Mijn Mégane is gisteravond afgesleept...

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Moontje Mégane Coupé
Contacteer:

Ik heb zojuist telefoon gehad van Renault Kerres... Ze hebben er een andere distributieriem opgelegd, maar Mégane wilde nog niet starten... Er waren inwendige beschadigingen, kleppen krom, enz... Ze moeten de kop er dus afhalen... Onderdelen zijn besteld, komen over enkele dagen binnen, en dan kunnen ze met reparatie beginnen...
Ze verwachten als het een beetje meezit, mijn auto eind volgende week klaar te hebben...

Vrijdagochtend kan ik een Clio gaan halen, heb ik tenminste weer vervoer... :)

De geschatte kosten : €800,- á €900,- !!!! :(
Derby

Waar had je op gerekend?
ik zelf vindt het mee vallen. ik had toch veel hoger verwacht.
Hebben ze nou ook vertelt wat de oorzaak was?

Derby
jpp_GTX

ik zou toch eens informeren wat de taken zijn van de dealer. Het zou hem namelijk gesierd hebben als hij jou had laten weten dat die riem vervangen moest worden. Immers jij staat daar in het bestand.

Ik zou echt even verhaal gaan halen hierover. Ze hoeven toch niet alleen maar te verdienen. Stukje service hoort daar ook bij.
Hans R.

jpp_GTX schreef:ik zou toch eens informeren wat de taken zijn van de dealer. Het zou hem namelijk gesierd hebben als hij jou had laten weten dat die riem vervangen moest worden. Immers jij staat daar in het bestand.

Ik zou echt even verhaal gaan halen hierover. Ze hoeven toch niet alleen maar te verdienen. Stukje service hoort daar ook bij.
Hier heb je helemaal gelijk in, maar juridisch heb je geen poot om op te staan.

En als je een auto koopt dan weet je dat er onderhoud aan gepleegt moet worden.
Marcel B.

Als die auto bij de vorige servicebeurt eigenlijk al een nieuwe riem had moeten hebben, gezien het aantal jaar dat ie erop zat, is dat dus achterstallig onderhoud, kan jij dus niets aan doen.

Het is hun fout, dus laat ze ook maar voor de kosten opdraaien.
Don't walk the grass... smoke it
jpp_GTX

tja juli/aug vorig jaar, dan had die riem nog niet gehoeven. Dus ook geen achterstallig onderhoud.

Kijk waar ligt in deze de inspanningsverplichting. Moet je als klant zelf hier aan denken, of moet de dealer je oproepen voor een afspraak.
Hans R.

oxje schreef:Als die auto bij de vorige servicebeurt eigenlijk al een nieuwe riem had moeten hebben, gezien het aantal jaar dat ie erop zat, is dat dus achterstallig onderhoud, kan jij dus niets aan doen.

Het is hun fout, dus laat ze ook maar voor de kosten opdraaien.
Ik denk niet dat dat zo werkt.
Ze hadden in dat geval wel als service kunnen zeggen dat de snaar op korte termijn vervangen moest worden.
Anonymous

Hans, ik denk dat je gelijk hebt dat je geen poot hebt om op te staan.

Je kan alleen allicht onderhandelen en boos op ze worden dat ze niets hebben gezegd. Je krijgt er misschien een betere prijs uit, ze hebben er wel belang bij jou als klant te houden. (zeker moontje, die heeft onredelijk veel problemen met de auto)
Hans R.

Ploegah schreef:Hans, ik denk dat je gelijk hebt dat je geen poot hebt om op te staan.

Je kan alleen allicht onderhandelen en boos op ze worden dat ze niets hebben gezegd. Je krijgt er misschien een betere prijs uit, ze hebben er wel belang bij jou als klant te houden. (zeker moontje, die heeft onredelijk veel problemen met de auto)
Daar heb je ook gelijk in.
Je kunt het zeker proberen.
Haas
Car: Megane RS

Ik snap waarom ze de riem bij de vorige beurt nog niet hebben vervangen, maar ik weet zeker dat mijn garage mij daar zeker op aangedrongen had, even over gebeld ofzo. Je kunt ze moeilijk de huid vol gaan schelden, maar ergens zijn ze bij Kerres wat vergeten...:(
Riël
Über-Spammer

Moontje Mégane Coupé schreef:Ik heb zojuist telefoon gehad van Renault Kerres... Ze hebben er een andere distributieriem opgelegd, maar Mégane wilde nog niet starten... Er waren inwendige beschadigingen, kleppen krom, enz...

