[Chamade16v] Jeroen's Project...einde verhaal!!!

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
jeroen.k

Okeej hier een vraagje van een platzak figuur die toch zn 1.7 motor wil hebben!

Ik kan een R19 schade-auto kopen, namelijk;

R19 TXE 1.7 mpi, stuurbekrachtiging, elektr. ramen, elektr. schuifkanteldak, CV-5-deurs, mistlampen voor (geel), soort van sportvelgen met nieuwe banden. kleur is rood, bumpers niet meegespoten.

De schade komt door een baksteen die vanaf een viaduct op de auto is gegooid. Oftewel, vooruit kapot, raamstijl rechts kapot en deur rechts kapot.

Ik wil de auto erg graag kopen, want hij hoeft bijna niks te kosten, maar het probleem is ik heb eigenlijk geen geld om de auto te kopen. Nu vraag ik mij dus af, zijn de onderdelen van zo'n auto makkelijk te verkopen? Dus de opties (CV, elektr. ramen, shuif/kanteldak). Als daar veel vraag naar zou zijn, dan zouden mijn kosten lager worden namelijk. :D

Nog een vraag hierover, mijn 1.4e heeft geen stuurbekrachtiging. Als ik het blok uit deze auto over zo bouwen, is de stuurbekrachtiging dan ook makkelijk om te bouwen?

Bij voorbaat dank voor de antwoorden! :D
Laatst gewijzigd door jeroen.k op vr 11 feb 2005 20:53, 31 keer totaal gewijzigd.
Bart V

Stuurbekrachtiging is wel over te bouwen. Moet je dus het hele stuurhuis + stuurkolom en alle leidingen overzetten. (staat uitegbreid in kluwer vraagbaak) Ik wilde het er ook in hebben, maar na het vervangen van mijn veerpootlagers vond ik hem licht zat sturen.
chris-mc
Car: Megane coupe ph1 16V
Contacteer:

Ik ben nu verpest door stuurbekrachtiging
mn huidige 19 heeft dat,ik heb nu een leen auto,de zelfde al voorheen (rl 1,4)zeer standaard en ik moet zeggen dat het flink wennen is als je langzaam rijdt.

Is het niet mogelijk om het die raamstijl recht te zetten?of is die echt ver heen?
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Mrtn
Car: R5GTT

Die onderdelen zijn wel te verkopen natuurlijk, maar de vraag is hoelang het allemaal gaat duren. Immers, je moet maar net iemand tegenkomen die het wil hebben. Die CV ken jezelf overbouwen in je 2deurs, die moet je dus houden. Aan die elek.ramen heb je nix, 4deurs setje past niet in 2deurs auto.
De overige spulletjes kan je dus verkopen, de vraag is alleen of je deze spullen kan bergen, want het zal misschien niet 1,2,3 verkocht zijn. Het is dus wachten op de juiste persoon die het hebben wil.
Mrtn = Maarten
jeroen.k

chris-r19 schreef:Ik ben nu verpest door stuurbekrachtiging
mn huidige 19 heeft dat,ik heb nu een leen auto,de zelfde al voorheen (rl 1,4)zeer standaard en ik moet zeggen dat het flink wennen is als je langzaam rijdt.

Is het niet mogelijk om het die raamstijl recht te zetten?of is die echt ver heen?
Het is een phase1 en dat model vindt ik niet mooi, dus ga dr niet eens aan denken. ;) en het dak was ook wat beschadigd, dus in principe is de auto het niet waard.
chris-mc
Contacteer:

klinkt mischien stom,en het is veel werk
maar als je nou het dak en de rest van de ph2 onderdelen over zet?
de voorkant van een ph1 is bijna het zelfde als de ph2,dan heb ik het hier over de balken,bevstigingspunten ect..
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
jeroen.k

Mrtn schreef:Die onderdelen zijn wel te verkopen natuurlijk, maar de vraag is hoelang het allemaal gaat duren. Immers, je moet maar net iemand tegenkomen die het wil hebben. Die CV ken jezelf overbouwen in je 2deurs, die moet je dus houden. Aan die elek.ramen heb je nix, 4deurs setje past niet in 2deurs auto.
De overige spulletjes kan je dus verkopen, de vraag is alleen of je deze spullen kan bergen, want het zal misschien niet 1,2,3 verkocht zijn. Het is dus wachten op de juiste persoon die het hebben wil.
CV zelf overbouwen is natuurlijk een optie ja, de auto wou ik (als het mag) bij Arcus stallen. Ik heb alleen iemand nodig die een motorblok over kan bouwen, maar er rijdt in Lelystad een jongen met een witte 5 1.7 die dat volgens Marco wel kon... ;)

