[R5GTT]Koppeling

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
KennyGTT
Berichten: 177
Lid geworden op: ma 13 jan 2003 21:08
Locatie: Belgium

Mijn koppeling begint serieus door te slippen:evil: Binnenkort ander steken. Ik heb nog een nieuwe liggen. Mijn vraag is nu hoe da zit met die nummer die op de drukgroep staat. Wat betekent da nu juist? Op die nieuwe die ik van plan ben om te steken staat op 200CP3000 . Past deze koppeling wel in m'n GT?

Greetz, Kenny :wink:
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

gewoon een nieuwe drukgroep en lager bestellen
van een volvo 1.7 turbo bij de automaterialenzaak
op de hoek.
als koppelingsplaat een sinterplaat nemen van o.m.p.
is dezelfde als van een 16v of williams en gewoon te koop bij een goed tuning adres
never nooit geen problemen weer.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Stefijn
Berichten: 2363
Lid geworden op: di 3 jul 2001 0:00
Locatie: Tilburg - - - - - Lancia Delta Integrale EVO2 SE

nice tip :)
martin rs
Berichten: 2808
Lid geworden op: za 9 mar 2002 0:00
Locatie: Joure

en die platen die ze bij http://www.autosportcompany.nl verkopen zijn die ook ok? omp is volgens mij wel wat duurder maar daarvoor ook zoveel beter dan deze???? mijna gaat ook op namelijk en zat er aan te denken om er originele in te doen maar dat lijkt me toch maar niet zo een fijn idee aangezien mijn rijstijl :D
Jeroen Lubking
Berichten: 441
Lid geworden op: zo 22 sep 2002 18:44
Locatie: Zevenhuizen Turbo`s: Garrett T3 vs GT32
Contacteer:

Ik zou maar gewoon een powerclutch van sachs kopen,
Weet je zeker dat je iets goed hebt en is vergelijkbaar wel net zo duur.misschien nog wel goedkoper.
Ik ben zelf niet erg te spreken over koppelings spullen van omp.
En een druk groep van een volvo gaat ook slippen bij
180+ pk :(
Een power clutch niet!!
JL-Tuning bredeweg 180 Zevenhuizen
Tel:0629571950
mail: info@jltuning.nl
martin rs
Berichten: 2808
Lid geworden op: za 9 mar 2002 0:00
Locatie: Joure

waar zijn die verkrijgbaar dan??? website met info mischien??
Jeroen Lubking
Berichten: 441
Lid geworden op: zo 22 sep 2002 18:44
Locatie: Zevenhuizen Turbo`s: Garrett T3 vs GT32
Contacteer:

Beetje goeie auto materialenzaak verkopen de powerclutch.
Zijn voor vele type auto`s verkrijgbaar.
Kijk even wat je er voor moet betalen,misschien kan ik hem goedkoper aanbieden voor je.
JL-Tuning bredeweg 180 Zevenhuizen
Tel:0629571950
mail: info@jltuning.nl
martin rs
Berichten: 2808
Lid geworden op: za 9 mar 2002 0:00
Locatie: Joure

doe ik in ieder geval bedankt
RickGT TURBO
Berichten: 1577
Lid geworden op: ma 21 jan 2002 0:00
Locatie: Utrecht... garage in Portengen....
Contacteer:

Martin,

Jeroen gaat bij mij er ook een Sachs Powerclutch inzetten. Dus dan laat ik m'n bevindingen wel even weten hier.
Maar het duurt nog 2 maandjes ofzo. Want eerst blokkie getuned en daarna omlepelen....
Drive it like you stole it
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Ja, ik heb ook zon Sachs Powerclutch voor mn GT liggen. Maar heb er nog geen ervaring mee. Ik hoor hier wel van JL dat ze goed zijn dus!
Ruud
Berichten: 405
Lid geworden op: zo 6 okt 2002 19:55
Locatie: Buchten

hoeveel pleurootjes ben ik ogeveer kwijt voor een sachs powercluth met drukgroep en druklager. Kun je deze kopling zo inbouwen zonder aanpassingen.
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

kun je inderdaad zo inbouwen, maar ik weet al niet meer hoe duur.......

