Dilemma?

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Vos

Moontje Mégane Coupé schreef:
Jeroen schreef:Op dit moment noemt 86.67% op het RMCC forum: Michel: JE BENT NIET WIJS. :lol:

Inmiddels al 89,47%

Dus Michel ?? DOE HET NIET !!!
DUS NIET DOEN!!! :wink:
Clio 16v.....
gille
Contacteer:

verkopen die megane 8) 8) 8) 8)
Moontje Mégane Coupé
Contacteer:

gille (mountainbike) schreef:verkopen die megane 8) 8) 8) 8)

Breng um nou niet op ideën !!!!!! :evil: :evil:
gille
Contacteer:

Moontje Mégane Coupé schreef:
gille (mountainbike) schreef:verkopen die megane 8) 8) 8) 8)

Breng um nou niet op ideën !!!!!! :evil: :evil:
Michel Alfafreak????????????????????? 8) 8) 8) 8) 8)
Moontje Mégane Coupé
Contacteer:

Whahahahaha... :D :D :D :D :D
Jan-Geert (Momentsleutel)

Absoluut geen alfa... we hebben een boel van die dingen verkocht en wat een schijthokken ,als je hem wel koopt met garantie en een tectylbehandeling , want die krengen roesten nog meer als een renault 4! vanaf fabriek worden er al nieuwe ramen ingezet omdat de raamstijlen al enorm roesten !!! en abs computers zijn vaak stuk , op lpg zijn ze enorm slecht en versnellingsbaksynchromesh en lagers liggen er vaak uit , spoorstangen achter zijn ook vaak defect, bezint eer ge begint!! let ook op inbraakschade!!! ik zou zeggen laat die 156 staan ook al zijn ze nu enorm populair , je krijgt er straks echt geen drol meer voor!!!! (kijk maar naar de mondeos en 33Žs etc) koop gewoon een knappe laguna! o.i.d.
da-goof
Contacteer:

nou je het toch over versnellingsbakken en alfa's hebt. Een collega van me vader kwam eens binnenlopen op de afdeling en vroeg aan m'n vader of ie ff mee wilde lopen, want er lag allemaal gele olie onder z'n wagen.
Wat bleek.... Er was idd een tandwiel door z'n lager gezakt en die had een gat ter grootte van een vuist in de bodem van de bak "gezaagd."
Zoiets kan nou alleen bij alfa volgens mij.
Jasper16v

kan me niet voorstellen dat een 156 zo superslecht zou zijn
meestal worden meningen gebaseerd op 1 ervaring en dat kan niet de bedoeling wezen

verdiep je echt eens in de 156 (fora e.d.) als je er 1 wilt kopen

over renault zegt men (de niet renault kenner/liefhebber) ook dat ze erg snel roesten en elektrisch prut zijn, etc
(wat ook gedeeltelijk waar is :D )

er wordt in ieder geval vaak te snel geoordeeld (wat in dit geval niet waar hoeft te zìen)
chris-mc
Car: Megane coupe ph1 16V
Contacteer:

Over de 33 kan ik mee vertellen,tenmiste ik zelf maak het niet mee (gelukig!!)maar een maat van me heeft een alfa33 en die heeft problemen sinds dat die hem gekocht heeft en dat is nu 2 jaar,en nog komen er problemen bij.
stuurbekrachtiging wijkt af
el,ramen doen het niet (leuk voor de mcdrive)
veerpoten zijn rot
motor happerd,en rijdt niet goed
hoofdsteunen komen niet hoog genoeg (als er wat gebeurd heb je een wiplash)

hij is van plan om hem weg te doen,maar die kan hem nergens kwijt,(bijna) geen enkele dealer wilt een 33 aanemen.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Robke
Car: Lexus IS250

Toen de 156 net uit was, had ik een test gelezen in de Autoweek.
Tijdens die testrit zaten er al 7 gebreken aan!
De ruitenwissers werkten bijvoorbeeld niet terwijl het stortregende en dat soort gein.........
Marcel B.

Collega van mij heeft ook een alfa 33, is echt een rampenbak...
magoed een alfa 156 is wel effe wat anders, die zal het heus wel doen :)

Alleen ik begrijp niet waarom je em zou willen verruilen voor die vette megane...
Don't walk the grass... smoke it
chris-mc
Car: Megane coupe ph1 16V
Contacteer:

Ik hoop ooit toch ook een megane in mn bezig te hebben,dus als ik er zo 1 had,zou ik hem dus voor geen goud weg doen,zeker niet voor een alfa
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Mark
Contacteer:

Michel ik heb maar 4 dingen te zeggen.

