renault 25 drama
Ik vond nog wat oude foto's van mijn 25 die ik in de velzen tunnel frontaal tegen een tegenligger heb gezet,vraag me niet waarom kan het niemand aanraden.
voor
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0SgDeApgV ... 4709322538[/img]
na
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0TAAAAFwV ... 4703479792[/img]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0TAAWA1sV ... 4694210616[/img]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0TADeAloV ... 4689783618[/img]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0TAAAAFkV ... 4678802818[/img]
Kreeg er toen nog 700 gulden voor terug bij de sloop :-* :-* :-*
voor
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0SgDeApgV ... 4709322538[/img]
na
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0TAAAAFwV ... 4703479792[/img]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0TAAWA1sV ... 4694210616[/img]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0TADeAloV ... 4689783618[/img]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0TAAAAFkV ... 4678802818[/img]
Kreeg er toen nog 700 gulden voor terug bij de sloop :-* :-* :-*
Mijn meisje en ik hadden geen gordels om ,zij is alleen tegen het voorraam geklapt en heeft daar een aantal weken goed last van gehad.Ik heb het stuur tot mij genomen en dat was ook niet alles.Het ergste van alles is er is GEEN AMBULANCE bij geweest omdat we "gewoon rondliepen".Dit heb ik nog geprobeert verklaart te krijgen evenals de beelden uit de tunnel die met de cameras opgenomen zijn,maar die waren al gewist natuurlijk.
Ik wou deze beelden hebben omdat de auto alleen maar aan het glijden was inplaats van remmen,ZOAB was net nieuw.
Terwijl ik goede banden en remmen had,maar niks mocht baten weg geld en auto
Ik wou deze beelden hebben omdat de auto alleen maar aan het glijden was inplaats van remmen,ZOAB was net nieuw.

-
Ik vind dat je van geluk mag spreken dat jullie er nog redelijk goed vanaf zijn gekomen, ik ken namelijk andere verhalen.
Zonde van de auto en jammer dat ze niet meewerkten met de aanklacht vanwege die ZOAB, daar had je geld uit kunnen slepen als gebleken was dat dat de oorzaak was van je glij partij
Greetz VV
Zonde van de auto en jammer dat ze niet meewerkten met de aanklacht vanwege die ZOAB, daar had je geld uit kunnen slepen als gebleken was dat dat de oorzaak was van je glij partij

Greetz VV
-
Gelukkig kan je dit nog navertellen!!
Dat moet echt wel een harde klap geweest zijn, heel de voorkant weg!!
Dat moet echt wel een harde klap geweest zijn, heel de voorkant weg!!
Aiai Fab, das niet mooi.
Wanneer is dit eigenlijk gebeurt? Was het in het begin? Nou gelukkig leef je nog... toch niet prettig om mee te maken.
Toen ik nog bij de Algemene Taxi Centrale zat is er ook 1 volop een voorganger geklapt met 140 omdat er 1 pech had precies in het begin van de tunnel.
Tis ook niet echt een fijne tunnel.
Wanneer is dit eigenlijk gebeurt? Was het in het begin? Nou gelukkig leef je nog... toch niet prettig om mee te maken.
Toen ik nog bij de Algemene Taxi Centrale zat is er ook 1 volop een voorganger geklapt met 140 omdat er 1 pech had precies in het begin van de tunnel.
Tis ook niet echt een fijne tunnel.
-
- Moderator
- Car: Megane
AUW das schikken 

