ik heb een luchtinlaat voor op de motorkap gekocht hij is 22,5 x 17 cm en hij moet op mijn clio
kan ik deze beter zelf spuiten of laten doen
zelf spuiten of laten doen
-
- Contacteer:
Hoi cliobc, welkom op het forum.
Stel je even voor in het daarvoor bestemde topic svp:
Wie is wie
Zelf spuiten of laten spuiten lijkt me voornamelijk afhankelijk van hoeveel geld je eraan uit wil geven.
Als je netjes en voorzichtig te werk gaat met een spuitbus is zoiets wel goed zelf te doen hoor.
Stel je even voor in het daarvoor bestemde topic svp:
Wie is wie
Zelf spuiten of laten spuiten lijkt me voornamelijk afhankelijk van hoeveel geld je eraan uit wil geven.
Als je netjes en voorzichtig te werk gaat met een spuitbus is zoiets wel goed zelf te doen hoor.
Project 2004 - Willy gaat weer rijden ! En ... een GTT of toch een S4 ??
Kijk ook eens op http://www.clio-williams.com
Als je een metallic lak gebruikt, moet je volgens mij wel blanke lak eroverheen aanbrengen. Bij een 'gewone' hoeft dit niet. Ik zou wel meerdere lagen (stuk of 3) spuiten en heel goed voorbewerken, want anders bladdert het er snel af en dat zou zonde zijn!
Ik neem aan dat het een plastic happer is.
Omdat ie op de motorkap zit moet je er erg goed rekening mee houden dat het best wel warm wordt.
Verf hecht niet zomaar op kunststof, hiervoor is een hechtprimer nodig. Als je deze niet gebruikt dan valt het er zo weer vanaf
Meerdere lagen spuiten is inderdaad wel nodig, meestal dekt het niet in een keer. Bij metallic moet je blanke lak gebruiken, anders ziet het er niet uit, bij gewone kleuren is het enkel ter bescherming.
Tja, laten spuiten is altijd mooier, maarja t'is maar net hoeveel je er voor over hebt.
Omdat ie op de motorkap zit moet je er erg goed rekening mee houden dat het best wel warm wordt.
Verf hecht niet zomaar op kunststof, hiervoor is een hechtprimer nodig. Als je deze niet gebruikt dan valt het er zo weer vanaf
Meerdere lagen spuiten is inderdaad wel nodig, meestal dekt het niet in een keer. Bij metallic moet je blanke lak gebruiken, anders ziet het er niet uit, bij gewone kleuren is het enkel ter bescherming.
Tja, laten spuiten is altijd mooier, maarja t'is maar net hoeveel je er voor over hebt.
ik heb net 2 spuiters gebeld, bij de een tussen de 30 en de 50 Euro bij de andere vanaf 70 Euro
-
- Contacteer:
Zelf spuiten...of laten doen
Da's eigenlijk best een vage topic titel...

Da's eigenlijk best een vage topic titel...

Project 2004 - Willy gaat weer rijden ! En ... een GTT of toch een S4 ??
Ik ben eruit ( tot nu toe ) ik ga hem samen met mijn pa spuiten , en ik heb er toch twee dus al lukt die ene niet goed dan laat ik die andere door een prof doen.
en als het toch zelf lukt dan verkoop ik die andere de 16e, dan leg ik hem op de hoedenplank van dennis (laguna V6 )
en als het toch zelf lukt dan verkoop ik die andere de 16e, dan leg ik hem op de hoedenplank van dennis (laguna V6 )
als ik het in deze volgorde doe dan doe ik het toch goed of niet:
- schoonmaken met thinner
- behandelen met primer
- mettalic autolak
- blanke lak om het af te maken

- schoonmaken met thinner
- behandelen met primer
- mettalic autolak
- blanke lak om het af te maken

Keej ik heb 1 vraag, past mooi hiero...
Als je nu metallic lak spuit, kun je er na 20 minuten laag blanke lak opspuiten.
Maarrrr als je dus meerdere lagen spuiten doen je het dan 1 of 2?
1: Laag spuiten, even drogen, volgende laag, weer drogen, laatste laag, drogen en blanke lak.
of
2: laag spuiten, drogen, blanke lak, drogen, lichtjes opschuren, 2e laag, drogen, blanke lak, drogen, lichtjes opschuren, laatste laag, drogen, blanke lak klaar?
Of zit ik nou allemaal dingen door elkaar te halen
Als je nu metallic lak spuit, kun je er na 20 minuten laag blanke lak opspuiten.
Maarrrr als je dus meerdere lagen spuiten doen je het dan 1 of 2?
1: Laag spuiten, even drogen, volgende laag, weer drogen, laatste laag, drogen en blanke lak.
of
2: laag spuiten, drogen, blanke lak, drogen, lichtjes opschuren, 2e laag, drogen, blanke lak, drogen, lichtjes opschuren, laatste laag, drogen, blanke lak klaar?
Of zit ik nou allemaal dingen door elkaar te halen

blanke lak altijd als laatst 
remember de tankdop @ clio

remember de tankdop @ clio

Immer wieder die verdammte Holländer
tussen de lagen schuren,WAAROM.Steven (Fiets) schreef:Jah dat dacht ik al en tussen de lagen lichtjes opschuren?
Bumper heeft bijna het spuitstadium bereikt
dan schuur je elke keer de lak mat,of helemaal weg,gewoon voorbehandelen,de lak die erop moet en dan afwerken met vernis(blanke lak).
dat was nou juist de vraag gille, waarom 

Immer wieder die verdammte Holländer
DAAROM,nee das echt nie nodig om tussen de lagen te schuren,als je voor het spuiten alles goed fijn hebt geschuurd heb je geen schuurpapier meer nodig,alleen bij lopers die je kan fijnschuren met een schuur knobbeltje-Ray- schreef:dat was nou juist de vraag gille, waarom
Keej mooi, nouja eerst moet ik de boel nog even strak krijgen, tis nu nog wat hobbelig...
Oja bison combi power is echt wereldspul, daar kun je nog een olifant mee aan het plafond lijmen
(mits he tplafond sterk genoeg is
)
Oja bison combi power is echt wereldspul, daar kun je nog een olifant mee aan het plafond lijmen