Robert dB. schreef:Dinsdag A7:
slome neger in een 5 vs. drie mensen in een clio:
neger was rap, maar niet snel genoeg

Tuurlijk heeft een versnellingsbak een (negatief) rendement. En dat kun je omrekenen naar een percentage als je dat bedoelt. Maar de weerstand is blijkbaar niet lineair aan het toerental en verliesvermogen, anders was de lijn recht geweest. Dus een vast percentage is niet vast te stellen. (edit) Ik weet trouwens niet waarom die lijn enigszins krom is, heeft misschien met de bolling van het bandenvlak te maken bij hoge snelheid? Daarom wordt de spanning ook verhoogd naar 3 bar voor de meting.Menno schreef:Xedrah schreef:Kijk maar naar die groene lijn, dan zie je in kW's het verloren gegane vermogen.Menno schreef:Nou, ik blijf d'r toch bij dat zo'n bak een rendement heeft, en geen absolute hoeveelheid vermogen opvreet. Hoe zie jij dat voor je? verklaarverklaarverklaar.![]()
ik geef 't op
Ploegah schreef:
(of je bent van plan om alleen met je blok te gaan rijden)
Gewoon met groot-bedrijf (geschikt voor extreem veel metingen) vermogensbanken. (Genoeg leveranciers) Alleen gaat het hier in principe om verschil(krukas-)metingen tov een referentiemotor. Dus niet direct een echte vermogensmeting. Meestal wordt in 50/50 verhouding warm en koud proefgedraaid waarbij vol vermogen gevraagd wordt !!! (Inrijdiscussie!!!)Zeeuw schreef:Hoe meten de fabrikanten de vermogens??
Hangt van veel dingen af. Ten eerste de motorenfabrikant, het land van productie, de gebruikte materialen, de electronica hardware op de motor, de ECU software, de metaalbewerkingsmachines en ga zo maar verder.Bart V schreef:Maar als ik het goed begrijp is dit dus juist vaak andersom?? Oftewel de fabrieksopgaaf is lager dan het werkelijke vermogen??
Gr Bart
wanneer??? ik ben erbij.....Steven (Fiets) schreef:Sgoed, kom maar op....-Ray- schreef:nu nog tegen mij
jean-paul schreef:wanneer??? ik ben erbij.....Steven (Fiets) schreef:Sgoed, kom maar op....-Ray- schreef:nu nog tegen mij
Robert dB. schreef:Dinsdag A7:
slome neger in een 5 vs. drie mensen in een clio:
neger was rap, maar niet snel genoeg
ok...dan verzin ik in die tussentijd ook nog iets leuks-Ray- schreef:wou jij ook meedoen?? even wachten tot mei![]()
ik eet je op met huid en haar (sl)opel dudeXedrah schreef:Ik ben 9 maart op Assen dus ik wil graag ook een keer tegen een Renaultje sprinten.
Dus dat betekent dat je erbij bent Gille?gille (mountainbike) schreef:ik eet je op met huid en haar (sl)opel dudeXedrah schreef:Ik ben 9 maart op Assen dus ik wil graag ook een keer tegen een Renaultje sprinten.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
ik ga proberen,maar ik heb dat weekend mijn schoonbroer zijn TVR GRIFFITH 5000(hij is op skiverlof), en das geen eerlijke sprint he 0-100 4.1 top 289km.Xedrah schreef:Dus dat betekent dat je erbij bent Gille?gille (mountainbike) schreef:ik eet je op met huid en haar (sl)opel dudeXedrah schreef:Ik ben 9 maart op Assen dus ik wil graag ook een keer tegen een Renaultje sprinten.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Patser!![]()
![]()
Tering dus jij bent die ASO die mij steeds zaterdag wakker brult met je bakkieZERO-X schreef:MMMMMMMMm nou eigenlijk niet,,zaterdags werken,,dan lekker knutselen aan de auto ,,Dan eff een lekker proefrondje maken,,En op een of andere manier kom ik steeds weer van die auto,s tegen die ,,tegen mij willen racen
Mag je hem eerst voor me in orde maken m'n bakkieZERO-X schreef:Dat komt wel goed stephan