fabio schreef: Ik wou deze beelden hebben omdat de auto alleen maar aan het glijden was inplaats van remmen,ZOAB was net nieuw.
Vaak staat er bij nieuw asfalt een bord met "langere remweg".
Dit omdat er een laagje olie en andere troep op het asfalt ligt wat er door het verkeer vanaf moet worden gereden.
-
- Contacteer:
Mag ik kwijt dat ik dit niet echt verstandig vind, niet dragen van gordels? Hier is het dragen van autogordels niet verplicht achterin de auto, maar bij mij kom je er niet in tenzij je gordels draagt.fabio schreef:Mijn meisje en ik hadden geen gordels om ,zij is alleen tegen het voorraam geklapt en heeft daar een aantal weken goed last van gehad.Ik heb het stuur tot mij genomen en dat was ook niet alles.
Een cliënt van mijn vrouw (ze is advocate) droeg geen gordels toen hij een aanrijding kreeg. Hij vloog door de voorruit, hij raakte blind aan een oog en voor het andere viel het nog te bezien of het te redden was.
Kleine kinderen hebben meestal helemaal geen gordel of zitje. Ik zag er laatst een in een open Astra cabrio, hangend tussen de voorstoelen. Of een vierjarig meisje dat een schedelbreuk opliep bij een aanrijding omdat ze geen zitje had.
- Peter
Idem, ik zeg altijd tegen mijn passagiers dat ik nu toch alweer twee weken schadevrij rij.Peter @ Malta schreef:Mag ik kwijt dat ik dit niet echt verstandig vind, niet dragen van gordels? Hier is het dragen van autogordels niet verplicht achterin de auto, maar bij mij kom je er niet in tenzij je gordels draagt.fabio schreef:Mijn meisje en ik hadden geen gordels om ,zij is alleen tegen het voorraam geklapt en heeft daar een aantal weken goed last van gehad.Ik heb het stuur tot mij genomen en dat was ook niet alles.
En dat mijn vorige passagier weer overmag op vast voedsel.
Maar ff zonder dollen, het hoeft niet altijd je eigen fout te zijn, iemand anders kan ook de kolder in z'n kop krijgen en besluiten dat het asfalft onder jouw auto er beter uitziet.
You get my drift
Dat van die gordel zal allemaal wel ,maar wat als ik nu op zijn kop in een sloot beland? Er zijn gewoon situatie's dat het dragen van een gordel zeer nadelige soms dodelijke gevolgen heeft.
Als je ondersteboven in een sloot beland met een gordel om, zit je in ieder geval nog in de auto als deze tot stilstand is gekomen, en niet eronder, erachter of er een metertje of tien naast.fabio schreef:Dat van die gordel zal allemaal wel ,maar wat als ik nu op zijn kop in een sloot beland? Er zijn gewoon situatie's dat het dragen van een gordel zeer nadelige soms dodelijke gevolgen heeft.
Hier is trouwens een truukje voor om los te komen als je ondersteboven hangt.
Wat je moet doen is je rechterarm boven je hoofd tegen het dak klemmen, zodat je je zelf in je stoel drukt.
Vervolgens maak je met de andere hand de vergrendeling van je gordel los, en laat je je voorzichtig opzij schuiven.
Als je deuren geklemd zitten kun je proberen de voor-of achterruit eruit te trappen.
En kom nou niet met het verhaal, ja maar wat als je je arm hebt gebroken, wat als dit en wat als dat.
Geloof me de kans op overleven is groter als je je gordel wel om hebt.
( en ik spreek uit ervaring, vraag maar eens aan m'n pa wat er met zijn mooie Audi 100 2.3 is gebeurd.
Heb daar trouwens ook wel foto's van. Zal wel kijken of ik ze ergens kan laten inscannen )
-
- Contacteer:
En wat als je door de klap op het water met je hoofd tegen de voorruit of het dak knalt en je bewusteloos in je auto ligt terwijl die vol water stroomt?fabio schreef:Dat van die gordel zal allemaal wel ,maar wat als ik nu op zijn kop in een sloot beland? Er zijn gewoon situatie's dat het dragen van een gordel zeer nadelige soms dodelijke gevolgen heeft.
Als je bang bent dat je door de autogordel in de problemen raakt, moet je gewoon niet gaan rijden. Er zijn veel meer situaties waar het niet dragen van een gordel levensgevaarlijk is dan wanneer je er wel een draagt.
Als je het mij vraagt, zoek je gewoon naar een smoes om het ding niet te dragen. Je Laguna mag dan de veiligste auto in Europa zijn, daar schiet je helemaal niets mee op als je je gordel niet draagt.
- Peter
-
- Contacteer:
Ik vertrouw mezelf inderdaad meer dan mijn medeweggebruikers. Ik houd af en toe mijn hart vast als iemand eventjes tussen twee auto's doorschiet. Er hoeft maar wat te gebeuren en ik zit er boven op.Eric H schreef:Idem, ik zeg altijd tegen mijn passagiers dat ik nu toch alweer twee weken schadevrij rij.
En dat mijn vorige passagier weer overmag op vast voedsel.
Maar ff zonder dollen, het hoeft niet altijd je eigen fout te zijn, iemand anders kan ook de kolder in z'n kop krijgen en besluiten dat het asfalft onder jouw auto er beter uitziet.
You get my drift
Eén van de redenen dat ik de Scénic heb gekocht is omdat hij veel beter scoort dan andere merken in de crash tests. Tevens heeft hij een stuk of vier air bags, gordelspanners zodat je niet in je gordel vliegt en krachtbeperkers zodat je niet vastgesnoerd blijft.
Maar daar heb je niet zo gek aan als je achterpassagier tegen je stoel of achterhoofd komt gevlogen.
Kijk op http://www.euroncap.com voor de testresultaten van crash tests. Renaults en de meeste andere Europese merken komen altijd goed uit de bus, maar met de Aziaten is het vaak veel minder goed gesteld.
- Peter
Zonde zonde zonde, van die 25 

