Ik heb het plan opgevat om in de zomer van 2004 (!) mijn auto op de boot naar Genua (Noord-Italië) te laden en van daaruit de 1050 km naar mijn ouders in Nederland te rijden.
Gezien de kleine afmetingen van Malta heb ik nooit meer dan een 100 km op een dag gereden (en waarschijnlijk minder dan dat), dus dat zal een verandering zijn voor zowel mijn Scénic als mij.
De auto zal rond die tijd drie jaar oud zijn. Afgezien van de bandencontrole en de auto een inspectiebeurt te laten ondergaan, zijn er bepaalde zaken waar ik vooral aan moet denken?
We zullen met ons drieën zijn: mijn vrouw, onze dan circa vijftien maanden oude baby (slimme rekenaars zullen zien dat deze baby nog geboren moet worden) en ik. Klein detail is trouwens dat mijn stuur aan de rechterkant zit, dus ik wil zoveel mogelijk de wegen met tegenliggers vermijden.
Hoe 'langzaam' kun je met goed fatsoen op de tweede rijstrook van de Autobahn rijden? Ik heb er een 1.4 16v inliggen en ik denk dat constant 160 km/u niet goed voor de auto is (om nog maar te zwijgen van het windgeruis).
Zijn er bepaalde plekken in Duitsland die je vooral moet vermijden? Of bepaalde data en tijdstippen?
Zijn er voldoende Renault-dealers in Duitsland?
Heeft iemand al eens een dergelijke lange reis in een Scénic gemaakt? Is hij nog wel comfortabel op die afstand?
Enfin, ik ben op zoek naar alle informatie die van belang kan zijn, dus ik houd me aanbevolen.
- Peter
[Scénic] Vraag over lange reis
-
- Contacteer:
je hebt altijd zwarte zaterdagen in de zomervakantie
dan moet je bijv. muchen mijden
je kan echt niet files mijden in de topdrukte, tenzij je heeeel erg wilt omrijden
ik ben met me clio vanuit lago di garda naar huis gereden (1200 km) zonder probs (6000 km in 2 week gereden)...dus neem aan dat jou scenic dat zonder probs kan doen
afgezien van het feit dat er altijd kans is op pech
maar bij jou is dat risico niet extra hoog ofzo lijkt me
owja en over comfort, als je auto nu comfortabel is dan is dat dan ook wel
ik deed het met me verlaagde clio
dan moet je bijv. muchen mijden
je kan echt niet files mijden in de topdrukte, tenzij je heeeel erg wilt omrijden

ik ben met me clio vanuit lago di garda naar huis gereden (1200 km) zonder probs (6000 km in 2 week gereden)...dus neem aan dat jou scenic dat zonder probs kan doen
afgezien van het feit dat er altijd kans is op pech
maar bij jou is dat risico niet extra hoog ofzo lijkt me
owja en over comfort, als je auto nu comfortabel is dan is dat dan ook wel
ik deed het met me verlaagde clio

Laatst gewijzigd door Jasper16v op ma 6 jan 2003 16:43, 1 keer totaal gewijzigd.
- Geert Claes
Mijn vader heeft een scénic 1900 dt, en ik moet zeggen voor lange ritten is zo een auto vooraan als achteraan zeker erg comfortabel. We hebben er nooit problemen mee gehad, en 150 160 is absoluut geen probleem om er mee te rijden. Maar sneller heeft hij er nooit mee gedaan. Ik denk dat dat ook wel zal lukken met de 1400 benzine. Wat de Renault dealers in duitsland betreft ben ik niet echt op de hoogte, maar hier in belgië zijn er zeker voldoende.
Geert

Geert
ik zeg altijd maar, nergens tegenaan rijden dan komt het goed 
Voor je auto is het alleen maar goed zo'n lang stuk, word alles lekker warm enzo. Mijn clio rijd na tweehonderd kilometer echt heerlijk.

Voor je auto is het alleen maar goed zo'n lang stuk, word alles lekker warm enzo. Mijn clio rijd na tweehonderd kilometer echt heerlijk.
Daar heb jij idd goede ervaringen meePloegah schreef:... nergens tegenaan rijden...

-
- Car: Talisman sedan
- Contacteer:
Ook regelmatig stoppen (voor de bestuurder) en de motor niet gelijk uitzetten maar nog ff laten draaien is als hij zo warm is, aan te raden.
Verder zit er bij elke Renault (nieuw althans) een boekje met alle adressen van reno dealers in Europa.
Heb je dit niet wil ik wel een paar landen voor je inscannen.
Alvast goeie reis
Ps er is niks leuker dan zulke lange afstanden te rijden King of the road
Verder zit er bij elke Renault (nieuw althans) een boekje met alle adressen van reno dealers in Europa.
Heb je dit niet wil ik wel een paar landen voor je inscannen.
Alvast goeie reis

Ps er is niks leuker dan zulke lange afstanden te rijden King of the road

Cleaned Style
Projecttopic
Projecttopic
Er is nix slechters als stadrijden voor een auto. Lange afstanden branden 'm schoon, rijdt ie weer wat pittiger ook. Maak je dus nergens druk over.
Mijn verlaagde 5 heeft met volle bepakking (bank plat en tot het dak vol) 1300km in 10 uurtjes gereden.
Comfortabel; NEE
bleef t heel; JA
gaan met die schuit dus
Mijn verlaagde 5 heeft met volle bepakking (bank plat en tot het dak vol) 1300km in 10 uurtjes gereden.
Comfortabel; NEE
bleef t heel; JA
gaan met die schuit dus

Mrtn = Maarten
-
Maak je absoluut geen zorgen over je wagen. Ik heb ook een 1.4, maar dan een break. Rij regelmatig grote afstanden. Die break haalt ook 200 op de teller en kan dat uren volhouden !
En als je de exacte datum weet, vraag het dan nog een keer. Zorg ik dat je een goede routebeschrijving krijgt alsmede het overzicht van de rustigste momenten.
En als je de exacte datum weet, vraag het dan nog een keer. Zorg ik dat je een goede routebeschrijving krijgt alsmede het overzicht van de rustigste momenten.
Ik rijd nergens tegenaan de mensen vinden het alleen nodig om tegen mij aan te rijden.Matthijs schreef:Daar heb jij idd goede ervaringen meePloegah schreef:... nergens tegenaan rijden...:lol::lol::lol::lol::lol::lol:

(behalve af en toe een fietsertje dan

-
- Contacteer:
Ah, merci iedereen. Ik had oorspronkelijk gedacht om voor Kerstmis en Nieuwjaar 2003 naar Nederland te vertrekken, maar ik heb het weer zo'n beetje gevolgd en ik denk dat het misschien niet zo'n heel goed idee is om het met de auto te doen.
Ik zou trouwens niet op een zaterdag hoeven rijden. De boot komt op maandagochtend aan en vertrekt op vrijdagavond.
Zijn er al meetings voor 2004 gepland?
- Peter
Ik zou trouwens niet op een zaterdag hoeven rijden. De boot komt op maandagochtend aan en vertrekt op vrijdagavond.
Zijn er al meetings voor 2004 gepland?

- Peter