Ik heb een probleem, namelijk mijn dumpvalve doet geen pphhssss meer.
Maw het membraampje is denk ik stuk. Maar krijg ik deze membraampjes? En als het dit niet is wat kan er dan verder nog mis aan zijn?
het gaat om deze dumpvalve:
[img]http://members.chello.nl/wtack/JPG/martijn_gtt/T_7.jpg[/img]
Weet iemand wat voor een dit is (ik weet ook wel dat het een blauwe membraam is) Merk en type?
[R5GTT]Membraampje dumpvalve?
-
Deze heb ik ook, het is een group n membraam dumpvalve. Zijn er ook in het zilver en rood
Ik heb hem gekocht bij bollen-racing bij ons in het dorp.
Daar kun je ook membraampjes halen, maar das een beetje ver denk ik.
Ik heb hem gekocht bij bollen-racing bij ons in het dorp.
Daar kun je ook membraampjes halen, maar das een beetje ver denk ik.
some people are alive only because it's illegal to kill them
Ja? maar wat is het merk? Want het is me iets te ver rijden voor een membraamje
Hier is trouwens nog een plaatje :
[img]http://users.pandora.be/XtronX/r5gtt/im ... %20050.jpg[/img]
Is dit wel dezelfde?
Hier is trouwens nog een plaatje :
[img]http://users.pandora.be/XtronX/r5gtt/im ... %20050.jpg[/img]
Is dit wel dezelfde?
-
geen merk volgensmij. gewoon Group N membraam dumpvalve. Dat staat op mijn bon tenminste.
http://www.bollenracing.nl/
Hier staat ie ook op
hmm nu begin ik te twijfelen of het dezelfde is..., volgensmij toch wel hoor...
http://www.bollenracing.nl/
Hier staat ie ook op
hmm nu begin ik te twijfelen of het dezelfde is..., volgensmij toch wel hoor...
Biesheuvel levert ook membraanpjes... http://www.biesheuvel.nl/
Maar draai em eerst eens open en maak em ff schoon, dan zie je gelijk wat er aan de hand is.
Maar draai em eerst eens open en maak em ff schoon, dan zie je gelijk wat er aan de hand is.
En zet hem ff op een andere plek, want hij zit compleet op de verkeerde plek. Ze hebben mij altijd verteld dat een dumpvalve zo dicht mogelijk bij de carburateur moet zitten, dus in ieder geval in de slang van de intercooler naar de carb. Wat ik zeker weet is dat je hem niet zo dicht bij de turbo wilt hebben, want daar is het erg warm, en dan... gaat het membraan snel stuk 

dat klopt ja deze dumpvalve zit op de verkeerde plek rob,is dit een foto van de jouwe??????
moet je omzetten dan man is niet goed zo,anders kom je maar ff langs dan kijken we ff naar die dumpvalve en zetten we hem meteen op de goede plaats
greetz marco
moet je omzetten dan man is niet goed zo,anders kom je maar ff langs dan kijken we ff naar die dumpvalve en zetten we hem meteen op de goede plaats

greetz marco
Hmm, als ik de properties van die plaatjes bekijk zijn ze geen van beide van Rob. De eerste is van Martijn Tack en de tweede van XtronX
- Geert Claes
XtronX is beter bekend als Mark G (Gele GTT met TSW venom velgen op). Die heeft inmiddels een andere dump steken, en ook op een andere paats. Die is een beetje aan het experimenteren geweest met de positie van de dumpvalve als ik het goed heb.
Deze dump is dan van hem geweest, hij is ook van mij geweest, en echt waar, dat blauwe slangetje, die klemmen zo, dat is DIE dumpvalve 

