Startknop en sleutelkaart

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Peter @ Malta
Berichten: 493
Lid geworden op: vr 12 jul 2002 20:20
Locatie: Malta
Contacteer:

Ik heb me ook laten vertellen dat Renaults van huis uit een erg degelijke startonderbreking hebben.

<van horen zeggen>

Ze haalden er dus een 'professional' bij. Een Sierra met twee startonderbrekingen had hij in een minuut open. Een Renault kostte hem echter drie minuten.

</van horen zeggen>

Ergo: als het gaat om een auto jattten, kun je als dief beter geen Renault kiezen. :)

- Peter
da-goof
Berichten: 414
Lid geworden op: do 28 mar 2002 0:00
Locatie: 5^o 34' 26" OL 51^o 15' 2" NB
Contacteer:

Ik weet niet of je de constructie van renault stuurkolom wel eens hebt bekeken, maar knappe jongen als je het startslot af kunt breken. Ook openboren zet maar uit je hoofd. Heb het eens met een 25 moeten doen omdat het contactslot kapot was, maar ben echt ontiggelijk lang aan het boren geweest.
RenaultclioII16v (Peter)
Berichten: 3702
Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
Car: Talisman sedan
Locatie: St. Annaland
Contacteer:

DaŽs dus goed nieuws voor de mensen die hun reno nog wat langer willen houden :D
Cleaned Style
Projecttopic
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Riël schreef:Keb al een aantal over moeten kicken, van die schrotbakken waar iemand de sleutel van kwijt was. Staaf in 't stuur, op de andere stoel liggen en SCHOP doeidoei stuurpin... Maja misschien zijn renaultkes wel degelijker uitgevoerd als die escrot en kadettjes. :)
Beun je ook bij in de avond en nacht ? (Je moet die tuning toch ergens van betalen ?) :D

:lol: :lol: :lol:
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

hehe... dan ging ik niet tegen escrots en kadettjes schoppen :D
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Anonymous

Inbouwen is niet moeilijk,het motormanagementsysteem van de 1.6 16V motor kun je wel op een paar plaatsen onderbreken, (als de rekeneenheid de toerentalsensor niet ziet bijvoorbeeld, zal hij al in storing gaan en zal de motor niet draaien, en zo kun je wel meer signalen onderbreken), als je besluit dit te doen, maak dan soldeerverbindingen, en isoleer deze met krimpkous, gebruik zeker geen kroonsteentjes, kabelschoentjes e.d., een storing aan inspuitsysteem door slechte verbindingen wil je niet meemaken!! er zijn wel betrouwbare keycardsystemen te koop, maar het stuurslot is een groter probleem, het is naar mijn idee te riskant om hier zelf een elektrisch bediende blokkeerpal voor te construeren ik zou het niet doen!!
        RenaultclioII16v (Peter)
        Berichten: 3702
        Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
        Car: Talisman sedan
        Locatie: St. Annaland
        Contacteer:

        Beetje onduidelijk verhaal, maar jij zou het dus afraden?
        Cleaned Style
        Projecttopic
        Anonymous

        Wat het stuurslot betreft wel ja, indien je het stuurslot verwijdert (je maakt de auto hiermee wel diefstagevoeliger)is het wel veilig uit te voeren, qua inbouw is dat vrij eenvoudig.
        RenaultclioII16v (Peter)
        Berichten: 3702
        Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
        Car: Talisman sedan
        Locatie: St. Annaland
        Contacteer:

        Heb je daar al ervaring mee :p ?
        ZoŽn systeem inbouwen bedoel ik dan....
        Cleaned Style
        Projecttopic
        Anonymous

        Ik heb het nog niet op deze wijze gemonteerd, mijn dagelijks werk is het opsporen van problemen in transmissie en motormanagementsystemen.
        Het contactslot is vrij eenvoudig te simuleren met een startknop en een relais, je moet het echter wel zo uitvoeren, dat het gedeelte van de keycarddecoder waar de relais zich bevinden niet gemakkelijk bereikbaar is, anders maak je het voor een eventuele autodief wel erg gemakkelijk.
        Anonymous

        Je hebt het trouwens over een clio faseII he, die heeft een startvergrendeling (sleutel met fm zender).
        de rekeneenheid van de auto "herkent" de sleutel, en zendt dan pas een vrijgavesignaal naar het motormangementsysteem, dit is niet zomaar even te omzeilen. :)
        Plaats reactie