Dat gebeurt met een knop die in de linkse stand het alarm van stroom voorziet en gelijkertijd het 12v van het startcircuit afsluit (soort startonderbreker), en in de rechtse stand dit net andersom doet: alarm uit, 12v startcircuit aan. Het 12v startcircuit is het circuit dat door het contactslot van spanning voorzien wordt.
Nu wil ik dat alarm eigenlijk koppelen aan de centrale vergrendeling met afstandsbediening.
De kontaktpunten van de tuimelschakelaar van het alarm zien er als volgt uit:
Code: Selecteer alles
linkerstand:
alarm
| |
o o o
o o o
| |
12v startcircuit
rechterstand
Nu komt het lastige: van de centrale vergrendeling komen alleen pulssignalen (en "open"-signaal en een "sluit"-signaal), en met die signalen kan ik zo'n relais (wat ik zojuist aanhaalde) niet aansturen, immers, zo'n relais schakelt alleen bij continue spanning:
Code: Selecteer alles
linkerstand:
12v
| |
o o o
o o o
| |
0v
rechterstand
Hoe kan ik dat doen zonder al te veel kosten (anders kan ik net zo goed een nieuw alarm kopen), zijn er relais te krijgen die ik hiervoor kan gebruiken? Of misschien een andere simpele oplossing
edit: zou ik zoiets moeten hebben?
2 spoelwikkelingen, één om héén te schakelen, één om terúg te schakelen.KACO-RELAIS 12V
Producteigenschappen:
"Volt 12 V=
Spoelweerstand 105 W"
Staand printplaatrelais met 2 omschakelcontacten en 2 spoelwikkelingen. Bijzonderheid: aanduiding van de schakelstand. De omschakeling kan ook met de hand worden uitgevoerd.Technische spec.: 2 omschakelcontacten die ieder met 10 A bij 230 V kunnen worden belast # 2 spoelwikkelingen # Contacten zilver-cadmiumoxyde # Spanningsbestendigheid spoelcontacten 4 kV # VDE 0110 # Afm. (lxbxh) 13 x 37,6 x 25,5 mm.
Deze klinkt wel erg interessant omdat ie ook handmatig te schakelen is, zodat ik bij een storing o.i.d. het alarm ook nog handmatig kan aan of uitzetten.
:?