vermogen volvo 480 turbo ??
veel geld???????????????????????????????????????????Mrtn schreef:klopt![]()
maar 500 vind ik veel geld......
HOLLANDER zeker,ge moest verdorie verlegen zijn.
veel geld,koop u een fiets kerel,autorijden kost poen man zeker veranderingen aan je auto


er staat een 440 turbo te koop voor ik meen 300 euro.
Complete auto.
Als je wel tijd en geen geld hebt, strippen en de rest aan de volvo-sloper schenken.
Complete auto.
Als je wel tijd en geen geld hebt, strippen en de rest aan de volvo-sloper schenken.
Reageer niet zo overspannen man.
Dat slaat nergens op.....
maar R5GTE, deze blokjes zijn meestal ouder dan 10 jaar met een hoop km's op de klok, verder zoeken loont want ze worden voor minder aangeboden.....
Kben zelf ook aant rommelen met zo'n blok
Dat slaat nergens op.....
maar R5GTE, deze blokjes zijn meestal ouder dan 10 jaar met een hoop km's op de klok, verder zoeken loont want ze worden voor minder aangeboden.....
Kben zelf ook aant rommelen met zo'n blok

Mrtn = Maarten
-
- Berichten: 331
- Lid geworden op: do 11 jul 2002 21:16
- Locatie: Assen
Dit is wat ik er van weet uit mijn koppie.
120 PK
180 NM koppel
En 0.4 bar turbo druk.
Zogeheten soft turbo is betrouwbaarder en gaat langer mee.
Is nog wat aan te doen zou ik zeggen.
Plus nog een chippie.
160 PK
220 NM koppel
Succes!

120 PK
180 NM koppel
En 0.4 bar turbo druk.
Zogeheten soft turbo is betrouwbaarder en gaat langer mee.
Is nog wat aan te doen zou ik zeggen.
Plus nog een chippie.
160 PK
220 NM koppel
Succes!
Getting as fast as i can in a renault powerd brick on wheels.
ik vond nog een foto van een 5GTT met Volvo blokie er in
[img]http://members.home.nl/p.amels/rtc/IM001147.jpg[/img]
[img]http://members.home.nl/p.amels/rtc/IM001147.jpg[/img]
Mrtn = Maarten
word weer al met cijfers gegoocheld(6.5 ,0-100)tja cijfers heMrtn schreef:http://www.marktplaats.nl/index.php3?g= ... o&ID=19071
meer vermogen zal dus wel mogelijk zijn
120 pk valt me best tegen voor een 1.7 turbo.
ander chip 160pk
Dit is met een GTT toch wel net zo makkelijk te behalen.
over levensduur van de Turbo ben ik het eens deze staan erom bekend dat ze lang meegaan.
Ik vind 500 pleuro ook best veel poen maar tis altijd makkelijk als je een reserve blokje in de schuur hebt liggen.
Ik heb altijd gedacht dat die 1,7 Turbo van Prima Racing ook een "volvo" blok was en die hebben zowat 200 pk.
misschien dan toch nog maar eens gaan babbelen met de Hagenaars over tunen van een GTT blokkie.
ander chip 160pk
Dit is met een GTT toch wel net zo makkelijk te behalen.
over levensduur van de Turbo ben ik het eens deze staan erom bekend dat ze lang meegaan.
Ik vind 500 pleuro ook best veel poen maar tis altijd makkelijk als je een reserve blokje in de schuur hebt liggen.
Ik heb altijd gedacht dat die 1,7 Turbo van Prima Racing ook een "volvo" blok was en die hebben zowat 200 pk.
misschien dan toch nog maar eens gaan babbelen met de Hagenaars over tunen van een GTT blokkie.
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Volvo schijnt toch wel goede ervaringen te hebben met de low-pressure turbo's. Nu maken ze er nog steeds gebruik van in een aantal modellen (V40 2.0T en volgens mij ook de V70 2.4T.........Dus NIET de T4 en T5 modellen!!!, deze rijden op hogere druk)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
let wel deze blokken zijn vaak slecht onderhouden. Het kleppen steelen is voor het gemak vaak weggelaten zo ook de vervanging van de bougies.
Komt door dat stomme inlaatspruitstuk. Zo'n blok heeft zeker potentie.
Ik kan me vergissen maar ligt er niet net zo'n blok in een 21 turbo??? 1.8 turbo?
Derby
Komt door dat stomme inlaatspruitstuk. Zo'n blok heeft zeker potentie.
Ik kan me vergissen maar ligt er niet net zo'n blok in een 21 turbo??? 1.8 turbo?
Derby
daar vergis je je idd in.Derby schreef:let wel deze blokken zijn vaak slecht onderhouden. Het kleppen steelen is voor het gemak vaak weggelaten zo ook de vervanging van de bougies.
Komt door dat stomme inlaatspruitstuk. Zo'n blok heeft zeker potentie.
Ik kan me vergissen maar ligt er niet net zo'n blok in een 21 turbo??? 1.8 turbo?
Derby
Geloof ik wel zeker, je komt al in de buurt van de zeven met hoge druk. Trouwens 9,5 van de volvo is wel ff omdat deze auto toch wel een stukkie zwaarder is.Mrtn schreef:Dat ben ik met je eens,
die 6.5 sec. geloof ik ook niet.
Het ombouwen gaat goed. Bijna alles past, geloof dat je ff k*t met de radiateur. Wilde het zelf ook doen trouwens ooit maar vind eigenlijk de 1.4 leuker. 500 Euro is idd erg veel voor deze motor, hier heb je ook de hele auto voor (wel de 440 dan maar ja what's the difference). 220Nm koppel scheelt heel wat met je originele 150, en de koppelkromme is vrijwel even breed. Da's zomaar bijna 50% meer koppel! Hallow? Daar haal je wel een seconde uit

