Kan iemand me vertellen welke handelingen allemaal inbegrepen zitten bij een grote beurt voor een GTT. Of wie heeft er al een lijstje liggen met wat er bij een grote beurt moet gebeuren?
Ik ben namelijk misschien van plan dit samen met een maat van me te gaan doen.
Ik wil sowieso vervangen:
- oliefilter
- olie
- benzinefilter
- luchtfilter
- bougies
- misschien bougiekabels
- koelvloeistof
...wat wordt er nog meer vervangen bij een grote beurt / wat wordt er nog meer nagekeken??
[GTT] grote beurt
-
- Berichten: 424
- Lid geworden op: zo 24 mar 2002 0:00
- Locatie: Noord-Brabant
Renault 5 GT Turbo Bestel Phase II 89'er (project)
Renault 5 GT Turbo Phase I (sloop)
Audi 80 met GTI motor
Renault 5 GT Turbo Phase I (sloop)
Audi 80 met GTI motor
- remmen (blokken en schrijven nakijken)
- de banden (profiel/haarscheurtjes/spanning)
- remdruk/verschillen
- snaren (spannen en/of vervangen)
- verlichting (vervangen en/of stellen - koplampen)
- speling op wiellagers/fusees/homokineten
- uitlaat (luchtdichtheid)
- motor (gasmeting/CO2)
- de banden (profiel/haarscheurtjes/spanning)
- remdruk/verschillen
- snaren (spannen en/of vervangen)
- verlichting (vervangen en/of stellen - koplampen)
- speling op wiellagers/fusees/homokineten
- uitlaat (luchtdichtheid)
- motor (gasmeting/CO2)
Mrtn = Maarten
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
hoeveel km heeft ie gelopen??
Mischien je v snaar en distributieriem??
remmen en remolie?
bakolie
En de lucht in je banden!!! heel belangrijdk niet vergeten
zou het zo ook verder even niet weten.
Gr. frits
Mischien je v snaar en distributieriem??
remmen en remolie?
bakolie
En de lucht in je banden!!! heel belangrijdk niet vergeten

zou het zo ook verder even niet weten.
Gr. frits
Project: GTT Blue Sport
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
@ Frits, een GTT heeft geen distributie riem maar een ketting. Geef mij eerlijk gezegd maar een ketting, is wel prettiger.
Verder denk ik niet dat ze bij een grote beurt je koelvloeistof gaan vervangen
Verder denk ik niet dat ze bij een grote beurt je koelvloeistof gaan vervangen
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Vandaar dat alle gtt is winterslaap raken dusTjabel schreef:grote beurt is: auto boven de put rijden olie eruit en nwe erin.Hamer pakken de startmotor wakker schudden en een proefrit van 20 km.

@tom dat wist ik nog niet. weer wat geleerd vandaag. maar verder zat ik in de richting, toch??
Gr. Frits
p.s na gister moet frits eigenlijk helemaal niet uit zijn hoekie komen want hij heeft het toch niet goed :-*
Project: GTT Blue Sport
-
- Berichten: 424
- Lid geworden op: zo 24 mar 2002 0:00
- Locatie: Noord-Brabant
PS. Ik ga 't waarschijnlijk zelf doen, dan gebeurt het hopelijk goedIk wil sowieso vervangen:
- oliefilter
- olie
- benzinefilter
- luchtfilter
- bougies
- misschien bougiekabels
- koelvloeistof
- bakolie
- ruitenwisserbladen
verder:
- remmen (blokken, schijven en remleidingen nakijken)
- remdruk (verschillen)
- de banden (profiel/haarscheurtjes/spanning)
- snaren (spannen en/of vervangen)
- verlichting (vervangen en/of stellen - koplampen)
- speling op wiellagers/fusees/homokineten
- uitlaat (luchtdichtheid)
- motor (gasmeting/CO2)
En het kost haast niets èn je leert ervan!
Laatst gewijzigd door Turbo-Peer op di 11 mar 2003 18:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Renault 5 GT Turbo Bestel Phase II 89'er (project)
Renault 5 GT Turbo Phase I (sloop)
Audi 80 met GTI motor
Renault 5 GT Turbo Phase I (sloop)
Audi 80 met GTI motor
-
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
- Locatie: Woerden
Tjabel schreef:grote beurt is: auto boven de put rijden olie eruit en nwe erin.Hamer pakken de startmotor wakker schudden en een proefrit van 20 km.


-
- Berichten: 820
- Lid geworden op: zo 29 apr 2001 0:00
- Car: Alpine/5gtt/16v
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
oke, wat ik als eerste deed toen ik mijn gtt kocht en zou ik absoluut doen als ik jou was is het volgende vervangen:
-verdelerkap +/- 15,- euro
-4 bougies +/- 50,- euro RN3C!!!
-rotor +/- 7,- euro
-bougie kabel set +/- 30,- euro
en dan natuurlijk nwe olie en filter.
en als je het goed wil doen nwe schijven enblokken voor en achter.
Als je dit allemaal zelf kan ben je goedkoop uit.
en je merkt het echt.
-verdelerkap +/- 15,- euro
-4 bougies +/- 50,- euro RN3C!!!
-rotor +/- 7,- euro
-bougie kabel set +/- 30,- euro
en dan natuurlijk nwe olie en filter.
en als je het goed wil doen nwe schijven enblokken voor en achter.
Als je dit allemaal zelf kan ben je goedkoop uit.
en je merkt het echt.
Champion N3G
bougies
Immer wieder die verdammte Holländer