Andere kleur op kentekenbewijs

Vragen over je auto m.b.t. de NL wetgeving
Primair NL, maar alles is welkom.
Plaats reactie
Bas
Bestuurslid
Car: Clio IV RS

Stel ik spuit in een vlaag van verstandsverbijstering mijn clio pimpelpaars, hoe krijg ik dan de nieuwe kleur op het kentekenbewijs, is dat een kwestie van laten zien bij de RDW? En mag dat achteraf?
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

Goeie vraag Bas, dit zou ik ook wel willen weten aangezien mijn toekomstige auto geen wit of zwart of parelmoer meer is.
bruno @af
Contacteer:

zal wel mooi staan bij de lichten en zo , dit pimpelpaars ... :lol: :lol: :lol:
Rob

Een andere kleur op je kenteken?
Volgens mij staat er helemaal geen kleur op mijn kenteken, alleen het kenteken :p Renault 5 GT TURBO BESTEL, het chassisnummer, de brandstof, aant. cyl, vermogen etc, maar geen kleur
Want die van mij is overgespoten in een andere kleur, was eerst namelijk rood en nu blauw parlemoer.
Heb ik dan nu een probleem of niet?
Menno

as far as I know is dit de enige kentekenwijziging die administratief met de RDW te regelen is.
check de RDW
rev it like a rental
HotShot

Is geen enkel probleem. In het verleden moest dat via het RDW geregeld worden, maar als ik me niet vergis wordt vandaag de dag tijdens de APK keuring een eventuele kleurwijziging gemeld.
Job-turbo
Contacteer:

Ik heb laatst nog geinformeerd bij de RDW. Je moet gewoon het kenteken bewijs waar de kleur opstaat opsturen naar de RDW met een begeleidend schrijven en natuurlijk de nieuwe kleur :) en dan word er zo snel mogelijk een nieuw kentekenbewijs toegestuurd.
Rob

Maar het maakt dus niets uit als je kleur er niet op vermeldt wordt?
marco

rob ik weet niet waar jij kijkt :D ,maar op het kenteken bewijs staat toch wel degelijk een kleur,en die moet overeen komen met de kleur van je auto,anders heb je big doeda aan je kontje als politie je aanhoudt,zover als ik me herinner en zoals hier al gezegt moet een kleurwijziging aangegevn worden bij de rdw en moet je je papieren opsturen om te laten veranderen,behalve als je een rode auto hebt en je spuit hem een andere kleur rood dan hoeft het niet,maar ga je van rood naar geel zeg maar dan moet het wel,

greetz marco
Chris
Erelid - Moderator - RvT

marco schreef:rob ik weet niet waar jij kijkt :D ,maar op het kenteken bewijs staat toch wel degelijk een kleur
Bij grijs kenteken auto's niet.

Volgens mij kun je hem gewoon overspuiten. Ik heb wel eens gehoord dat op de plek waar het chassisnummer zit wel de orriginele kleur moet zitten.
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Robert dB.

Job-turbo schreef:Ik heb laatst nog geinformeerd bij de RDW. Je moet gewoon het kenteken bewijs waar de kleur opstaat opsturen naar de RDW met een begeleidend schrijven en natuurlijk de nieuwe kleur :) en dan word er zo snel mogelijk een nieuw kentekenbewijs toegestuurd.
hmmmz dan moet je wellicht een tijdje zonder kentekenbewijs rond rijden, lijkt me niet echt handig.
Job-turbo
Contacteer:

Robert dB. schreef:
Job-turbo schreef:Ik heb laatst nog geinformeerd bij de RDW. Je moet gewoon het kenteken bewijs waar de kleur opstaat opsturen naar de RDW met een begeleidend schrijven en natuurlijk de nieuwe kleur :) en dan word er zo snel mogelijk een nieuw kentekenbewijs toegestuurd.
hmmmz dan moet je wellicht een tijdje zonder kentekenbewijs rond rijden, lijkt me niet echt handig.
Ja. Ik heb het niet bedacht :D

Maar je hoeft maar 1 deel op te sturen. Dus de rest kan je dan gewoon bij je hebben. En volgens mij is dit redelijk snel klaar bij de RDW. Er gaan geen weken overheen in iedergeval.
HotShot

Ik zat er naast! Ik heb het even opgezocht:

http://www.rdw.nl/cgi-bin/search/redir. ... 3_0022.htm
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

hehehe :) tnx hotshot.
Floris
Contacteer:

marco schreef:rob ik weet niet waar jij kijkt :D ,maar op het kenteken bewijs staat toch wel degelijk een kleur,en die moet overeen komen met de kleur van je auto,anders heb je big doeda aan je kontje als politie je aanhoudt,
ik denk dat dat wel meevalt... :wink:
marco

Chris schreef: Bij grijs kenteken auto's niet.
hoezo staat dat dan bij een grijs kenteken er niet op????,snap ik niet waarom daar de kleur niet op het kenteken hoeft te staan???
iemand mischien uitleg???

greetz marco
Chris
Erelid - Moderator - RvT

marco schreef:
Chris schreef: Bij grijs kenteken auto's niet.
hoezo staat dat dan bij een grijs kenteken er niet op????,snap ik niet waarom daar de kleur niet op het kenteken hoeft te staan???
iemand mischien uitleg???

greetz marco
De enige reden die ik kan bedenken is omdat bedrijfsauto's regelmatig in de kleuren van een bedrijf worden gespoten. Vandaar dat het er daarom misschien niet opstaat.
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Mrtn
Car: R5GTT

Op mijn kentekenbewijs staat niet eens de motorinhoud en het aantal pk's/kw's.
Mrtn = Maarten
Plaats reactie