Officieel: De nieuwe Renault Scénic
[img]http://www.autoweek.nl/images/Articles/1417/scenic3.jpg[/img]
Ongetwijfeld één van de belangrijkste onthullingen in Genève is wel die van de nieuwe Renault Scénic, na de 3- en 5-deurs de derde versie van het Mégane-programma.
[img]http://www.autoweek.nl/images/Articles/1417/scenic2.jpg[/img]
Renault heeft met de Scénic in 1996 de trend gezet in de klasse van de compacte mpvs. Renault noemt die klasse overigens monospace en dat is eigenlijk een beter woord dan multi purpose van, want een van is toch wat anders dan de verhoogde en stationwagenachtige carrosserie van compacte modellen als de Scénic. De nieuwe Scénic die nu dus officieel is onthuld (eerder zagen we al scoop fotos), is 8 cm langer (4,25 m) dan zijn voorganger. Belangrijk is vooral ook dat in het interieur de breedte tussen de portieren met 23 mm is toegenomen, terwijl er dank zij het horizontale dak voorin 26 mm meer hoofdruimte is.
Voor nog meer ruimtewinst binnenin staat het stuur verticaler en is de versnellingspook en de automatische parkeerrem in het dashboard geplaatst. De vrijgekomen ruimte is gebruikt voor een verschuifbare centrale opbergruimte (vanaf Luxe-uitvoering). Het instrumentenpaneel is centraal in het dashboard geplaatst.
De voorste passagiersstoel is neerklapbaar tot tafeltje, zodat gemakkelijk lange voorwerpen kunnen worden vervoerd. Die mogelijkheid wordt nog uitgebreid door de apart te openen achterruit die later als optie leverbaar zal zijn. De inhoud van de bagageruimte varieert afhankelijk van de stand van de achterstoelen van 430 tot 480 l.
De Scénic komt net als de 3- en 5-deurs Méganes als Authentique, Expression, Dynamique of Privilège beschikbaar, die dan kunnen worden gecombineerd met het Basis-, Comfort- of Luxe-uitrustingsniveau. Een panoramische schuifdak van 1,61 m2 is als optie leverbaar. Renault introduceert bovendien bi-xenon koplampen (optie) en de tankdop met ingebouwde dop. Het Carminat navigatiesysteem (twee versies) is eveneens als optie leverbaar. Driepunts veiligheidsgordels op alle zitplaatsen zijn standaard, evenals zes airbags, waarvan twee adaptieve frontbags zijn.
Bij de Scénic is er keuze uit de 1.6 16v met 115 pk en de 2.0 16v met 136 pk. Qua dieselmotoren bestaat de keuze uit de 1.5 dCi met 80 pk en de 1.9 dCi met 120 pk. Later komen ook de 1.4 16v 98 pk benzinemotor en de 1.5 dCi 100 pk beschikbaar. Wat betreft transmissie is er keuze uit een vijf- en zesversnellingsbak en de proactieve automaat met sequentiële bediening. Nieuw is nu ook dat ESP standaard is, terwijl onderstuurcontrole als optie leverbaar wordt.
Aanvankelijk komt de Scénic op de markt gebracht met 5 zitplaatsen. Later dit jaar ook de 23 cm langere versie met 7 zitplaatsen beschikbaar. Daarbij zorgen losse stoelen op de tweede zitrij voor toegang tot de derde rij, zonder dat de passagiers van rij twee hoeven uit te stappen.
[img]http://www.autoweek.nl/images/Articles/1417/scenic1.jpg[/img]
Ongetwijfeld één van de belangrijkste onthullingen in Genève is wel die van de nieuwe Renault Scénic, na de 3- en 5-deurs de derde versie van het Mégane-programma.
[img]http://www.autoweek.nl/images/Articles/1417/scenic2.jpg[/img]
Renault heeft met de Scénic in 1996 de trend gezet in de klasse van de compacte mpvs. Renault noemt die klasse overigens monospace en dat is eigenlijk een beter woord dan multi purpose van, want een van is toch wat anders dan de verhoogde en stationwagenachtige carrosserie van compacte modellen als de Scénic. De nieuwe Scénic die nu dus officieel is onthuld (eerder zagen we al scoop fotos), is 8 cm langer (4,25 m) dan zijn voorganger. Belangrijk is vooral ook dat in het interieur de breedte tussen de portieren met 23 mm is toegenomen, terwijl er dank zij het horizontale dak voorin 26 mm meer hoofdruimte is.
Voor nog meer ruimtewinst binnenin staat het stuur verticaler en is de versnellingspook en de automatische parkeerrem in het dashboard geplaatst. De vrijgekomen ruimte is gebruikt voor een verschuifbare centrale opbergruimte (vanaf Luxe-uitvoering). Het instrumentenpaneel is centraal in het dashboard geplaatst.
De voorste passagiersstoel is neerklapbaar tot tafeltje, zodat gemakkelijk lange voorwerpen kunnen worden vervoerd. Die mogelijkheid wordt nog uitgebreid door de apart te openen achterruit die later als optie leverbaar zal zijn. De inhoud van de bagageruimte varieert afhankelijk van de stand van de achterstoelen van 430 tot 480 l.
De Scénic komt net als de 3- en 5-deurs Méganes als Authentique, Expression, Dynamique of Privilège beschikbaar, die dan kunnen worden gecombineerd met het Basis-, Comfort- of Luxe-uitrustingsniveau. Een panoramische schuifdak van 1,61 m2 is als optie leverbaar. Renault introduceert bovendien bi-xenon koplampen (optie) en de tankdop met ingebouwde dop. Het Carminat navigatiesysteem (twee versies) is eveneens als optie leverbaar. Driepunts veiligheidsgordels op alle zitplaatsen zijn standaard, evenals zes airbags, waarvan twee adaptieve frontbags zijn.
