Ik heb met mijn versnellingsbak een aantal probleempjes:
- schakelen naar 5 (een kraak geluid)
- met turbodruk rijden in de 5 geeft als resultaat dat als ik terugschakel de pook 'vast' zit. met een beetje schudden gaat hij weer los.
- in de 2 3 4 versnelling een licht achteruitrijdgeluid wat hoger wordt naarmate de toeren hoger worden.
In een ander topic werd gezegd dat de versnellingsbak waarschijnlijk aan zijn einde was.
maar Tino zei gisteren dat dit weleens de drukgroep kon zijn.
Dus, bak of drukgroep?
thnx alvast
[GTTPH2] Versnellingsbak, drukgroep?
Het vast zitten in z'n 5 heb ik ok wel eens gehad.
achterop de versnellingsbak zit een kapje, als je die er af haalt zit er een moer, die kan best eens los zitten. Als je langer wacht dan gaat hij uit de 5e versnelling vallen, en dat is niet best.
achterop de versnellingsbak zit een kapje, als je die er af haalt zit er een moer, die kan best eens los zitten. Als je langer wacht dan gaat hij uit de 5e versnelling vallen, en dat is niet best.
-
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: ma 21 jan 2002 0:00
- Locatie: Utrecht... garage in Portengen....
- Contacteer:
Ik zou Jeroen Lubking even bellen. Als het de drukgroep is dan kan hij het wel voor je vervangen.
Drive it like you stole it
-
- Berichten: 1295
- Lid geworden op: ma 18 jun 2001 0:00
- Locatie: Noord Brabant (Sint Anthonis) 2 x GTT Ph2 '88
Dit had ik in het begin dat hij uit de 5e schoot en dit heb ik toen laten maken en dat was idd die moer die eraf was.Martijn T. schreef:Het vast zitten in z'n 5 heb ik ok wel eens gehad.
achterop de versnellingsbak zit een kapje, als je die er af haalt zit er een moer, die kan best eens los zitten. Als je langer wacht dan gaat hij uit de 5e versnelling vallen, en dat is niet best.
some people are alive only because it's illegal to kill them
-
- Erelid - RvT
- Berichten: 5939
- Lid geworden op: do 15 feb 2001 0:00
- Car: R5 Gt Turbo Phase 1
- Locatie: Ouddorp
Kunnen we zelf toch ook welRickGT TURBO schreef:Ik zou Jeroen Lubking even bellen. Als het de drukgroep is dan kan hij het wel voor je vervangen.

.:: TurboPowerr ::.
-
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: ma 21 jan 2002 0:00
- Locatie: Utrecht... garage in Portengen....
- Contacteer:
Das waar.Tino schreef:
Kunnen we zelf toch ook welkom op het is veel werk maar nou niet een technisch hoogstandje om te moeten doen.


Drive it like you stole it
-
- Erelid - RvT
- Berichten: 5939
- Lid geworden op: do 15 feb 2001 0:00
- Car: R5 Gt Turbo Phase 1
- Locatie: Ouddorp
Gereedschap : Sleutel 13 en 17, schroevendraaierRickGT TURBO schreef:Das waar.Tino schreef:
Kunnen we zelf toch ook welkom op het is veel werk maar nou niet een technisch hoogstandje om te moeten doen.
.. maar de tijd en gereedschap vinden is vaak een probleem...
Tijd : Ja probleem

.:: TurboPowerr ::.
Om de drukgroep te vervangen moet de bak eraf ja... maar he, je bak heeft zijn beste tijd gehad denk ik, je komt 'm eerdaags toch wel aan't vervangen. Fluitend geluid is slijtage. Dit wordt niet minder, alleen erger. Hoe lang? Geen idee. Met die vaste pook, had ik ook. Ik kreeg hem op een gegeven moment niet meer uit de 5. Stond ik midden in de file in de 5e versnelling...
Maar 't is de bak hoor, dat weet ik 99% zeker.

-
- Berichten: 1295
- Lid geworden op: ma 18 jun 2001 0:00
- Locatie: Noord Brabant (Sint Anthonis) 2 x GTT Ph2 '88
Ik vroeg het alleen nog een keer omdat Tino gisteren zei dat de problemen die ik had (ook het fluitende achteruitridjgeluid) waarschijnlijk ook veroorzaakt werden door de drukgroep...Riël schreef:Om de drukgroep te vervangen moet de bak eraf ja... maar he, je bak heeft zijn beste tijd gehad denk ik, je komt 'm eerdaags toch wel aan't vervangen. Fluitend geluid is slijtage. Dit wordt niet minder, alleen erger. Hoe lang? Geen idee. Met die vaste pook, had ik ook. Ik kreeg hem op een gegeven moment niet meer uit de 5. Stond ik midden in de file in de 5e versnelling...Maar 't is de bak hoor, dat weet ik 99% zeker.
Misschien kan Tino het hier even neerzetten waarom dat het kwam want ik ben het vergeten...
some people are alive only because it's illegal to kill them
Fluitend geluid in bep. versnellingen lijkt mij de drukgroep niet, dan zou ie het in alle versnellingen hebben. Slecht in de 5 schakelen zou wel kunnen. Maar jij hebt al langer problemen met de versnellingsbak en ze zijn hetzelfde als de mijne en die dingen willen nou wel es stuk gaan dus daarom denk ik dat het niet de drukgroep is. Ik heb trouwens nog geen kapotte drukgroep meegemaakt zelf!
het kan ook nog een verrot druklager zijn
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
Ach die bak is gaar en al zou het de drukgroep zijn, dan nog maakt het qua werk om het op te lossen nix uit. Bak reviseren, nieuwe drukgroep, koppeling en lager en je kan weer. Voor dit alles moet je hele blok eruit.
En als je je bak eraf hebt moet je gewoon altijd een nieuwe drukgroep met koppeling monteren tenzij deze echt nog geen 10.000 km oud is.
En als je je bak eraf hebt moet je gewoon altijd een nieuwe drukgroep met koppeling monteren tenzij deze echt nog geen 10.000 km oud is.
Ik heb een volvo 440 en daar maak ik aan de voorkant het subframe los, wat laten zakken, beetje kantelen van het blok, en de bak kan ik er zo afpakken ... is dit niet mogelijk bij de gtt?
Er is onder de kap van een Volvo 440 iets meer plek dan onder een GTT hè Riël
Maar Volgens mij is het zeker geendruklager want dan zou dit weg zijn als je je koppeling een beetje intrapt en als het je drukgroep is dan zou je dit ook merken met het koppelen cq ontkoppelen.
Conclusie: waarschijnlijk je bak
Maar Volgens mij is het zeker geendruklager want dan zou dit weg zijn als je je koppeling een beetje intrapt en als het je drukgroep is dan zou je dit ook merken met het koppelen cq ontkoppelen.
Conclusie: waarschijnlijk je bak
