Ik heb de search al doorgespit maar kan niet echt iets vinden.
hier http://www.renault-tuning.nl/~rtc068 is te vinden hoe je je gtt ombouwd naar het cup systeem.
Zijn er voordelen van een cupsysteem wanneer je geen gebruik maakt van een bleedvalve en dus gewoon op standaard druk rijdt?
[R5GTT]Voordelen van cup systeem
Niet echt. Ze zeggen dat de turbo sneller oppakt maar ik geloof daar niet zo in... Er is wel een hele discussie over geweest, dus ik zou nog ff zoeken!
-
Riël schreef:Niet echt. Ze zeggen dat de turbo sneller oppakt maar ik geloof daar niet zo in... Er is wel een hele discussie over geweest, dus ik zou nog ff zoeken!
hmm ok.
heeft iemand misschien een linkje naar dat topic, ik ben al een uur bezig zonder resultaat.
some people are alive only because it's illegal to kill them
Zijn er voordelen van een cupsysteem wanneer je geen gebruik maakt van een bleedvalve en dus gewoon op standaard druk rijdt?[/quote]
Hmm als je een cup systeem aansluit moet je er een bleedvalve tussen zetten. Als je dat niet doet is je turbo druk lager dan orgioneel omdat de wasgate dan eerder open gaat. En dat wil je natuurlijk niet trouwens een bleedvalve hoeft natuurlijk ook geen vermogen te kosten. Je hebt ze al van +- laten we zeggen 30 pleuro. Gewoon doen komt de turbo er wat agresiever in

Hmm als je een cup systeem aansluit moet je er een bleedvalve tussen zetten. Als je dat niet doet is je turbo druk lager dan orgioneel omdat de wasgate dan eerder open gaat. En dat wil je natuurlijk niet trouwens een bleedvalve hoeft natuurlijk ook geen vermogen te kosten. Je hebt ze al van +- laten we zeggen 30 pleuro. Gewoon doen komt de turbo er wat agresiever in

-
Hmm als je een cup systeem aansluit moet je er een bleedvalve tussen zetten. Als je dat niet doet is je turbo druk lager dan orgioneel omdat de wasgate dan eerder open gaat. En dat wil je natuurlijk niet trouwens een bleedvalve hoeft natuurlijk ook geen vermogen te kosten. Je hebt ze al van +- laten we zeggen 30 pleuro. Gewoon doen komt de turbo er wat agresiever inRuud schreef:Zijn er voordelen van een cupsysteem wanneer je geen gebruik maakt van een bleedvalve en dus gewoon op standaard druk rijdt?

maar moet je de druk dan ook verhogen? ik wil hem namelijk origineel houden
maar moet je de druk dan ook verhogen? ik wil hem namelijk origineel houden[/quote]
Nee de druk kun je gewoon op orgionele druk afstellen geloof ongeveer 0.7 bar. Met die bleedvalve kun je de maximale druk instellen hoeft dus niet meer te zijn dan de orgionele druk.
Nee de druk kun je gewoon op orgionele druk afstellen geloof ongeveer 0.7 bar. Met die bleedvalve kun je de maximale druk instellen hoeft dus niet meer te zijn dan de orgionele druk.
-
Abel schreef:Klaar..niets doen dus...Chrisv schreef:[ik wil hem namelijk origineel houden

voor de rest blijft hij niet echt origineel
-
Nee de druk kun je gewoon op orgionele druk afstellen geloof ongeveer 0.7 bar. Met die bleedvalve kun je de maximale druk instellen hoeft dus niet meer te zijn dan de orgionele druk.[/quote]Ruud schreef:maar moet je de druk dan ook verhogen? ik wil hem namelijk origineel houden
maar om hiervoor geld uit te geven aan een bleedvalve is toch een beetje onzin, niet?
Het rendement wat je er uit haalt is niet echt denderend wel?
cupsysteem voordeel 1: veel minder slangen, dus netter onder de kap en minder kans dat er iets stuk gaat (hoewel die kans in dit geval bijna theoretisch is, maar toch)
cupsysteem voordeel 2: de turbodruk komt sneller op zijn maximum, wat een nog sportiever gevoel geeft.
cupsysteem nadeel: als je verder niets veranderd is je maximale turbodruk inderdaad ietsjes lager dan standaard. Dit is echter eenvoudig te corrigeren door het stangetje van de actuator iets te verstellen tot de maximale turbodruk weer is zoals hij was met het standaard actuatorcircuit. Hier is absoluut geen bleedvalve voor nodig.
cupsysteem voordeel 2: de turbodruk komt sneller op zijn maximum, wat een nog sportiever gevoel geeft.
cupsysteem nadeel: als je verder niets veranderd is je maximale turbodruk inderdaad ietsjes lager dan standaard. Dit is echter eenvoudig te corrigeren door het stangetje van de actuator iets te verstellen tot de maximale turbodruk weer is zoals hij was met het standaard actuatorcircuit. Hier is absoluut geen bleedvalve voor nodig.
Het standaard actuator circuit is gebouwd op comfort, het cup-circuit is dat duidelijk niet.
voordeel: de druk komt er sneller in
nadeel: met slecht weer, gladde weg heb je minder grip, kan gevaarlijk zijn bij wild gassen.
@Matijs: gelukkig ziter nog een heel vijfje aan vast om kapot te gaan
voordeel: de druk komt er sneller in
nadeel: met slecht weer, gladde weg heb je minder grip, kan gevaarlijk zijn bij wild gassen.
@Matijs: gelukkig ziter nog een heel vijfje aan vast om kapot te gaan