Bij de Scénic is er keuze uit de 1.6 16v met 115 pk en de 2.0 16v met 136 pk. Qua dieselmotoren bestaat de keuze uit de 1.5 dCi met 80 pk en de 1.9 dCi met 120 pk. Later komen ook de 1.4 16v 98 pk benzinemotor en de 1.5 dCi 100 pk beschikbaar. Wat betreft transmissie is er keuze uit een vijf- en zesversnellingsbak en de proactieve automaat met sequentiële bediening. Nieuw is nu ook dat ESP standaard is, terwijl onderstuurcontrole als optie leverbaar wordt.
Aanvankelijk komt de Scénic op de markt gebracht met 5 zitplaatsen. Later dit jaar ook de 23 cm langere versie met 7 zitplaatsen beschikbaar. Daarbij zorgen losse stoelen op de tweede zitrij voor toegang tot de derde rij, zonder dat de passagiers van rij twee hoeven uit te stappen.
[img]http://www.autoweek.nl/images/Articles/1417/scenic1.jpg[/img]
Erg mooi!
Kunnen de gezinnetjes zich weer met enige vorm van stijl over de wereld verplaatsen
Kunnen de gezinnetjes zich weer met enige vorm van stijl over de wereld verplaatsen

Kewl !
Ik vind die oude nieuwe (die je nu net een beetje op de weg ziet) ook al heel erg mooi trouwens maar deze is echt een stap voorwaarts.
Ik vind die oude nieuwe (die je nu net een beetje op de weg ziet) ook al heel erg mooi trouwens maar deze is echt een stap voorwaarts.
Zo, ff snel naar de plaatselijke tuningboer geweest..
[img]http://www.leuke-dingen.com/pictune/scenic.jpg[/img]
[img]http://www.leuke-dingen.com/pictune/scenic.jpg[/img]
-
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
- Locatie: Woerden
ze gaan nu wel erg op elkaar lijken...megane, velsatis en scenic...
alles nivelleert.
Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
ik vind deze en de espace dus nix he
Deze Megane Coupe-Cabriolet ook wel wat
[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/13_meganecc1.jpg[/img]
[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/13_meganecc3.jpg[/img]
[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/13_meganecc4.jpg[/img]
meer info op http://www.autoweek.nl
[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/13_meganecc1.jpg[/img]
[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/13_meganecc3.jpg[/img]
[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/13_meganecc4.jpg[/img]
meer info op http://www.autoweek.nl
zit ook een beetje Audi TT in van de zijkant...
Immer wieder die verdammte Holländer
Er is al een topic geopend over de CC 
-
- Berichten: 493
- Lid geworden op: vr 12 jul 2002 20:20
- Locatie: Malta
- Contacteer:
Om te smullen. Ik heb een beetje mijn twijfels over de grote zwarte achterbumper, maar wat een mooie wagen is dit, zeg. Hebbe hebbe hebbe!
Nou sparen voor de 2.0 Privilège Luxe uitvoering... niet dat ze die hier verkopen, maar het lijkt me de moeite waard om zelf importeren eens te onderzoeken.
- Peter
Nou sparen voor de 2.0 Privilège Luxe uitvoering... niet dat ze die hier verkopen, maar het lijkt me de moeite waard om zelf importeren eens te onderzoeken.
- Peter
zeg jeroen met wat voor programma doe je dit en waar kan ik dat verkrijgen??Jeroen schreef:Zo, ff snel naar de plaatselijke tuningboer geweest..
[img]http://www.leuke-dingen.com/pictune/scenic.jpg[/img]
Dit doen we dus met Photoshop.
Kijk voor meer info hierover in het "photoshop knutselwerkjes" topic.
[img]http://www.leuke-dingen.com/pictune/scenicduo.jpg[/img]
Kijk voor meer info hierover in het "photoshop knutselwerkjes" topic.
[img]http://www.leuke-dingen.com/pictune/scenicduo.jpg[/img]
Ik vin deze wel weer vet! Alleen blijf ik het jammer vinden dat Renault al zijn modellen op elkaar laat lijken nu. Zit straks geen eigenwijs model meer bij (zoals de twingo bijvoorbeeld was, met geen ene andere renault te vergelijken qua uiterlijk)...
Je kan het ook zien dat alle Renault modellen nu eigenwijs zijn
En sommige vinden het mooi anderen weer niet.
In de kleine middenklasse segment slaat deze vormgeving blijkbaar wel aan.
De Mégane II verkoopt als een tierelier.
Alleen in de hogere klasse vind men het niks, zie Avantime en Vel Satis.

En sommige vinden het mooi anderen weer niet.
In de kleine middenklasse segment slaat deze vormgeving blijkbaar wel aan.
De Mégane II verkoopt als een tierelier.
Alleen in de hogere klasse vind men het niks, zie Avantime en Vel Satis.
Ziet d'r van de zijkant wel goed uit! Zijn er nog meer foto's????Ron RS schreef:Hier nog wat voor de toekomst mischien
[img]http://213.84.134.46/ccpa/francais/initial1.jpg[/img]
Clio 16v.....
-
- Berichten: 3934
- Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
- Contacteer:
Laat dat type maar ook eens naar een tuningboer gaan,ik heb het vermoeden dat je best grote velgen er onder kan doen.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!