Ook zoiets. Als er een riem vanaf loopt check je dat toch eerst? Wie weet wat ze verergert hebben met dat starten? Succes met 't verhalen, ik had ze goed de waarheid gezegd. En er zijn nog wel meer renaultgarages lijkt me, krijg toch de :-* van die Kerres.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Remco_Rs
Contacteer:

ja dat is allemaal naderhand gepraat,,,Eerst maar eens kijken over hoe en wat ,,en ze zullen echt niet de beroertste zijn hoor over de onkosten.....Ze zullen echt niet zeggen van,,ja sorry mevrouw ,had je maar eerder moeten komen.....Als ze al zelf zeggen dat ze een FOUTJE hebben gemaakt met het ,aangeven ,dat de distributie riem moest worden vervangen .....Want als de auto bij een berut komt bij een renault dealer word er ook een DIAGNOSE RAPPORT GEMAAKT waar in staat wat bv Noodzakelijk is ,,Of wat er bij een eventuele volgende beurt zo moeten gebeuren of bv,,Wat er BINNEKORT aan gaat komen ,,,Zo zorg je er dus voor dat je bv als dealer onderandere niet naderhand gelul krijgt van ...Ja maar ik ben 5000 km geleden voor een beurt geweest en toen waren me remblokken nog goed,,,dan zet ik altijd neer ( Remblokken "BINNENKORT" ongeveer 5000 km zo ....Zo hadden ze dat ook bij de DISTRIBUTIE neer moeten zetten...Zo niet ,,dan hebben ze geen poot om op te staan volgenss mij
Riël
Über-Spammer

Ik vind het i.e.g. maar sukkels daar, heb daar al aanvaringen met gehad eerder.
Lex
Über-Spammer
Contacteer:

De interval van een distributie riem is iets wat de eigenaar van de auto zelf in de gaten moet houden. Net als je interval voor een onderhouds beurt. Ik werk bij een dealer(wel bij Ford maar dat maakt geen verschil) en dit zijn van die dingen die je zelf in de gaten moet houden, net als het oliepeil en de rest van de vloeistoffen. Sorry maar zo werkt het nou eenmaal.
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Moontje Mégane Coupé
Contacteer:

Ik heb zojuist weer met de dealer gebeld... Ze konden me nu exact vertellen wat er allemaal defect is...

Er zijn 4 kleppen krom, alle 8 worden vervangen, in en uitlaatkleppen... Er komt een nieuwe koppakking op en een nieuwe distributieset... De zuigers zijn gelukkig niet kapot...

Als ik mijn auto terug heb, moet ik de eerste 1000 km inrijden, rustig aan doen, omdat de kleppen zich moeten zetten...

De kosten zullen riond de €1000,- zijn.... :(
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Ik moet eerlijk zeggen dat ik die 1000 euro nog een meevallertje vind! Het is veel geld, dat wel, maar ik had echt een stuk meer in gedachte!
Moontje Mégane Coupé
Contacteer:

Merijn schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat ik die 1000 euro nog een meevallertje vind! Het is veel geld, dat wel, maar ik had echt een stuk meer in gedachte!

Dat ben ik met je eens, ik had ook meer verwacht... Maar toch is het veel geld...
jeroen.k

Tis idd wat veel, maar opzich voor een dealer valt de prijs best mee...zelfde geintje heeft mij slechts 300 euro gekost, maar dan bij een beun en een kop van de sloop! :D

Iedereen zegt trouwens wel zo mooi dat je de distributieriem pas hoeft te vervangen bij 120.000 of na 5 jaar, maar ik vindt dat erg ruim genomen. Mijn distributieriem (van mijn nieuwe blok) zit er nu 4 jaar op, maar heeft slechts 20.000 gelopen. Toch gaat er over 3 weken een nieuwe riem op. Dat soort dingen doe ik liever te vroeg dan te laat. Ik laat ze meestal bij 60.000 vervangen (voor om mij om het jaar dus). Better safe than sorry :D Nu moet ik zeggen dat ik wel alles door mn oom laat doen, dus zijn de kosten ook wel wat anders.

kennis van me heeft trouwens ook eens zijn opelblok in de soep gereden waar een distr.riem op zat van ee jaar en 30.000 km, ding was ook geknapt. Blijft toch een bepaald risico inzitten.
Anonymous

jeroen.k schreef:Mijn distributieriem (van mijn nieuwe blok) zit er nu 4 jaar op, maar heeft slechts 20.000 gelopen.
...

Ik laat ze meestal bij 60.000 vervangen (voor om mij om het jaar dus).
??? 20.000 in 4 jaar en 60.000 per twee jaar ?

Misschien bedoel je 120.000 ?
jeroen.k

Ploegah schreef:
jeroen.k schreef:Mijn distributieriem (van mijn nieuwe blok) zit er nu 4 jaar op, maar heeft slechts 20.000 gelopen.
...

Ik laat ze meestal bij 60.000 vervangen (voor om mij om het jaar dus).
??? 20.000 in 4 jaar en 60.000 per twee jaar ?

