Ze verwachten als het een beetje meezit, mijn auto eind volgende week klaar te hebben...
Vrijdagochtend kan ik een Clio gaan halen, heb ik tenminste weer vervoer...

De geschatte kosten : 800,- á 900,- !!!!

Hier heb je helemaal gelijk in, maar juridisch heb je geen poot om op te staan.jpp_GTX schreef:ik zou toch eens informeren wat de taken zijn van de dealer. Het zou hem namelijk gesierd hebben als hij jou had laten weten dat die riem vervangen moest worden. Immers jij staat daar in het bestand.
Ik zou echt even verhaal gaan halen hierover. Ze hoeven toch niet alleen maar te verdienen. Stukje service hoort daar ook bij.
Ik denk niet dat dat zo werkt.oxje schreef:Als die auto bij de vorige servicebeurt eigenlijk al een nieuwe riem had moeten hebben, gezien het aantal jaar dat ie erop zat, is dat dus achterstallig onderhoud, kan jij dus niets aan doen.
Het is hun fout, dus laat ze ook maar voor de kosten opdraaien.
Daar heb je ook gelijk in.Ploegah schreef:Hans, ik denk dat je gelijk hebt dat je geen poot hebt om op te staan.
Je kan alleen allicht onderhandelen en boos op ze worden dat ze niets hebben gezegd. Je krijgt er misschien een betere prijs uit, ze hebben er wel belang bij jou als klant te houden. (zeker moontje, die heeft onredelijk veel problemen met de auto)
Moontje Mégane Coupé schreef:Ik heb zojuist telefoon gehad van Renault Kerres... Ze hebben er een andere distributieriem opgelegd, maar Mégane wilde nog niet starten... Er waren inwendige beschadigingen, kleppen krom, enz...
Merijn schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat ik die 1000 euro nog een meevallertje vind! Het is veel geld, dat wel, maar ik had echt een stuk meer in gedachte!
??? 20.000 in 4 jaar en 60.000 per twee jaar ?jeroen.k schreef:Mijn distributieriem (van mijn nieuwe blok) zit er nu 4 jaar op, maar heeft slechts 20.000 gelopen.
...
Ik laat ze meestal bij 60.000 vervangen (voor om mij om het jaar dus).
Hehe, nee tis van me nieuwe blok (onlangs motor-swap gedaan) mn "nieuwe" blok heeft 20.000 in 4 jaar gelopen (nu ik er over nadenk zelfs maar 15.000, waarvan 5.000 bij mij). Ikzelf rij 30.000 per jaar minimaal. VandaarPloegah schreef:??? 20.000 in 4 jaar en 60.000 per twee jaar ?jeroen.k schreef:Mijn distributieriem (van mijn nieuwe blok) zit er nu 4 jaar op, maar heeft slechts 20.000 gelopen.
...
Ik laat ze meestal bij 60.000 vervangen (voor om mij om het jaar dus).
Misschien bedoel je 120.000 ?
1000 euro voor alleen die schade ik heb voor 1000 euro een nieuw motortjeMerijn schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat ik die 1000 euro nog een meevallertje vind! Het is veel geld, dat wel, maar ik had echt een stuk meer in gedachte!
Dat zijn pittige autootjes , mijn vriendin heeft dezelfde, een Ludo, fel wagentje, 98pkMoontje Mégane Coupé schreef:Ik heb sinds vanochtend weer vervoer... Ik heb een zwarte Clio, 1.4 16v... Redelijk pittig, en rijdt lekker... Auto is van eind september 2002, dus nog behoorlijk nieuw !!