1 hoe controleer ik of die het doet?
2 hoe controleer ik of deze zijn werk goed doet?
3 hoe maak ik deze goed schoon?
[Clio16V] koudestart injector, lambda sonde,stappenmotor
-
- Berichten: 520
- Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
- Locatie: savage eb 64
if it isn't possible it is not impossible
-
- Berichten: 664
- Lid geworden op: do 5 sep 2002 14:33
antwoord op 3) eerst demonteren, en dan schoonspuiten met een luchtspuit
Bij mij werkte het perfect
Bij mij werkte het perfect
-
- Berichten: 520
- Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
- Locatie: savage eb 64
ja maar jij ook al dat het perfect was nadat je je verdelerkap had vervangen volgens mij kun je toch niet zomaar met een luchtspuit vol erin spuiten membraan kapot? gaan wasbenzine of zo? iemand tips?
if it isn't possible it is not impossible
-
- Berichten: 664
- Lid geworden op: do 5 sep 2002 14:33
Bedankt voor je enthousiaste reply.
Het probleem leek verholpen na het reinigen van de verdelerkap. Dat het na een dag weer begon, dat kon ik ook niet voorzien (ik ben geen Jomanda, jij wel??)
De stappenmotor is met een luchtspuit gereinigd bij mijn BOVAG dealer, en nu rijd ik alweer 2 weekjes zonder enig probleem rond.Hopelijk komt het probleem niet terug, anders ga je me misschien weer een lullige reply sturen.
Ik weet niet veel van techniek, maar datgene wat ik zelf heb ervaren deel ik graag met anderen op het forum, omdat ik hoop dat men er wat aan heeft.
Nogmaals erg bedankt
Het probleem leek verholpen na het reinigen van de verdelerkap. Dat het na een dag weer begon, dat kon ik ook niet voorzien (ik ben geen Jomanda, jij wel??)
De stappenmotor is met een luchtspuit gereinigd bij mijn BOVAG dealer, en nu rijd ik alweer 2 weekjes zonder enig probleem rond.Hopelijk komt het probleem niet terug, anders ga je me misschien weer een lullige reply sturen.
Ik weet niet veel van techniek, maar datgene wat ik zelf heb ervaren deel ik graag met anderen op het forum, omdat ik hoop dat men er wat aan heeft.
Nogmaals erg bedankt
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Lambda sensor kan de Dealer in ieder geval doormeten met XR25 testkoffer of de Clip.
Koudestart injector weet ik niet........
Koudestart injector weet ik niet........
1) start ie als 't koud is?
2) loopt de auto goed en geen rook?
3) loopt de auto niet raar stationair?
If antwoord = ja,ja,nee then alles is ok
2) loopt de auto goed en geen rook?
3) loopt de auto niet raar stationair?
If antwoord = ja,ja,nee then alles is ok

@1 Als je motor koud, bij hoge belasting, bijna sterft van 't arm zijn, zo ie kapot kunnen zijn. Je kunt ff weerstand meten, of spraybeeld bekijken.
@2: hang ff een voltmeter aan de signaaldraad. Deellast, met warme motor zal je 'm moeten zien wisselen tussen 0 en 1 volt.
@3: flink volspuiten met carburateur cleaner. (tis trouwens geen stapppenmotor)
@2: hang ff een voltmeter aan de signaaldraad. Deellast, met warme motor zal je 'm moeten zien wisselen tussen 0 en 1 volt.
@3: flink volspuiten met carburateur cleaner. (tis trouwens geen stapppenmotor)
rev it like a rental
-
- Berichten: 520
- Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
- Locatie: savage eb 64
1 hij start niet goed als hij koud is hij start wel maar als je dan gas geeft bwob uit. hij rookt alleen als ik vol op de rem ga staan en daarna weer gas geef in de hoge toeren. @menno hoezo geen stappenmotor algemeen misverstand?
if it isn't possible it is not impossible
-
- Berichten: 520
- Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
- Locatie: savage eb 64
weet je wat trwns een lamda sonde kost nie sckrikken 329 euro bij dealer hoeistnou
if it isn't possible it is not impossible
Misschien heb je een lekke koppakking; water in de cilinders, start ie slecht en roken doet ie dan ook.
Dat klinkt wel heel erg als koude-start injector. Vooral snel gasgeven wordt dan een probleem, bij koude motor.cliomaniac schreef:1 hij start niet goed als hij koud is hij start wel maar als je dan gas geeft bwob uit. hij rookt alleen als ik vol op de rem ga staan en daarna weer gas geef in de hoge toeren. @menno hoezo geen stappenmotor algemeen misverstand?
Het beste kan je 'm er af halen om te checken, of doormeten. Als dat lastig wordt zou je de stekker er even af kunnen halen, en kijken of ie koud dan 't zelfde gedrag heeft.
Het wil ook nog wel eens gebeuren dat de eindtrap van die koude-start injector er uit fikt. Dat herken je wel aan de ravage in je computer.
en over die toerenregelaar: Bij veel auto's is het inderdaad een stappenmotortje, bij een clio is het een elektrisch klepje dat net ff anders werkt.
blabla:
Zonder spanning staat ie half open. D'r zitten 2 spoelen in, als je de enige helemaal bekrachtigt gaat ie helemaal dicht, als je de andere bekrachtigt staat ie helemaal dicht. Door met een bepaalde frequentie het signaal te varieeren kan het klepje in elke willekeurige stand gezet worden. Resultaat is hetzelfde als een stappenmotortje, maar 't reageert wat sneller, en is eenvoudiger aan te sturen.
rev it like a rental