Velgen en banden voor een Willie

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
PATRICK-CLIO

Hallo,

Ik heb overmorgen (vrijdag) een williams. Ik heb gezien dat de velgen (originele 15 inch) niet zo mooi meer zijn en dat er weinig profiel zit op de banden. :(

vraag 1 is: of iemand een goed bedrijf dat goude velgen repareerd het liefst in de buurt van amsterdam (elders mag ook). Veban in rijswijk weet ik al. Velgen van Tom zagen er echt super uit!!

Vraag 2 is: wat voor banden zijn goed voor een williams (merkt/enzo) ik zit zelf te denken aan all season banden, hoef ik niet om het half jaar te prutsen met banden omzetten enzo.

vraag 3 is: de maat? is dat 185/55/15????

Hoop dat iemand me wat info kan geven of een site waar ik lekker kan lezen :D
Ollie

Wat merk betreft denk ik dat er een hoop goeds te krijgen is van de verschillende fabrikanten. Ligt gewoon aan je voorkeur en je te besteden budget! De maat is volgens het boekje 185/55/15 , maar de 195/50/15 is een goedkope maat en ziet er wat beter uit vind ik. Nog mooier is dan 195/45/15.
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Antwoord op vraag 1: Veban in Rijswijk heeft gereviseerde velgen en bij inlevering van je huidige velgen kan je ze voor 265 euro meenemen. Nette prijs, dacht ik zo.

Antwoord op vraag 2: Bandenkeuze is helemaal aan jezelf. Wat vind je mooi, fijn, goed? Ik heb zelf net nieuwe Dunlop SP Sport 8000 in de maat 205/45/15 en die bevallen goed. Op mijn 5 had ik Toyo's en die zijn ook erg fijn, vind ik.

Antwoord op vraag 3: Standaard is dat de maat, volgens mij, ja. Maar als je van plan bent de auto te verlagen, dan zou ik na gaan denken over 195/45/15 of iets dergelijks.

Is er een foto van de Willi voorhanden? Geef eens wat info over die bak. Ik ben wel benieuwd! :D
Abel
Über-Spammer

1) probeer de velgen docter

2) uniroyal rainsport
Tom
Moderator
Car: MB

hij heeft op markplaats gestaan Merijn.

En be bandenkeuze is nogal persoonlijk. Ze hebben toen der tijd echt niet voor niets gekozen voor 185, dat is in principe gewoon het beste voor de wegligging !!!!!! Persoonlijk zou ik voor 195/50/15 gaan als je niet gaat verlagen, dat is een nette en betaalbare maat.

tja, die velgen kun je dus bij Veband doen zoals je bij mij gezien hebt. De velgendokter zou je ook eens kunnen informeren, maar denk dat de prijzen ook vrijg hoog zullen zijn. Dit komt mede door het gepolijste randje (bezuinig hier niet op, staat veel mooier) !!! Voordeel van Veban is wel dat je je oude velgen in kunt leveren en meteen de nieuwe mee krijgt
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
PATRICK-CLIO

Hm, ik denk dus dat ik maar dat ik naar veban ga en over de bandjes weet ik het nog niet. Maar in iedergeval bedankt.

Merijn ik zal snel een fototje schieten en anders moet je wachten tot de fno over twee weken :D

Groetjes

Patrick
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

PATRICK-CLIO schreef:Hm, ik denk dus dat ik maar dat ik naar veban ga en over de bandjes weet ik het nog niet. Maar in iedergeval bedankt.

Merijn ik zal snel een fototje schieten en anders moet je wachten tot de fno over twee weken :D

Groetjes

Patrick
FNO is beuningen NIJMEGEN en jij komt van AMSTERDAM ff over?? snap het niet. ga dan richting bodegrave!.

Gr.Frits
Merijn
Über-Spammer

Hij komt zijn auto effe showen! En dat is gewoon supercool! :D
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

O ja dat kan als je niet moet werken ja.

EDIT vorige reachtie
GAAf dat je hem ff komt showen!!

Hebben we :D :D :D 3 van die lachenede gezichtjes op een rij. :p
Gr.FRits
PATRICK-CLIO

Ik zal het uitleggen. Afgelopen zaterdag is Tom met mij mee gegaan om te kijken bij een willie en heb ik marijn ontmoed op de meeting van afgelopen zondag. Heb dus tegen marijn dak hem ff laat zien.

Dus vandaar
groetjes
Merijn
Über-Spammer

Als je het eigenlijk niet wil of geen zin hebt dan hoeft het niet, hoor... Maar ik zou het wel erg tof vinden als je effe kwam kijken. De koffie is bruin! :D
PATRICK-CLIO

Ik vin het tof :D dus ik kom zeker. Ik drink geen koffie doe maar iets fris
Merijn
Über-Spammer

Cola staat koud... ;)
Ben

Ik heb voor toyo t1's eronder en achter pirelli drago bandjes
en ik kan met 80 een rotonde opstuiven en 3/4 rond en afslaan en er met 70kmph weer uitkomen zonder ook maar iets te glijden. De bandjes piepen niet en slijten ook niet super hard ook al zeggen de meeste dat. Waarom geen toyo's achter? omdat als je toyo's achter hebt ze herrie maken als je door de bochten gaat omdat ze alleen rechtdoor willen.

Harder heb ik nog niet geprobeerd want met deze snelheid vind ik het al zonde van de auto een rotonde opgaan maar moest toch een keer de bandjes testen ;)

Bij de naam uniroyal komt de gedachten fiets omhoog en daar wil ik ook niet aan herinnerd worden ;)

Ik weet dat uniroyal beter uit de test komt en goekoper is maar ik kan niet wennen aan die naam het geeft me een maf gevoel klinkt cheap dus voor mij geen uniroyal ook al zijn ze erg goed :D
Robke
Car: Lexus IS250

195/50/15 gaat ook zonder problemen als je hem verlaagd hoor, is ook weer iets goedkoper.
Ik zou er wel gewoon zomerbanden opdoen en niet van die all weather zooi, want dat schijnt dus niet zo jofel te zijn.

Ik betaal meestal iets van 60 euro per band incl. montage enzo, dit zijn dan Toyo Proxes T1-S.
Hebben een goeie grip, alleen slijten ze redelijk hard, ik doe er ongeveer 10.000-15.000 km mee, maar ik heb een erg sportieve rijstijl zeker door scherpe bochten! :lol: :D
PATRICK-CLIO

Bedankt voor de vele reacties!! :D

hmm, ik zal hem verlopig niet verlagen. dus 195/50/15 zal het gaan worden.

Ik denk misschien dat ik hem helemaal niet verlaag, wat ik heb ook 16 inch velgen er bij gekregen, misschien passen die er na verlagen niet meer onder of vinden jullie dat die velgen er nooit onder mogen en altijd orginele rijden? Orgineel vin ik wel cooler. Dus misschien gaan die de verkoop in, moet nog ff kijken.

Nu alleen het merk nog :)
Jasper16v

16" past perfect, helemaal zonder verlagen

mijn 16-ers, met ± 45 mm verlaging
http://yx.gamepoint.net/images/nieuwe%20velg.jpg
PATRICK-CLIO

Dat kan dus ook, hmz en ook nog verlagen.
wat een mogelijkheden!
Plaats reactie