160 euro??????????????????? met korting?????


geloof ik...............
Rob
Berichten: 1757
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: Maastricht

He Kenny, ik zie dat je uit Hasselt komt.
We (Limburgers) hebben iedere donderdag een mini meeting in Maastricht. Ik zou zeggen kom eens langs. Zie hier voor meer info :
http://www.renault-tuning.com/en/forum/ ... 74#1196574
BartK (Adrenalin)
Berichten: 236
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Locatie: Limburg

Ik heb hem laatst gekocht en ben bezig met het vervangen. Ik heb 144 Euro betaald met korting bij een automaterialenzaak.

P.s.: wel voor een Clio 16V
Ben
Berichten: 2517
Lid geworden op: di 29 jan 2002 0:00

Altijd leuk een koppeling vervangen kan je je blok weer op poetsen :) Glimt alles weer mooi :)
martin rs
Berichten: 2808
Lid geworden op: za 9 mar 2002 0:00
Locatie: Joure

haha ik moet er nog mee wachten het schijnt niet ff in een dagje voor de deur te kunnen heb ik me laten vertellen dus hij moet naar een garage met brug ofzo en ik heb et nog nooit gedaan. hoe doen jullie dat altijd dan?
Ben
Berichten: 2517
Lid geworden op: di 29 jan 2002 0:00

Hehe kan wel op de stoep hoor het meeste gebeurd toch van bovenaf. Huur eerst maar eens een takel om je blok eruit te lepelen :)
Het is makkelijk met 3 uur te doen als je een goede takel hebt en put waar hij op kan staan.
martin rs
Berichten: 2808
Lid geworden op: za 9 mar 2002 0:00
Locatie: Joure

iemand van de club hadf het ook al aangeboden om te doen dan zou ik de benzine betalen en de takel enz maar hij komt uit het zuiden he das ook zo lullig zo een eind rijden voor een koppeling
Ben
Berichten: 2517
Lid geworden op: di 29 jan 2002 0:00

Het kan altijd handig zijn een ervaren iemand bij je te hebben :)
gille
Berichten: 3232
Lid geworden op: wo 30 jan 2002 0:00
Locatie: belgium
Contacteer:

KennyGTT schreef:Mijn koppeling begint serieus door te slippen:evil: Binnenkort ander steken. Ik heb nog een nieuwe liggen. Mijn vraag is nu hoe da zit met die nummer die op de drukgroep staat. Wat betekent da nu juist? Op die nieuwe die ik van plan ben om te steken staat op 200CP3000 . Past deze koppeling wel in m'n GT?

Greetz, Kenny :wink:
ik leesde bij je introductie dat je pa bij BENNY RAEPERS gewerkt heeft
dusssssssssssssss 1 adres ,Benny heeft er van alle soorten(mijne komt ook van hem aan alpine A6110 koppeling aangepast aan 21Turbo)aan dumpingsprijzen,of kan er tenmiste toch goed aangeraken
gille
Berichten: 3232
Lid geworden op: wo 30 jan 2002 0:00
Locatie: belgium
Contacteer:

Jeroen Lubking schreef:Ik zou maar gewoon een powerclutch van sachs kopen,
Weet je zeker dat je iets goed hebt en is vergelijkbaar wel net zo duur.misschien nog wel goedkoper.
Ik ben zelf niet erg te spreken over koppelings spullen van omp.
En een druk groep van een volvo gaat ook slippen bij
180+ pk :(
Een power clutch niet!!
powerclutch gedoe ook, slipt al bij 210 pk heb ik na 1 maand moeten vervangen.
KennyGTT
Berichten: 177
Lid geworden op: ma 13 jan 2003 21:08
Locatie: Belgium

