Open Filter GTT

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Tijn
Contacteer:

ik weet trouwens niet waar iedereen die 100 euro vandaan haalt....

een stukkie carbon plaat voor een schild is een euro of 40, een echte airbox is een euro of 400 (geen typo)
there is no spoon.
Martijnberk
Contacteer:

Ik ga helaas iedereen tegenspreken maar ik heb dit van iemand die vroeger op zandvoort heeft geraced in de 5 turbo cup:

Het luchtfiltersysteem zit perfect in elkaar van de 5! Hun reden vroeger met K&N vervangingsfilters en die voldeden beter dan de "open" luchtfilters....
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Die had ik ook 1 ! :D Altijd zeer tevreden over geweest.
RO 16v

Martijnberk schreef:Ik ga helaas iedereen tegenspreken maar ik heb dit van iemand die vroeger op zandvoort heeft geraced in de 5 turbo cup:

Het luchtfiltersysteem zit perfect in elkaar van de 5! Hun reden vroeger met K&N vervangingsfilters en die voldeden beter dan de "open" luchtfilters....
Zelfde verhaal met de Clio 16v of Willams.
Tijn
Contacteer:

Martijnberk schreef:Ik ga helaas iedereen tegenspreken maar ik heb dit van iemand die vroeger op zandvoort heeft geraced in de 5 turbo cup:

ja, tuurlijk. maar in de cup mocht je dus ook niet zoveel aanpassen en daardoor kom je dus niet aan je koude lucht en dan is een standaard vervangingsfilter beter dan een open filter ja. is toch ook geen tegenspreken ? heeft alles te maken met het warme / koude lucht verhaal
there is no spoon.
Roy
Moderator

Ik heb hier nog een vervangend K&N filter liggen voor een 5 GTT. :)

Iemand interesse?
5 GT Turbo '88 GT5
catrinus

Wat moet je er voor hebben?
There will be plenty of time to rest when your dead
Tijn
Contacteer:

reuhh ... :evil:

halve avond aan het emmeren om een plaat zo in vorm te krijgen dat hij mag doorgaan voor hitteschild, ik denk, dan kan iedereen zondag ff bij mijn kappie verder-discussieren over dit topic ... .

IS ME SLANG TE KORT

nou rijd ik dus met een provisorische hitteschildconstructie op de foute manier :( en een beetje mijn eigen theorieen om zeep te helpen.
nou ja. binnenkort met het goede materiaal verder en dan moet het goed zitten.
there is no spoon.
canonballman

Ik heb bij de mijne een mooie alu plaat gemaakt, en deze gepopt aan de carrosserie, kheb geen fotos, maar het is goed te doen. Effe opmeten, knippen, buigen, gaatjes boren, vastpoppen, klaar.

Ik niet dus, want ik ben pietje precies. En als er een alu plaat onder de kap gaat, dan moet deze gepolijst zijn, zodat ik mn haar erin kan kammen.

Tip: laat dat polijsten zitten, want:

-het kost je UREN, zoniet DAGEN
-1 verkeerde beweging met poptang, schroevendraaier of WAT DAN OOK, en er zit een diepe kras in die je normaal gesproken (ruw oppervlak)haast niet ziet.
-Je BLIJFT poetsen
-Elk ander reuteldingetje onder de kap ziet er in 1 keer heel erg afgenaaid uit, in vergelijking met je spiegel. DUS: NOG MEER WERK TE DOEN

SAMENGEVAT:
lichtjes opschuren!
Ivo
Über-Spammer

Nou nou wat een reacties zeg, wel leuk en informatief om t allemaal even door te lezen :wink:
Allemaal alvast bedankt voor de tips, en ik rij nu zelf met een vervangingsfilter, ook wel aardig, maar als ik een keer zin heb, zet ik er wel een openfilter op, met voldoende koude lucht voorziening..!
Ik ken trouwens iemand (HAAS), die zn luchtfilter in zn krikbak gemonteerd had, met een lange RVS buis erdoorheen geboord... :D :D
Dat klonk echt SUPER Hard
canonballman

Oja, ik ben 1 ding vergeten: Je expansievat moet je wel eerst moeven, anders hebbie niet veel plaats.
Tijn
Contacteer:

done...

maar de aanblik van een fijne carbon afscheiding is ook niet te versmaden hoor.....
there is no spoon.
Chrisv

waar moet ik allemaal aan denken als ik het expansievat wil verplaatsen?

- Andere/langere koelslangen? (waar haal ik die)
- ?
some people are alive only because it's illegal to kill them
Tijn
Contacteer:

gewone koelslang kan je bij iedere automaterialenzaak halen, slangkoppelstukken ook...

siliconenslang haal je bij de autosportzaken, dus JL Tuning, ASP, Biesheuvel en Limpex Sport, niet iedereen heeft alles op voorraad dus je kan het beste ff bellen.

het is net hoe goed / duur je het wil maken...

verder heb je een konische boor nodig of iets anders om grote gaten mee te maken in je schutbord en wat slangklemmen natuurlijk.

op .nl staan wel wat verschillende foto's en er is hier laatst ook een topicje over geweest, zoek op expansievat.
there is no spoon.
Chrisv

Tijn schreef:gewone koelslang kan je bij iedere automaterialenzaak halen, slangkoppelstukken ook...

siliconenslang haal je bij de autosportzaken, dus JL Tuning, ASP, Biesheuvel en Limpex Sport, niet iedereen heeft alles op voorraad dus je kan het beste ff bellen.

het is net hoe goed / duur je het wil maken...

verder heb je een konische boor nodig of iets anders om grote gaten mee te maken in je schutbord en wat slangklemmen natuurlijk.