Peter @ Malta schreef:En wat als je door de klap op het water met je hoofd tegen de voorruit of het dak knalt en je bewusteloos in je auto ligt terwijl die vol water stroomt?fabio schreef:Dat van die gordel zal allemaal wel ,maar wat als ik nu op zijn kop in een sloot beland? Er zijn gewoon situatie's dat het dragen van een gordel zeer nadelige soms dodelijke gevolgen heeft.
Als je bang bent dat je door de autogordel in de problemen raakt, moet je gewoon niet gaan rijden. Er zijn veel meer situaties waar het niet dragen van een gordel levensgevaarlijk is dan wanneer je er wel een draagt.
Als je het mij vraagt, zoek je gewoon naar een smoes om het ding niet te dragen. Je Laguna mag dan de veiligste auto in Europa zijn, daar schiet je helemaal niets mee op als je je gordel niet draagt.
- Peter
als jet het maar weet!!!!!!!!!!!!!
-
Misschien leuk om te weten:Hans R. schreef: Vaak staat er bij nieuw asfalt een bord met "langere remweg".
Dit omdat er een laagje olie en andere troep op het asfalt ligt wat er door het verkeer vanaf moet worden gereden.
ZOAB (Zeer Open Asfalt Beton) is niets anders dan steenslag (grint) omhuld door een laagje bitumen (dat zwarte kleverige goedje). Als dat asfalt net is aangebracht zit ook om die bovenste laag grint dat bitumen nog en dat is wat gladder dan normaal. Na enige tijd is dat bitumenlaagje va de bovenste grintsteentjes afgesleten en is de weg weer stroef. Daarom staat altijd, ja altijd!, een bord met een waarschuwing vlak voor zulke net aangebrachte wegvakken.
Fabio gebruikt zijn stelling niet als smoes, hij wil gewoon zeggen dat de gordel ook wel es de veiligheid zou kunnen tegenwerken. Hij zal de afweging voor en nadelen nog kunnen maken en dan zijn conclusie zetten. Die heeft ie hier nog niet gezet dus kunnen je 'm daarop ook niet aanvallen!Peter @ Malta schreef:En wat als je door de klap op het water met je hoofd tegen de voorruit of het dak knalt en je bewusteloos in je auto ligt terwijl die vol water stroomt?fabio schreef:Dat van die gordel zal allemaal wel ,maar wat als ik nu op zijn kop in een sloot beland? Er zijn gewoon situatie's dat het dragen van een gordel zeer nadelige soms dodelijke gevolgen heeft.
- Peter
Hij had zijn gordel dan wel niet om maar ik neem aan dat 't een goede les is geweest, en trouwens, 't was een 25

Groeten!!
Hier wordt niet gespot met een r25 Riel. 

ooooooh, was dat het......ik hoop et voor emjeroen.k schreef:Volgens mij spot hij ook niet, maar bedoeld hij eerder Wat kan je nu gebeuren in een degelijke/grote auto als een 25!Robby schreef:Hier wordt niet gespot met een r25 Riel.