1. ik zou voor de eerste gaan.
2. jammer dat je dan weggaat bij de club.
3. ik heb nooit echte klachten gehoord over de alfa 156 en ik ken toch redelijk wat mensen die erin rijden (lease en prive).
4. ga je nu samen met jeroen een alfa club beginnen :) die had het over een 147 als ik het me goed herinner.

Greetz Mark
Renault Clio 2.0 16v Reanult Sport
Michel Meganefreak
Contacteer:

zoals ik er nu overdenk is het idd. zonde om hem nu al weg te doen, ik weet hoe is onderhouden (volgens mij eisen dus heel erg goed) en dat de staat meer dan oke is.........daarnaast is het tunen dan maar voor een korte duur voor mezelf geweest, een dealer en nieuwe eigenaar lachen zich bulten en ik zie er (bijna) nix van terug.

Dus binnenkort toch maar de laatste dingen eraan laten doen die ik nog wil en dan kan ik er voorlopig wel weer tegen en dan rij ik hem gewoon lekker door, miss. kan ie tegen die tijd wel naar mijn vriendin, ik zie wel........

maar alfa verhaal is dus momenteel ff gesloten :D
rasit..

ik zou die wagen alleen weg doen als er een hele stoere auto voor in de plaats komt..
jeroen.k

Om ff op ervaringen met alfa's terug te komen, mijn zwager rijdt met zijn 146 al meer dan 250.000 km probleemloos op gas. :D
Peter @ Malta
Contacteer:

rasit.. schreef:ik zou die wagen alleen weg doen als er een hele stoere auto voor in de plaats komt..
Zoals een Alfa GTV of Spider, die zie ik hier regelmatig rondrijden. Maar dat zal wel buiten je budget vallen.

Die Mégane Coupé is best wel een stoere bak en dat gevoel krijg ik niet zo met de 156. Er moet veel gebeuren voordat ik in een sedan ga rondrijden.

- Peter
spir@l
Car: 5 GT Turbo
Contacteer:

Michel,

ook maar even een woordje van mij.
ik ga Alfa NIET afkraken.
Want dat vind ik best vette bakken.

maar kom op zeg.
dat je er serieus over dacht om die megane weg te doen...... :(
Net nu hij er ZOOOO vet uitziet!

Maar ja...
gelukkig ben je daar zelf ook al achter gekomen.
Heb nou eerst is effies plezier van je creatie man!
Anders zie je zometeen misschien iemand anders in JOUW getunede bak rijden!!
En dan weet ik zeker dat je hem weer terug wilt! :D

Goed idee misschien!
Onder het motto: "You don't know what you've got 'till it's gone"....
Effe een week iemand anders in je auto laten rijden
Dan zie je hem weer wat vaker van buitenaf door de stad cruisen....
En dan schop je die gast na een dag alweer achter het stuur vandaan!
no doubt.

dus...om een lang verhaal met weinig toevoeging kort te maken:

Die Megane kicks ASS!!!!!
echt waar.
Maar als je er niet meer lekker in zit is eeen 156 ook helemaal niet erg hoor!

JIJ moet er uiteindelijk in rondtuffen.
niemand anders.
en problemen??
Ach man....ELK merk kent wel zn kwaaltjes.

mazzl.
Johan
Car: renault 5 gt turbo
Contacteer:

Mrtn schreef:Kvind de 156 een schitterende auto, vooral als ie is aangekleed met grappige onzinnigheden.

Laatst was er een test onder alle automerken geweest en Alfa kwam naar voren als eerste europeaan.

De andere merken volgden pas later, maar uitschieters waren toch wel Renault en VW. In negatieve zin dan.

Je wilt niet weten wat er allemaal mankeert aan de nw. Laguna en Vel Satis, zijn geen zaken om vrolijk van te worden.
zeker die test van de consumentenbond. Dat was een test onder leden wat voor een auto ze rond reden en wat voor een gebreken ze allemaal hadden, hoe vaak ze terug naar de garage moetsen enz. dat was pas een slechte test. bij de renault (bij de meeste ander merken ook niet) staan helemaal geen bouwjaren. Dus bij de clio hebben ze dus alle drie de series (clio I, II , III) op een hoop gegooid. Dat kan toch niet een clio I is toch geen clio II. ik zal die test wel een keer inscannen en op het forum gooien. En alleen de benziene modellen zijn getest.
Plaats reactie