Mazzel!
Sorry over die snelheid
d8 dat het over je vijfje ging, maar hier over een dikke 440
Ach ja, hij is wel leuk 



-
- Berichten: 3865
- Lid geworden op: ma 22 okt 2001 0:00
- Locatie: Sappemeer
Ik ben dus bezig om een 440 turbo blok in te gaan bouwen in mijn 5je. Er zitten een paar kleine haken en ogen aan maar het is te doen. Alleen de kabelboom is 1 ramp. Daar ben je niet zomaar klaar mee. En een snellere chip voor een 400 serie turbo blok is vreselijk duur. Dat is echt een belachelijk hoge prijs wat ze er voor vragen. Let ook op dat de meeste 400 serie turbo blokken over de 2 ton hebben gelopen. Die van mij heeft 245000 gelopen en word zonder enige revisie erin gebouwd maar mocht hij kapot gaan dan kun je hem weer gaan uitbouwen e.d. Ook onderhoud van de motor word een ramp zodra hij in je 5je ligt.
Gr cat.
Gr cat.
deze GTT stond ergens in belgie tekoop weet niet meer wieChristian schreef:ik vond nog een foto van een 5GTT met Volvo blokie er in
[img]http://members.home.nl/p.amels/rtc/IM001147.jpg[/img]
Oei 245.000, dan zal die motor toch zn beste tijd wel gehad hebben. Gaat de kabelboom van een R5 GTE niet passen?? Ik denk dat dit nagenoeg hetzelfde is. Inelkgeval makkelijker aan te passen als de boom van een volvo, want daar zitten alle electrische dingen (computer, accu etc) op een andere plek. Injectoren en sensoren zitten allemaal op dezelfde plek, en ook kabels naar je accu en computer passen dan zonder "knippen en plakken"
dacht dat dat niet mocht in belgie een nadere motor er in..Christian schreef:deze GTT stond ergens in belgie tekoop weet niet meer wieChristian schreef:ik vond nog een foto van een 5GTT met Volvo blokie er in
[img]http://members.home.nl/p.amels/rtc/IM001147.jpg[/img]
- Geert Claes
- Berichten: 1214
- Lid geworden op: za 6 apr 2002 0:00
- Locatie: ALPINE GT + R5GTT + Talisman
Het mag inderdaad niet in belgië, hoewel er naar het schijnt enkele achterpoortjes zijn. Maar het beste achterpoortje is enkele euro's tussen de autopapieren laten slingeren op de technische keuring denk ik.
Leuke naam heeft die gastMrtn schreef:http://www.marktplaats.nl/index.php3?g= ... o&ID=19071
meer vermogen zal dus wel mogelijk zijn


