[R5GTT]drap aan dop van koelvloeistof

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Riël
Über-Spammer

Hé, die bak gaat er niet uit, die denkt samen uit samen thuis, dus zonder blok erbij wil die echt niet hoor :)

Als je sowieso een ander blok wil, takel de hele centekraam eruit (trouwens, subframe loshalen en de auto over de motor heentillen is NOG minder werk) en anders vervang je koppakking, paar uurtjes ben je weer up and running.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Marko

Advies: Vervang die koppakking nou maar. Als je zelf beetje handing bent ben je daar ongeveer 2 hele dagen me bezig. Het meeste werk is de lijmresten verwijderen. Ik heb het zelf ook gedaan bij mijn 5 gtt. Ik heb hem zelfs gekocht met een lekke koppakking van iemand die hem daardoor 3 jaar lang stil heeft laten staan. Gelukkig was die voor de rest in perfecte staat. Enige andere probleem wat ik heb gehad is een kapotte remverdeler.Toch nog ff over die koppakking, ik zou er niet verder inrijden voor je het weet wordt die wel te warm en dan zal je kop erg krom worden, misschien wel zo krom dat je een nieuwe moet hebben. Je moet zowiezo de kop laten vlakken als je de koppakking vervangt. Succes ermee.
Riël
Über-Spammer

Eigenlijk wel hé, maar ik meet 'm altijd na of de kop wel krom is. De oude van mij was dat niet, dus die kon er weer gewoon op. Bij vlakken heb je ook weer wat meer compressie da's ook niet beter.
red_Turbo

je kunt toch het blok zonder versnellingsbak er uit halen?

kan goedkoop een blok krijgen(waarschijnlijk beter als die van mezelf)

trouwens over de koppaking, hij is lek tussen beide kanaaltjes in en hij word absoluut niet warm. kan het in de auto niet eens lekker warm krijgen met die weer dus dat zit wel goed.
Riël
Über-Spammer

red_Turbo schreef:je kunt toch het blok zonder versnellingsbak er uit halen?
Nope. Je krijgt de bak er niet af zo.
Jeroen Lubking
Contacteer:

Riël schreef:
red_Turbo schreef:je kunt toch het blok zonder versnellingsbak er uit halen?
Nope. Je krijgt de bak er niet af zo.
FOUT!!

Je kan het blok eruit halen zonder de bak,
en je kan de bak eruit halen zonder het blok!!

Hoe je het ook went of keert het KAN allebei,
Daar in tegen is het wel veel MAKKELIJKER om alles in het geheel eruit te takelen,of op de grond laten zakken(en de auto er overheen tillen)

In 8 a 10 uurtjes kan je een volledig blok omhangen met 2 man.Als je weet hoe het moet!
Anders ben je gewoon 2 dagen of meer bezig.
JL-Tuning bredeweg 180 Zevenhuizen
Tel:0629571950
mail: info@jltuning.nl
Riël
Über-Spammer

mmja allicht kan het, maar da's toch wel erg onhandig. Alles kan zullen we maar zeggen, meer op die fiets.
red_Turbo

dus je kunt niet het blok van boven af er uittakelen?
Matijs
Contacteer:

Het blok eruit tillen zonder versnellingsbak kan waarschijnlijk wel, maar ik weet wel dat het een naar werkje is. Ik heb het gedaan bij de 1.4 van mijn broertje, maar het past allemaal maar net (vooral er weer in is kl#te omdat het moeilijk is om de as van de versnellingsbak weer in de koppelingsplaat te krijgen :( ). We zijn er uiteindelijk twee dagen aan kwijt geweest om het blok te verwisselen (deden het voor het eerst). En ik weet ook dat je met een GT Turbo blok veeel langer bezig bent omdat er simpelweg veel meer aan zit dat je los moet halen. Als je de kop eraf wilt halen ben je ook al behoorlijk wat aan het losmaken, maar dat is nog niks vergeleken met het werk dat je hebt om het hele blok te wisselen. In 8 uur een blok wissel lijkt me echt een wereldrecord!

