[GTT] Exacte Verschillen tussen gewoon en Coupe

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Merijn.V
Berichten: 1087
Lid geworden op: za 23 mar 2002 0:00
Locatie: Delft
Contacteer:

Wat zijn de exacte verschillen tussen een gewone R5 GTT en een Coupe.

Ik had begrepen dat het blok anders was, de turbo. Wie weet de exacte specs en de exacte verschillen in met name motor, turbo, ophanging en aandrijflijn.
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Merijn.V schreef:Wat zijn de exacte verschillen tussen een gewone R5 GTT en een Coupe.

Ik had begrepen dat het blok anders was, de turbo. Wie weet de exacte specs en de exacte verschillen in met name motor, turbo, ophanging en aandrijflijn.
Coupe kenteken (uitgeklede GTT)
coupe velgen
geen mistlampen
vooras standaard
andere torsie/ stabilisatorstaven achteras
stijvere motorsteunen en baksteun

Coupe circuit
voorwielophanging op veerpoten en veren na standaard
DeCarbon veerpoten met kortere hardere veren
DeCarbon schokdempers
andere torsie/ stabilisatorstaven achteras
extra ontstekingsvervroeging
leeggehaald interieur
koude luchtinlaat
koelslangen van mistlampgaten naar remmen
coupe velgen
standaard bak en koppeling
rolkooi
sportstoel met vierpuntsgordel
afstelling 1bar turbodruk
verplicht gat in hitteschild voor actuatorcontrole
gemodificeerde thermostaat
montage hitteschild inlaatspruitstuk en rembekrachtiger
stijvere motorsteunen en baksteun
Laatst gewijzigd door speedline op ma 3 mar 2003 7:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Merijn.V
Berichten: 1087
Lid geworden op: za 23 mar 2002 0:00
Locatie: Delft
Contacteer:

Ik heb begrepen dat er ook een andere turbo op zou zitten dan op een gewone GT Turbo.

Weet iemand hoe het daarmee zit en wat die verschillen dan zijn?
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Merijn.V schreef:Ik heb begrepen dat er ook een andere turbo op zou zitten dan op een gewone GT Turbo.

Weet iemand hoe het daarmee zit en wat die verschillen dan zijn?
Standaard Garret AiResearch T22 turbo...
Heino
Berichten: 589
Lid geworden op: di 26 jun 2001 0:00
Locatie: Grunn'n

De GT Turbo coupe had af fabriek alleen dikkere torsiestaven achter,dikkere stabilisatorstang voor en stalen coupe velgen.
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

En hoe ken ik ff snel kijken of dat bij mij zo is?
Mijn auto (import) staat op kenteken als coupe, er zit een coupe badge op, en ik heb coupe velgen, maarja dat zegt nog niet zo heel veel natuurlijk...
Ik heb wel al eens de voorste stabilisatorstang opgemeten, maar die is volgens mij gewoon 21mm, net als elke andere GTT.
Ik zou graag een keer bevestigen of het wel een echte coupe is.
Plaats reactie