met temperaturen boven de 5 graden wel eens uitslaan als ik de koppeling in druk. Het kan zijn dat het komt dat ik een bleu print motor heb maar heb hier verder nog nooit iemand over gehoord.
Eh...zal ik nu ook nog eens gaan zeggen dat mijn Clio hetzelfde probleem heeft? Normaal draait ie stationair rond de 1000 toeren, maar na een snelheid van 120 km p/uur, blijft ie stationair rond 1600 lopen! Na opnieuw starten is ie meteen terug op 1000 toeren...kan dus van alles zijn...
Gebruik ff de search functie. Er is een topic geweest waarin alle mogelijke oorzaken aan de orde zijn gekomen. Waarschijnlijk zit het in de km-kabel. Deze stuurt een electr signaal naar de comp. Bij mij was de massa van deze kabel niet goed...
Zie hier:
http://www.renault-tuning.com/en/forum/ ... t&start=50
Zie hier:
http://www.renault-tuning.com/en/forum/ ... t&start=50