[img]http://home.wanadoo.nl/dakingtm/ZK03.jpg[/img]
[img]http://home.wanadoo.nl/dakingtm/ZK04.jpg[/img]
red_Turbo

das mooi dat het gewoon zo kan.

is veel makkelijker ja boven uit.

maar dan gaan we dat gewoon zo doen.
Riël
Über-Spammer

Veel plezier.
Matijs
Contacteer:

Ik bedoelde eigenlijk dat het mij onverstandig lijkt dit te proberen. maar goed, interpreteer het zoals je zelf wilt...
Succes ermee
Jeroen Lubking
Contacteer:

Matijs schreef: In 8 uur een blok wissel lijkt me echt een wereldrecord!
Hmmmmmm,8 uur blokkie wisselen is te doen als alles klaar ligt en ik met 2 man ben. 8)

Koppelingtje wisselen doe ik met 2 man in 6 uur tijd en dan blijft het blok IN de auto,dus alleen de bak gaat eruit. :D
Dit is wel met ideale omstandigheden,dus als er niks vervelends afbreekt en dergelijke.
Vaak loopt het iets uit :( ,maar is het in een dag te doen. :wink:
JL-Tuning bredeweg 180 Zevenhuizen
Tel:0629571950
mail: info@jltuning.nl
Matijs
Contacteer:

Heb je het Guinness book al gebeld? :lol:
Steven
Car: M536

Ik heb met Sfen en wat lichte voorbereiding als motorkap eraf enzo, een blok gelicht in 2,5 uur tijd, ging echt razendsnel. Alleen andere blok erin en aan de praat krijgen was een hoop extra werk.

Maar als je met z'n 2-en bent en je hebt al wat ervaring en kan goed met elkaar overweg is het best te doen :)
Matijs
Contacteer:

D'r uit lukt wel, het is het erin dat de problemen oplevert :wink:
Steven
Car: M536

Correct :)

Ik ga het hele feestje in het voorjaar ook maar weer eens beginnen, ik heb ws. alvast ene mooi plekkie geregeld met brug en luchtsleutel etc.
Michiel

Ik snap jou probleem echt niet; koppakking bij de dealer kost 56 euro. Nieuwe kopbouten heb je helemaal niet nodig; Gebruik gewoon de oude; Zijn toch geen rekbouten. Nieuwe olie erin; oliefilter; koelvloeistof. En klaar is GTT. 100 euro armer en ong 10 uur tijd fijn knutselen rijker!!
Blijf je doorrijden rijd je je blokje in puin. Koelvloeistof bij je olie bevorderd de smering nou niet echt!!
Su6 ermee!!
Renault 5 GT Turbo 88; Raaaaaazend snel!!
Matijs
Contacteer:

Klare taal. And right he is!
Riël
Über-Spammer

Steven (Fiets) schreef:Ik heb met Sfen en wat lichte voorbereiding als motorkap eraf enzo, een blok gelicht in 2,5 uur tijd, ging echt razendsnel.
Ik, marco en maurice, half uur blok eruit :D had ik wel alle kleine slangetjes los en de grote ook en de pook enzo (ook een half uur :D). Auto over blok methode.
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

red_Turbo schreef:das mooi dat het gewoon zo kan.

is veel makkelijker ja boven uit.

maar dan gaan we dat gewoon zo doen.
Een vriend van mij (automonteur) zag je laatst rijden. Gezien het geluid uit je blok leek het hem verstandig om een andere motor te kiezen.......

Hij zag je de Den Hulst opdraaien. Je ging wel hard, maar was de motor toen al warm......???
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
red_Turbo

pakking bij de dealer goedkoper dan bij ferwerda en brezan?

de den hulst is dat die weg in nieuwleusen naar balkbrug?

maar dat ligt niet aan mijn motor. komt door mijn demper is bijna rechte pijp lijkt ie net een trekker onder in touren. kom maar is langs.
canonballman

Ja inderdaad, als je met 2 man bent en je hebt er ervaring in, krijg je een GT blok met bak er wel in 2 uur uit.

Maar mag er niet veel tegen zitten!

En erin is in 4 uur ook wel te doen, maar vaak zit er toch iets tegen bij zon oude (volgepropte >-) )auto.
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Gelukkig dat het alleen je uitlaat alleen maar was!

De Den Hulst is inderdaad de weg tussen de Lichtmis en Balkbrug. Zo'n 250 meter vanaf je stageplaats (bij de kerk rechts, en dan links richting Rouveen) Met een koude motor, foei :wink:
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
red_Turbo

rij nooit met koude motor weg. zal wel op donderdag of vrijdag zijn geweest toen was motortje lekker voorverwarmt.
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Gelukkig! :D
red_Turbo

anders is het helemaal niet leuk meer moet ik de hele tijd rustig aan doen. is maar paar kilometer naar mijn huis dus word anders nooit warm genoeg
Plaats reactie