[img]http://www.nr5lebt.de/bilder/galerie02/R5_301.jpg[/img]
ff een mooiere foto van een volvo motor in een 5je
[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/164668/in ... e003tb.jpg[/img]
Volvo motor zonder auto (duh)
[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/164668/in ... orblok.jpg[/img]
En mijn volvo motor. Klaar om in te bouwen
(Ja ik weet het het is een slechte foto maar dat krijg je met formaat wijzigen)
ff een mooiere foto van een volvo motor in een 5je

[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/164668/in ... e003tb.jpg[/img]
Volvo motor zonder auto (duh)
[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/164668/in ... orblok.jpg[/img]
En mijn volvo motor. Klaar om in te bouwen

There will be plenty of time to rest when your dead
zover ik had begrepen is het turbo blok een gewone
F3N J702 onderblok van renault en door volvo aangepaste kop zodat de Turbo kon plaatsnemen.
als deze theorie klopt dan ben je ook van het probleen hoge kilometrage af want dan kun je zowat iedere 1,7 van renault nemen als onderblok.
er zal uiteraard wel een addertje onder het gras zitten.
Heeft er iemand specificaties van het 1,7 l turboblok van Prima racing ??
vroeger zat er zo'n *** in Achterveld vlakbij Amersfoort die die blokken ook leverde.
Ben overigens blij dat hij niet meer actief is. want dat was me een vette oplichter.
F3N J702 onderblok van renault en door volvo aangepaste kop zodat de Turbo kon plaatsnemen.
als deze theorie klopt dan ben je ook van het probleen hoge kilometrage af want dan kun je zowat iedere 1,7 van renault nemen als onderblok.
er zal uiteraard wel een addertje onder het gras zitten.
Heeft er iemand specificaties van het 1,7 l turboblok van Prima racing ??
vroeger zat er zo'n *** in Achterveld vlakbij Amersfoort die die blokken ook leverde.
Ben overigens blij dat hij niet meer actief is. want dat was me een vette oplichter.
Wat ik me kan herinneren is dit een blok (niet dat van Prima-racing) een blok dat idd van een Reanult afkomstig is, maar de kop zit wel op een Volvo maar is gemaakt door... Porsche. Heb ik in elk geval ergens een keer gelezen
Onderblok is van renault, cilinderkop heeft volvo door porsche laten bewerken omdat ze er niet tevreden over waren. En de garret t2 turbo is ook weer op een vage manier gemonteerd. Aansluitingen zitten anders dan bij een t2 turbo van een gt turbo. Op een volvo motor is het niet mogenlijk om een turbo van een gt turbo te monteren.
There will be plenty of time to rest when your dead
Is het wel een t2? dacht dat het een t25 was...?
-
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: zo 17 jun 2001 0:00
- Locatie: antwerp 21turbo+5cabrio
- Contacteer:
Ben een jaar of 4 is een gtt tegen gekomen hier in België , met een volvo blokje er in, Had toen een probleem met een waterlek, was toen een donker grijze, kan goed zijn dat het de deze was.Christian schreef:deze GTT stond ergens in belgie tekoop weet niet meer wieChristian schreef:ik vond nog een foto van een 5GTT met Volvo blokie er in
[img]http://members.home.nl/p.amels/rtc/IM001147.jpg[/img]
Zal dan nog wel steeds rondrijden.