[R5]Middenconsole verwijderen.
-
Ik wil mijn middenconsole (blok met voetenkachel en radio) uit mijn R5 halen om zo de gehele bekleding los te kunnen maken. Ook zou het makkelijk zijn om de bak onder de zekeringkast bij de voeten van de passagier eraf te halen. Heeft iemand een idee of tips voor mij? Hoe krijg ik die los, waar zitten de schroeven enz... Ook moeten mijn voorstoelen d'r uit. Ook hier zou ik graag tips van jullie krijgen... Alvast bedankt!!
Rally is NOT a crime!
My only limit, is the limit of my car!
My only limit, is the limit of my car!
De voorstoelen kan je lekker laten zitten hoor!
Maar ik weet niet wat voor een middenconsole je hebt, een dubbelslots, een met de kopjes van de CV en de elektrische ramen, of een met alleen de radio zonder dat de console over je versnellingspook gaat?
Maar volgens mij zit deze bovenin (bij de asbak) erin geklikt, en moet je de console zeg maar naar boven tillen om deze eruit te krijgen. Waar voor de rest scroefjes zitten verschilt per console.
Maar ik weet niet wat voor een middenconsole je hebt, een dubbelslots, een met de kopjes van de CV en de elektrische ramen, of een met alleen de radio zonder dat de console over je versnellingspook gaat?
Maar volgens mij zit deze bovenin (bij de asbak) erin geklikt, en moet je de console zeg maar naar boven tillen om deze eruit te krijgen. Waar voor de rest scroefjes zitten verschilt per console.
tis een kwestie van 2 schroefjes loshalen, zitten bij je voeten links en rechts. dan is het gewoon zaak het hele zwikkie omhoog te tillen en onder je asbak vandaan te klikken. wel eerst even je radio eruit halen natuurlijk en eventueel wat stekkers.
Immer wieder die verdammte Holländer
Als je dan toch de voorstoelen eruit gaat halen kun je dat het beste het eerst doen. Zitten elk vast met 4 torxbouten (heet dat zo?). Dat spreekt eigenlijk voor zich. Je haalt de stoelen inclusief de rails eruit, achter zitten de rails in kunststof houders geschoven en deze moet je dus ook los halen.Super 5 Devil schreef:Ik wil mijn middenconsole (blok met voetenkachel en radio) uit mijn R5 halen om zo de gehele bekleding los te kunnen maken. Ook zou het makkelijk zijn om de bak onder de zekeringkast bij de voeten van de passagier eraf te halen. Heeft iemand een idee of tips voor mij? Hoe krijg ik die los, waar zitten de schroeven enz... Ook moeten mijn voorstoelen d'r uit. Ook hier zou ik graag tips van jullie krijgen... Alvast bedankt!!
Daarna kun je een stuk makkelijker bij je console (kan ook als de stoelen er nog in zitten hoor). Het console hoort normaal gesproken vast te zitten bij je versnellingspook en onder bij de voeteneinden (ook zoŽn raar woord). Die bij de voeteneinden kun je zo bij, die bij de versnellingspook kun je bij als je de hoes weg haalt, deze zit met een kunsstof framepje in je console geklemd. Voorzichtig loshalen, hoes omhoog en je kunt de twee torxen losschroeven. En daarna kun je het console loshalen. Eerst de voorzijde omhoog want bovenaan onder je dashboard zit het console met een soort kunsstof haken in je dashboard gehaakt.
Succes.
Je vergeet dus die twee bij je versnellingspook-Ray- schreef:tis een kwestie van 2 schroefjes loshalen, zitten bij je voeten links en rechts. dan is het gewoon zaak het hele zwikkie omhoog te tillen en onder je asbak vandaan te klikken. wel eerst even je radio eruit halen natuurlijk en eventueel wat stekkers.

Rudo schreef: Je haalt de stoelen inclusief de rails eruit, achter zitten de rails in kunststof houders geschoven en deze moet je dus ook los halen.
Doe wel voorzichtig.
De stoelen zijn vrij zwaar en onhandig om te tillen en dan wil er soms wel eens een kunstof houder beschadigen.
Ik heb toevallig vandaag de stoelen uit mijn GTT gehaald, maar daar ben ik toch nog wel even mee bezig geweest
De constructie waar die torx of imbusbouten inschroeven is een beetje shakey... Twee bouten heb ik door moeten zagen omdat de boel dol was. Nou is mijn auto niet in een allerbeste staat, en de stoelen zijn er door een vorige eigenaar ook al eens uitgehaald (en andersom er weer in gezet wegens versleten bekleding). Enniewee, het is maar even dat je het weet. Zoals de mensen het hier voordoen is het allemaal een koekie, maar dat is natuurlijk alleen zo als alles nog in goede staat is. Mocht het net als bij mij toch wat problemen opleveren dan kan je eerst de stoel loshalen van de rails, en dan verder vechten om de rails los van de bodemplaat te krijgen.

die had ik dus eerst niet, en nu nog steeds nietRudo schreef:Je vergeet dus die twee bij je versnellingspook-Ray- schreef:tis een kwestie van 2 schroefjes loshalen, zitten bij je voeten links en rechts. dan is het gewoon zaak het hele zwikkie omhoog te tillen en onder je asbak vandaan te klikken. wel eerst even je radio eruit halen natuurlijk en eventueel wat stekkers.

Immer wieder die verdammte Holländer
Matijs schreef: Zoals de mensen het hier voordoen is het allemaal een koekie, maar dat is natuurlijk alleen zo als alles nog in goede staat is.
Daar heb je helemaal gelijk in, maar we kunnen niet weten wat de staat van jou stoelen is

euhm, slecht