Misschien bedoel je 120.000 ?
Hehe, nee tis van me nieuwe blok (onlangs motor-swap gedaan) mn "nieuwe" blok heeft 20.000 in 4 jaar gelopen (nu ik er over nadenk zelfs maar 15.000, waarvan 5.000 bij mij). Ikzelf rij 30.000 per jaar minimaal. Vandaar ;)
Anonymous

Aha

nu ik snap meneer.
Ruud

Merijn schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat ik die 1000 euro nog een meevallertje vind! Het is veel geld, dat wel, maar ik had echt een stuk meer in gedachte!
1000 euro voor alleen die schade ik heb voor 1000 euro een nieuw motortje :lol:
Haas
Car: Megane RS

shit zeg...1000 pietermannen...dat zou echt einde oefening zijn voor mij :( Succes met je megaantje, hoop dat hij hierna weer loopt als een zonnetje en dat blijft doen natuurlijk :D

ps. Wel geluk dat je zuigers niet beschadigd waren :D
Riël
Über-Spammer

't is dus een gehele koprevisie?? Kost dat 1000Euro? En bij een revisiebedrijf dan?

Zou je voor 1000 euro niet wat leukers qua automotor kunnen doen dan?? :D
rasit..

1000 eurotjes, 2200 gulden :evil:
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Ja, je hebt het blok en zo, maar dan zit het er nog echt niet in. En daar gaat veel tijd en dus geld in zitten, he... Als je het zelf niet kunt, zul je het moeten uitbesteden. :(
Ollie

Jeetje...blijft toch veel geld, maar voor dealerprijzen lijkt het me mee te vallen. Hebben ze je korting gegeven?
Is in ieder geval echt balen...succes ermee en hopen dat ie na deze reparatie de komende tijd lekker blijft rijden zonder problemen!
Moontje Mégane Coupé
Contacteer:

Ik heb sinds vanochtend weer vervoer... Ik heb een zwarte Clio, 1.4 16v... Redelijk pittig, en rijdt lekker... Auto is van eind september 2002, dus nog behoorlijk nieuw !! :D
Patrick L.

Moontje Mégane Coupé schreef:Ik heb sinds vanochtend weer vervoer... Ik heb een zwarte Clio, 1.4 16v... Redelijk pittig, en rijdt lekker... Auto is van eind september 2002, dus nog behoorlijk nieuw !! :D
Dat zijn pittige autootjes , mijn vriendin heeft dezelfde, een Ludo, fel wagentje, 98pk :)
Beire

Sorry maar ik vind dat deze Renault dealer wel in de fout is hoor. Als de riem eigenlijk aan vervanging toe was bij een vorige servicebeurt MOET hij dat zien en MOET hij dat zeggen !!
Zo is het bij ons hoor, van gelijk welke wagen dat de riem afspringt en onlangs nog op onderhoud is geweest, zijn de volledige kosten voor ons. Wij verwittigen de mensen altijd en drukken het zelfs op de factuur !!

Maar zoals sommigen hier zeggen om de klanten systematisch te verwittigen is onmogelijk hoor !!! Wij hebben inderdaad ALLE gegevens van de klanten, maar hoe kan je dat in godsnaam bijhouden met een klantenbestand van om en bij de 6000 !!!

Het is heel simpel hoor. Als een klant langskomt met de wagen wordt er altijd in de historie van de wagen gekeken en verwittigen we de klant op tijd. Wil de klant het niet dan drukken wij dat op de factuur, zo voorkom je problemen en sta je recht in je schoenen...

En als de riem springt vóór de opgegeven termijn van Reno, dan zijn ALLE kosten voor Renault, behalve riem want die moet klant toch ooit leggen. En geloof me, dit is ook al dikwijls gebeurt ...

Allez dat is wat ik er van vind, maar bij ons draait het heel goed en hebben we op dat gebied zeker geen problemen.

Greetz
Patrick

met het verhaal van beire ben ik het helemaal eens,als ze je een brief sturen dat je auto een apk nodig heeft is dit eigenlijk ook iets waar ze een melding van mogen en zeker kunnen maken,daarvoor heb je toch een onderhoud bij een dealerschap,of niet?
ben nog nooit bij een reno dealer op een apk geweest maar ik krijg daar wel post van,dus daar nemen ze zich wel de moeite voor.
ik heb sowiso zoiets van hoe moet een leek bijvoorbeeld weten wanneer een riem vervangen moet of wat,ik zou het zelf zo ook niet 1 2 3 weten hoor.
ik hoop dat je wat ken regelen met die gasten,maar laat je es goed informeren elders over het hoe en wat als er zoiets gebeurd,ik kan me niet voorstellen dat je hier zo voor moet bloeden terwijl jem netjes in het ondrhoud hebt bij kerres.
succes verder en hoop op een goede afloop,greets pat.
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
richard_cabrio

1. Bij een APK keuring word niet naar de distr. gekeken.Wel bij onderhoud, en kan, hoeft niet perse, als aanbeveling worden opgegeven.
2.De brief die een ieder thuis krijgt komt niet bij de dealer vandaan, wel worden ze verzonden uit naam van de dealer.
3.Een leek moet zijn instruktieboekje eens lezen, hier staat precies hoe een auto werkt en wanneer iets vervangen moet worden.
4.De distr.snaar is een slijtage deel en kan niet verhaald worden bij de dealer. Misschien is de motor wel over toeren gedraaid.

:D :D
van Marwijk Passion.
Plaats reactie