-
- Contacteer:
Is idd. de dump van Mark, had juist hetzelfde probleem, membraan is ook stuk.Geert Claes schreef:XtronX is beter bekend als Mark G (Gele GTT met TSW venom velgen op). Die heeft inmiddels een andere dump steken, en ook op een andere paats. Die is een beetje aan het experimenteren geweest met de positie van de dumpvalve als ik het goed heb.
De dump ligt nu hier ,in afwachting, dat ik er ooit is een membraan voor vindt.
Als jullie er de juiste benaming voor vinden, hoor ik het graag.
Dump staat ondertussen wel op de goede plaats.
-
Maar check het eens effe op de door mij eerder genoemde website, daar moet als het goed is een foto staan. volgensmij is het toch echt die dumpvalve.kevinb schreef:Is idd. de dump van Mark, had juist hetzelfde probleem, membraan is ook stuk.Geert Claes schreef:XtronX is beter bekend als Mark G (Gele GTT met TSW venom velgen op). Die heeft inmiddels een andere dump steken, en ook op een andere paats. Die is een beetje aan het experimenteren geweest met de positie van de dumpvalve als ik het goed heb.
De dump ligt nu hier ,in afwachting, dat ik er ooit is een membraan voor vindt.
Als jullie er de juiste benaming voor vinden, hoor ik het graag.
Dump staat ondertussen wel op de goede plaats.
-
- Contacteer:
Is volgens mij dezelfde.
[img]http://www.bollenracing.nl/onderdelen/d ... leuren.jpg[/img]
zal straks is een kijkje gaan nemen.
[img]http://www.bollenracing.nl/onderdelen/d ... leuren.jpg[/img]
zal straks is een kijkje gaan nemen.
Deze foto's waren enkel om te laten zien wat voor een dumpvalve het is. Ik weet ook wel dat deze het dichtse bij de gasklep moet zitten en bij zit/zat hij ook op de slang van de intercooler naar de carb. Maar daar gaat het niet om.
Het gaat mij erom welke dumpvalve het was.
Want die op het eerste plaatje heeft meer "gaatjes" zeg maar als die van mij (en die wat op het 2de plaatje staat) Bij die van mij (en die op het 2de plaatje) zijn alle gaatjes even groot. Vandaar.
Want die op het eerste plaatje heeft meer "gaatjes" zeg maar als die van mij (en die wat op het 2de plaatje staat) Bij die van mij (en die op het 2de plaatje) zijn alle gaatjes even groot. Vandaar.
-
als ik in de buurt van mijn gtt ben zal ik mn membraam eens eruit halen en er een fototje van maken, misschien zijn de membraampjes wel hetzelfde...Rob (R5B) schreef:Deze foto's waren enkel om te laten zien wat voor een dumpvalve het is. Ik weet ook wel dat deze het dichtse bij de gasklep moet zitten en bij zit/zat hij ook op de slang van de intercooler naar de carb. Maar daar gaat het niet om.
-
- Contacteer:
Fijn he,die membraam dumpvalve`s??
Dit is een reden waarom ik alleen maar een zuiger dump valve verkoop!
Daar heb ik nog nooit problemen mee gehad!
Kost alleen een beetje meer
Dit is een reden waarom ik alleen maar een zuiger dump valve verkoop!
Daar heb ik nog nooit problemen mee gehad!
Kost alleen een beetje meer
ik heb sinds ik me GT heb een forge membraan DV gekocht, dat ding blaast me een partij hard af 
en nooit problemen mee, heb m er zelfs nooit afgehad om schoon te maken ook...

en nooit problemen mee, heb m er zelfs nooit afgehad om schoon te maken ook...
Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Contacteer:
Schroef je druk maar eens flink op,kom je er vanzelf wel achter.
Ik zeg niet dat ze allemaal even slecht zijn,maar een membraam is gewoon veel gevoeliger voor problemen.
Die van mij wordt geleverd met een zwaardere veer voor hogere druk.
Heeft nog geeb problemen op geleverd zelfs niet met
2+ bar.
Ik heb hem al 3 jaar zonder enig onderhoud.
Ik zeg niet dat ze allemaal even slecht zijn,maar een membraam is gewoon veel gevoeliger voor problemen.
Die van mij wordt geleverd met een zwaardere veer voor hogere druk.
Heeft nog geeb problemen op geleverd zelfs niet met
2+ bar.

Ik heb hem al 3 jaar zonder enig onderhoud.
dat ben ik met je eens... maar voorlopig tuf ik lekker standaard rond en ik zie genoeg nekken draaien
prima dus, als ze maar kijken 

Immer wieder die verdammte Holländer
-
Heerlijk is da he-Ray- schreef:dat ben ik met je eens... maar voorlopig tuf ik lekker standaard rond en ik zie genoeg nekken draaienprima dus, als ze maar kijken