[16V] inlaat gescheurd.

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Ik had met m'n 16v'tje een probleem met stationaire afstelling, en het leek erg op valse lucht. Met een spuitbusje kwam ik er achter dat de eerste cilinder tussen spruitstuk en kop lucht naar binnen slurpe. Een lekke pakking dus. Om die te vervangen heb ik vanmiddag 't spruitstuk er af gehaald, en kwam de volgende verrassing tegen:
[img]http://www.xtramedium.org/picturedir/ca ... inlaat.jpg[/img]

Bij 2 cilinders is een stuk finaal afgebroken, verders zitten er nog de nodige scheuren. Ik snap er echt geen flikker van hoe dit ontstaan is.

Ik heb d'r een ander spruitstuk op gezet, en hij loopt weer als een dolle. D'r is geen gevolgschade, en 't was niet zo veel werk, maar ik ben toch ontzettend nieuwsgierig hoe dit gekomen is. Iemand dit wel eens vaker gezien?
rev it like a rental
Marc
Berichten: 361
Lid geworden op: di 4 sep 2001 0:00
Locatie: Betuwe

BIZAR...

Geen verklaring, sorry.
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Misschien krimpspanningen of plaatselijk afkoelen door geinjecteerde en neerslaande brandstof ?

Als de auto gechipt is en regelmatig een shotje extra brandstof krijgt lijkt me dit een plausibele verklaring.

Of is er mechanisch druk op uitgeoefend. Een keer rotte of gebroken motorsteun gehad of een klap van de vooras waarbij het spruitstuk tegen het front is geklapt ?

Verder komet er bij het uittakelen van een motor van bovenaf ook spanning op te staan.

Pick and choose :wink:
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Door de plekken valse lucht misschien constant temperatuursverschillen gehad daar?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

misschien door de lekke pakking dat er een andere (lees: hogere) of onregelmatigere warmtewerking was op het spruitstuk, dat het daarom gescheurd/afgebroken is. Als er verder nooit iets met je blok gebeurd is wat betreft takelen of schade, lijkt me een verklaring in de warmte de meest logische...
Plaats reactie