Ja die ik nu heb liggen komt van bij Benny.
Een gewone koppeling is goed voor gewoon op de weg rond te bollen.
In m'n 11 steekt nu een sterkere drukgroep. Benny zei maar van zo'n koperen schijfke te steken. Maar da kost veel. zelfs met een procentje.
gille
Berichten: 3232
Lid geworden op: wo 30 jan 2002 0:00
Locatie: belgium
Contacteer:

KennyGTT schreef:Ja die ik nu heb liggen komt van bij Benny.
Een gewone koppeling is goed voor gewoon op de weg rond te bollen.
In m'n 11 steekt nu een sterkere drukgroep. Benny zei maar van zo'n koperen schijfke te steken. Maar da kost veel. zelfs met een procentje.
vraag hem dan of hij zoals bij mij geen aanpassingen van koppeling kan doen(mijn kwam van A6110)anders mail ik je een nummer door van Gerd Verstrepen die kan er wel aangeraken(prepareerd er eentje voor een rallypiloot) :wink:
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

wat ik adviseer met die sinterplaat gaat echt wel goed werken hoor bij een kameraad van mij hebben we het ook gemonteerd en werkt echt super.
neem voor straat gebruik echter wel die met 4 platen
en veren.
never nooit geen problemen meer!!!!!!!!!!!!!!!!
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Jeroen Lubking
Berichten: 441
Lid geworden op: zo 22 sep 2002 18:44
Locatie: Zevenhuizen Turbo`s: Garrett T3 vs GT32
Contacteer:

gille (mountainbike) schreef:
Jeroen Lubking schreef:Ik zou maar gewoon een powerclutch van sachs kopen,
Weet je zeker dat je iets goed hebt en is vergelijkbaar wel net zo duur.misschien nog wel goedkoper.
Ik ben zelf niet erg te spreken over koppelings spullen van omp.
En een druk groep van een volvo gaat ook slippen bij
180+ pk :(
Een power clutch niet!!
powerclutch gedoe ook, slipt al bij 210 pk heb ik na 1 maand moeten vervangen.
Das nie zo mooi gille :(
maare jij heb ook iets meer nm over je beschikking met je 21 :wink:
Ik heb met een power clutch 236nm en 218 pk geen problemen gehad met mijn gtt! :)
Moet ik wel zeggen dat ik niet overdreven veel met mijn gtt heb gereden,lag meer uit elkaar dan dattie reed!!(testen,testen testen :wink: )
JL-Tuning bredeweg 180 Zevenhuizen
Tel:0629571950
mail: info@jltuning.nl
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

He Jeroen, wat kost zo'n koppeling compleet dan bij jou??En wat zit er voor verschil met een org. Renault, of een Sachs???
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Mag ik er effe tussendoor? ;)

De koppeling van mijn Willi gaat binnenkort vervangen worden. Wat denken jullie: standaard of iets speciaals?
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Merijn schreef:Mag ik er effe tussendoor? ;)

De koppeling van mijn Willi gaat binnenkort vervangen worden. Wat denken jullie: standaard of iets speciaals?
Tja Merijn, ik zit in de zelfde fase, ik ga over 2 weken mn koppeling+drukgroep vervangen, maar ik ga zelf t liefst voor org. Renault, maar ja ik rijd wel met 1,2 bar, en misschien kan ik beter wat anders erinzetten....?
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Ivo als ik jou was zou ik gelijk een andere koppeling monteren.
Een standaard koppeling slipt zo weer.
5 GT Turbo '88 GT5
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Roy (Signaalkabel) schreef:Ivo als ik jou was zou ik gelijk een andere koppeling monteren.
Een standaard koppeling slipt zo weer.
Uuuhm, Roy wat heb jij erin liggen dan? En wat voor "anders"zou ik er dan in moeten doen?
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Ik heb er 2 jaar geleden dus wel een originele in laten zetten. Jeroen heeft goede ervaringen met een powerclutch. Tot de 200 pk gaat het dan goed :D
5 GT Turbo '88 GT5
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Nou, ik zal wel is even wat rondbellen, en dan zullen we t prijsverschil wel s bekijken.... :D
Plaats reactie