Verwarming

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
J. Reekers
Berichten: 294
Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

Hoe kan dat het zo lang duurt voor dat ik de auto een beetje warm krijg van binnen. Als ik zo'n 20 km gereden heb ward de kachel pas iets warmer.

Bij koude motor rijd ik zeer rustig dus kom niet boven de 3000 toeren uit, kan het daar aan liggen?
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

het ligt niet aan het feit dat je de motor rustig warm rijd (dat is juist goed en MOET je ook altijd doen !!!). Het komt waarschijnlijk gewoon doordat de buitentemp. aanzienlijk lager is geworden en daardoor duurt het nu eenmaal wat langer voordat alle vloeistoffen op bedrijfstemp. zijn
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Stefijn
Berichten: 2363
Lid geworden op: di 3 jul 2001 0:00
Locatie: Tilburg - - - - - Lancia Delta Integrale EVO2 SE

Je koelthermostaat opent zich te vroeg voor deze temperaturen...wil je het veranderen moet je er effe een andere thermostaat in zetten.

Ik heb 's winters een andere thermostaat dan 's zomers. Met de zomerversie komt mijn motor zelfs na 30 km pas op temperatuur als ik 120 ga rijden (zie ik aan de olietempmeter) dus da's geen overbodige luxe, terwijl andersom ik in de zomer niet genoeg koeling krijg met de winterthermostaat
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Kartonnetje voor de radiateur...?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
RO 16v
Berichten: 2828
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 12:40

Ik had gehoord dat de geblueprinte blokies met dit weer moeilijk op temp. kommen, ik heb hier zelf ook last van.
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

De mijne komt ook moeilijk op temperatuur.
Ik heb gisteren maar een stuk karton voor m'n radiateur geplakt, want m'n olie werd niet warmer als 70 graden.
Nu duurt het ook nog lang voordat hij warm is, maar de olie wordt wel 80 graden, dat is al wat beter.
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

Gechipte willi-blokjes ook niet...
RO 16v
Berichten: 2828
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 12:40

Oja, Achterberg zij tegen mij dat hem bij 60 graden gewoon voluit kan trappen kan een geblueprint blok met gemak tegen.
RO 16v
Berichten: 2828
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 12:40

Als de meeste gechipte auto's hier last van hebben ligt het misschien dan aan de elektronica, door andere afstellingen ofzo???
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

RO 16v schreef:Als de meeste gechipte auto's hier last van hebben ligt het misschien dan aan de elektronica, door andere afstellingen ofzo???
Ik denk idd de elektronica...de omstandigheden buiten zijn soms vrij extreem en dan zit je een beetje tegen de limit. Misschien dat Menno hier nog wat nuttigs over kan vertellen?!
Foeke
Berichten: 2742
Lid geworden op: do 21 feb 2002 0:00
Locatie: Leeuwarden

Ik haal nog steeds de 100 graden maar duurt wel een stuk langer, maar heb nu ook het idee dat me oliedruk lager is met dit weer
<-------So you know don't mess with a Reno------->
J. Reekers
Berichten: 294
Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

Oke bedankt dan weet ik nu wel dat er eigenlijk niet mis mee is, maar dat het er gewoon bij hoort.

Ene kant wel jammer, want sommige auto's worden al warm na 1 kilometer en dat is wel lekker met dit weer.
mdmx
Berichten: 155
Lid geworden op: zo 6 okt 2002 19:55
Locatie: Waal x A2 ;-)

ik heb net mijn thermostaat vervangen omdat hij niet goed warm werd, in de ouwe zaten gaten, dat zal daar wel aan bijgedragen hebben, nu wordt hij echter erg snel warm, blijft dat echter ook, dus dit is ook niet ideaal..geef mij mar zomer!
Plaats reactie