Nu ik ff op et forum gesearcht heb, kom ik erachter dat het normaal is dat je motor 1000 rpm stationair moet lopen.
Die van mij draait dus 600 rpm stationair.
Is dit erg, of schadelijk voor motor, of maakt et niks uit. Hij stotterd namenlijk helemaal niet, ik hoor geen problemen ofzo.
JP
[Clio16v] Stationair 600 toeren
Als mijn auto normaal is, dan is het idd zo rond de 1000 toeren, ligt eraan hoe warm ie is natuurlijk.
Maar 600 lijkt me wel laag... maargoed als ie niet hapert ofzo en niet afslaat, lijkt et mij geen probleem.
Maar 600 lijkt me wel laag... maargoed als ie niet hapert ofzo en niet afslaat, lijkt et mij geen probleem.
Don't walk the grass... smoke it
Kijk anders ff hoeveel toeren hij maakt als je bijvoorbeeld precies 100 km/u rijdt. Dat zou gelijk moeten zijn aan elke 16v. Als dit niet klopt, dan zit er een fout in je teller.
Anders lijkt het me overigens niet schadelijk.
Hoeveel toeren moet standaard 16v zijn dan bij 100 km/h??jeroen.k schreef:Kijk anders ff hoeveel toeren hij maakt als je bijvoorbeeld precies 100 km/u rijdt. Dat zou gelijk moeten zijn aan elke 16v. Als dit niet klopt, dan zit er een fout in je teller.
Ik zou het niet weten, heb immers geen 16v, maar er zijn genoeg mensen met een Clio 16v hier. iemand?Jesper16v schreef:Hoeveel toeren moet standaard 16v zijn dan bij 100 km/h??jeroen.k schreef:Kijk anders ff hoeveel toeren hij maakt als je bijvoorbeeld precies 100 km/u rijdt. Dat zou gelijk moeten zijn aan elke 16v. Als dit niet klopt, dan zit er een fout in je teller.
bij mij is het vrijwel precies 130 bij 4000 rpm
dus op ong. 3100 rpm 100 km/h
(volgens deze berekening 3076, maar dat is schijnnauwkeurigheid)
dus op ong. 3100 rpm 100 km/h
(volgens deze berekening 3076, maar dat is schijnnauwkeurigheid)
-
De mijne liep ook een keer op 600 a 700 toeren.
Toen was de lambda-sensor kapot.
Daarna was het goed, maar het kan ook best de gasklep sensor zijn.
Veel succes man
Toen was de lambda-sensor kapot.
Daarna was het goed, maar het kan ook best de gasklep sensor zijn.
Veel succes man
-
Bij mij is dat 3000 toeren!!
100 KM/H
Als ik 3100 toeren rij dan ga 280 KM/H

Als ik 3100 toeren rij dan ga 280 KM/H

-
Het was maar een geintje 
Die van mij loopt ook 3000 - 3100 toeren bij 100 - 105 km/h dus dan klopt die toerenteller wel!
MMhh
Is er dan iets fout??
Want ik heb zoiets van als ik niks bijzonders hoor dan het bijzondere wat ik al hoor dan zal et wel goed zijn!
JP
MMhh
Is er dan iets fout??
Want ik heb zoiets van als ik niks bijzonders hoor dan het bijzondere wat ik al hoor dan zal et wel goed zijn!
JP
-
- Moderator
- Car: Megane
mijn clio S 1.4 loopt bij 3200 toeren pecies 100km p/u
Jesper, kan dit niet gebeurt zijn toen ze bij Igam aant kloten zijn geweest aan je blok?jacco 16v schreef:als je distrbutie riem een tandje verspronngen is kan het het ook zo zijn dat hij ongeveer 600 tpm draait zonder horten en stoten.
een oud reno collega rij dat dit wel voorkwam.