Allebei mis
. Peter d8 dat het een laguna was, ik wees 'm er effe op dat 't een 25 was. Of ie nou veilig is of niet daar ging mijn stukje niet over 
Keej?

Keej?
-
- Contacteer:
Maar waar rijdt hij nu in rond? Dat kleine plaatje bij zijn naam (zijn 'avatar'), is dat niet een Laguna?Riël schreef:Allebei mis. Peter d8 dat het een laguna was, ik wees 'm er effe op dat 't een 25 was. Of ie nou veilig is of niet daar ging mijn stukje niet over
Keej?
Ik snap ook wel dat zijn 25 in de poeier ligt, het ging meer om zijn huidige auto, diens veiligheid en het al dan niet dragen van veiligheidsgordels.
- Peter
Gaat het jongens ik heb gewoon een hekel aan een gordel dragen en doe dat nog steeds niet
Dat ik er heelhuids vanaf gekomen ben heb ik inderdaad aan de 25 te danken
.
En ik vind de laguna net zo veilig als de 25 dus heb hem niet om ,MAAR MIJN vrouwtje sindsdien wel

Dat ik er heelhuids vanaf gekomen ben heb ik inderdaad aan de 25 te danken

En ik vind de laguna net zo veilig als de 25 dus heb hem niet om ,MAAR MIJN vrouwtje sindsdien wel
valt wel meer hoor die veiligheid van zo'n laguna.
http://www.euroncap.com/details.php3?id ... aguna_1997
maar goed je moet zelf weten of je je gordel omdoet of niet vind ik, deze post is niet belerend bedoeld
(heb hem zelf ook lang niet altijd om, zeker in de zomer)
maar goed je moet zelf weten of je je gordel omdoet of niet vind ik, deze post is niet belerend bedoeld
-
- Contacteer:
De nieuwe is anders de veiligste auto van Europa:Ploegah schreef:valt wel meer hoor die veiligheid van zo'n laguna.
http://www.euroncap.com/details.php3?id ... una_2001_2
Natuurlijk moet je het zelf weten, maar ik vind dat je niet met niet-steekhoudende argumenten moet aankomen ("maar wat als je in het water terechtkomt?") om het niet dragen van een gordel te vergoeielijken. Je brengt er niemand anders mee in gevaar (in tegenstelling tot 80 rijden vlakbij een basisschool), immers.maar goed je moet zelf weten of je je gordel omdoet of niet vind ik, deze post is niet belerend bedoeld
Mijn vrouw - ze is advocate - had een cliënt die ook geen gordel droeg. Hij kreeg een aanrijding, vloog door de voorruit, raakte blind aan een oog en voor het andere oog viel het nog te bezien of het te redden was.
Dan denk ik zelf, "man, draag toch die gordel". Ik heb er zelf helemaal geen last van, ik doe hem ook niet af bij het achteruitrijden of fileparkeren en de airco kan kouder dan aangenaam is, zelfs als het buiten 35 of 40 graden is.
Maar goed, ieder zijn meug.
- Peter
Ik heb van die 4 en 5 punts en die zijn gewoon kiks om om te doen. Misschien iets voor hem dan 

Weet ik ook wel het is gewoon de gewoonte geworden en dat leer je niet zo maar af,trouwens ze kunnen toch niet zien of ik hem om heb ,heb toch zwarte ramenvalt wel meer hoor die veiligheid van zo'n laguna