op .nl staan wel wat verschillende foto's en er is hier laatst ook een topicje over geweest, zoek op expansievat.
Ok thnx
Tijn
Contacteer:

ff een update in de zoektocht naar koude lucht:
[img]http://home.wxs.nl/~lind0062/box1.jpg[/img]
[img]http://home.wxs.nl/~lind0062/box2.jpg[/img]

nu nog met ductape, binnenkort netjes...

met dank aan sven voor de foto's
there is no spoon.
Tijn
Contacteer:

oh, die koude lucht slang hant dus in mijn bumper te hangen, daar moet nog een soort collector op komen achter het gat in mijn bumper
there is no spoon.
Chrisv

Tijn schreef:oh, die koude lucht slang hant dus in mijn bumper te hangen, daar moet nog een soort collector op komen achter het gat in mijn bumper
zo dat ziet er wel netjes uit.
Daaf (Davy)

waar heb je dat carbon plaat vandaan.....ik hb je het een keer horen zeggen....vergeten :p
Robert dB.

mooi geknutseld Tijn! Maaruh, heeft het al merkbaar effect?
Mark G
Contacteer:

Koude lucht zal het wel geven..
Maar ook voldoende?
Matijs
Contacteer:

Waarom gaat de koude lucht slang naar de bumper als er boven de intercooler al een collector zit waar het standaard luchtfilterhuis zijn koude lucht vandaan haalt??
Tijn
Contacteer:

omdat die alu intercooler iets groter is dan standaard en de slang daar niet lekker overheen past. denk ook dat er meer koude lucht te vangen is vooraan als boven de intercooler trouwens.
there is no spoon.
Tijn
Contacteer:

Daaf (Davy) schreef:waar heb je dat carbon plaat vandaan.....ik hb je het een keer horen zeggen....vergeten :p
in een vorig leven was die plaat een hoedenplank afdekplaat van een rallyauto.
there is no spoon.
Tijn
Contacteer:

Mark G schreef:Koude lucht zal het wel geven..
Maar ook voldoende?
als iemand wat luchtinlaat-temp sensoren heeft dan wil ik dat graag een keer meten....
there is no spoon.
Abel
Über-Spammer

Tijn schreef:
Mark G schreef:Koude lucht zal het wel geven..
Maar ook voldoende?
als iemand wat luchtinlaat-temp sensoren heeft dan wil ik dat graag een keer meten....
Gewoon zo'n buiten temperatuur metertje er in hangen. digitale weergave met een lange snoer met sensor ;) plak die sensor op de buis naar de inkant van de Turbo isolatie meteriaal er op zo dat hij geen temeratuur van de motor ruimte op pikt en dan heb je een redelijk goede weergave van de temperatuur van de lucht in de inlaat circuit voor de turbo
Tijn
Contacteer:

mja..... maar dat is het toch niet helemaal vind ik.

ach, misschien moet ik het inderdaad gewoon eens proberen.

en dan meten met en zonder het schotje.

maar ik ben juist eigenlijk zo benieuwd wat het merkbare effect is NA de intercooler, dit in verband met de discussies dat het allemaal niet zoveel zou uitmaken omdat de intercooler ... etc...

niet dat ik die mening deel, maar meten is weten natuurlijk.....
there is no spoon.
Riël
Über-Spammer

Ja dat had ik boven de carborateur willen zetten in de slang, zodat ik de echte inlaatluchttemp kon meten voordat ie het blok in ging. Lijkt me wel leuk.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Abel
Über-Spammer

Tijn schreef:mja..... maar dat is het toch niet helemaal vind ik.

ach, misschien moet ik het inderdaad gewoon eens proberen.

en dan meten met en zonder het schotje.

maar ik ben juist eigenlijk zo benieuwd wat het merkbare effect is NA de intercooler, dit in verband met de discussies dat het allemaal niet zoveel zou uitmaken omdat de intercooler ... etc...

niet dat ik die mening deel, maar meten is weten natuurlijk.....
Waar niet val over te discusieren is dat als de inlaat lucht temperatuur voor de turbo lager wordt dan de temperatuur voor de carb ook lager zal worden.

Anders zou een grote intercooler geen zin hebben he ;)
Tijn
Contacteer:

mee eens....

maar er zijn echt mensen die daar wel over discussieren hoor. :)
there is no spoon.
Robert dB.

Eigenlijk zou je wat sleuven (of happer) moeten maken in je motorkap boven je gemaakt 'huisje'. Als je de lucht hier naar binnen zou kunnen begelijden heb je wellicht weer een beetje winst?!
Tijn
Contacteer:

tja, dat stelde ik dus ook voor toen ik laatst bij JL was, maar die vertelde mij dat dat koekblik zowaar nog een soort van stroomlijn heeft en dat daar waar ik die happer dan zou moeten plaatsen er een onderdruk heerst boven de motorkap.

daar zou dus geen lucht in ge"scoopt" worden... :S

dus om wateroverlast te voorkomen laat ik het nu maar dicht (had hem wel liggen al..)
there is no spoon.
Robert dB.

die onderdruk kan je toch laten veranderen in overdruk door het slim plaatsen van lipjes bij de luchthapper?
Dan ff de windtunnel in om het resultaat te bekijken :D
Tijn
Contacteer:

nou, ik ga eerst wel ff meten hoe de temperaturen zich verhouden.

minder dan de buitentemp krijg je toch niet binnen
there is no spoon.
Robert dB.

Tijn schreef:minder dan de buitentemp krijg je toch niet binnen
of je maakt er een droog-ijs-machine in?! :p
Plaats reactie