Hoe kan dat het zo lang duurt voor dat ik de auto een beetje warm krijg van binnen. Als ik zo'n 20 km gereden heb ward de kachel pas iets warmer.
Bij koude motor rijd ik zeer rustig dus kom niet boven de 3000 toeren uit, kan het daar aan liggen?
Verwarming
-
- Contacteer:
-
- Moderator
- Car: MB
het ligt niet aan het feit dat je de motor rustig warm rijd (dat is juist goed en MOET je ook altijd doen !!!). Het komt waarschijnlijk gewoon doordat de buitentemp. aanzienlijk lager is geworden en daardoor duurt het nu eenmaal wat langer voordat alle vloeistoffen op bedrijfstemp. zijn
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
Je koelthermostaat opent zich te vroeg voor deze temperaturen...wil je het veranderen moet je er effe een andere thermostaat in zetten.
Ik heb 's winters een andere thermostaat dan 's zomers. Met de zomerversie komt mijn motor zelfs na 30 km pas op temperatuur als ik 120 ga rijden (zie ik aan de olietempmeter) dus da's geen overbodige luxe, terwijl andersom ik in de zomer niet genoeg koeling krijg met de winterthermostaat
Ik heb 's winters een andere thermostaat dan 's zomers. Met de zomerversie komt mijn motor zelfs na 30 km pas op temperatuur als ik 120 ga rijden (zie ik aan de olietempmeter) dus da's geen overbodige luxe, terwijl andersom ik in de zomer niet genoeg koeling krijg met de winterthermostaat
Kartonnetje voor de radiateur...?
De mijne komt ook moeilijk op temperatuur.
Ik heb gisteren maar een stuk karton voor m'n radiateur geplakt, want m'n olie werd niet warmer als 70 graden.
Nu duurt het ook nog lang voordat hij warm is, maar de olie wordt wel 80 graden, dat is al wat beter.
Ik heb gisteren maar een stuk karton voor m'n radiateur geplakt, want m'n olie werd niet warmer als 70 graden.
Nu duurt het ook nog lang voordat hij warm is, maar de olie wordt wel 80 graden, dat is al wat beter.
-
Gechipte willi-blokjes ook niet...
-
Ik denk idd de elektronica...de omstandigheden buiten zijn soms vrij extreem en dan zit je een beetje tegen de limit. Misschien dat Menno hier nog wat nuttigs over kan vertellen?!RO 16v schreef:Als de meeste gechipte auto's hier last van hebben ligt het misschien dan aan de elektronica, door andere afstellingen ofzo???
-
- Contacteer:
Oke bedankt dan weet ik nu wel dat er eigenlijk niet mis mee is, maar dat het er gewoon bij hoort.
Ene kant wel jammer, want sommige auto's worden al warm na 1 kilometer en dat is wel lekker met dit weer.
Ene kant wel jammer, want sommige auto's worden al warm na 1 kilometer en dat is wel lekker met dit weer.
ik heb net mijn thermostaat vervangen omdat hij niet goed warm werd, in de ouwe zaten gaten, dat zal daar wel aan bijgedragen hebben, nu wordt hij echter erg snel warm, blijft dat echter ook, dus dit is ook niet ideaal..geef mij mar zomer!