de andere kleine spulletjes kan ik thuis wel bewaren denk ik (elektr raam gevallen, elektr schuif/kanteldak)

weet jij evt. nog iemand met een auto transporter? of een bedrijf in de buurt die ze verhuurt? Kan niks vinden op internet!
Patrick

je kan er toch ook een 16v blok in pleuren,dan heb je wat,of gaat dat niet?
ik heb een 16v blok waar waarschijnlijk alleen de lagers van de drijfstang van moeten worden vervangen,is dat geen optie?
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
jeroen.k

patrick 21TURBO schreef:je kan er toch ook een 16v blok in pleuren,dan heb je wat,of gaat dat niet?
ik heb een 16v blok waar waarschijnlijk alleen de lagers van de drijfstang van moeten worden vervangen,is dat geen optie?
16v is wel leuker natuurlijk en kan ook wel, maar zuipt mij eigenlijk net teveel voor woon-werk! en wordt ook wel duurder denk ik.
chris-mc
Contacteer:

Als je een 16v in een gewone r19 wilt doen moet je heel veel modificeren,beter af door er gewoon 1 te kopen denk ik.
Bart V

jeroen.k schreef:
patrick 21TURBO schreef:je kan er toch ook een 16v blok in pleuren,dan heb je wat,of gaat dat niet?
16v is wel leuker natuurlijk en kan ook wel, maar zuipt mij eigenlijk net teveel voor woon-werk! en wordt ook wel duurder denk ik.
Bereid je dan maar voor met je 1.7 Mij 1.7 stookt gemiddeld 8 liter per 100 kilometer, dan rij ik wel pittig, (op de snelweg 7 liter per 100 km) maar het is niet heel veel zuiniger als een 16V. Daartegen over staat natuurlijk wel een lekker pittige motor. Ik heb een verbruiksmeter in mn 19, dus kan precies het verbruik zien.

Volgens de statistieken verbruikt de 1.7 mpi 7.7 l/100 kilometer en de 16V 8.2 L/100 kilometer.

Voor dat verschil hoef je het dus niet te laten.
chris-mc
Contacteer:

Ik heb wel gemerkt dat er veel meer aan onderdelen te komen is voor een 16v
bv. chip met turbokit,voor een 1,7 ben ik dit niet tegen gekomen.
Anonymous

Ik zou zelf het motorblok en de versnellingsbak overbouwen, de stuurbekrachtiging trekt vrij veel vermogen van de motor. Je hebt dan veel meer koppel dan de 1.4 en dat rijdt een stuk lekkerder.

Als het interieur nog goed is zou ik dat ook overbouwen, lekker luxe velours bekleding.
chris-mc
Contacteer:

Als je een stuurbekrachteging op een 1,4 wilt zetten kom je het probleem tegen dat de snaar van een 1,7 2x zo breed is dan een 1,4
ik zou ook de motor overzetten,tis even doorbijten maar dan heb je ook wat.
jeroen.k

Ik heb de 19 vandaag gekocht! :D motortje ziet er goed uit en is Renault onderhouden! Dus dat is wel lekker. Uiteraard gaat het complete blok met bak stuurbekrachting enzo over. De cv bouw ik waarschijnlijk ook over, maar de rest niet! Die stoelen zijn wel net iets luxer dan mijn stoelen, maar ik wil er 16v sotelen in hebben. Nu alleen nog dat ding in Lelystad krijgen! Dus als iemand intresse heeft in een R19 interieur, elektr. schuifkanteldak, elktr.raam zooi voor een 5-deurs, 14 inch (winter)(sport)velgen met nieuwe michelins, voorbumper met mistlampen (en bediening uiteraard) of wat dan ook van de carrosserie hoor ik het wel :p

Greetz,

Jeroen
chris-mc
Contacteer:

veel suc6 met over zetten en bouwen
en natuurlijk veel rij plezier toegewenst.
ik hoop dat ik hem een keer kan zien op een meeting.

laat nog eventjes weten hoe het gaat,en hoe het is geworden.
jeroen.k

Dit is hem trouwens:

[img]http://www.marktplaats.nl/fotos/autos/s ... s/4583.jpg[/img]

zal wel fotootjes schieten van de overbouw enzo!
chris-mc
Contacteer:

Ziet er wel goed uit(op het raam na dan)
een paar foto's moet je zeker even doen tussen door op de topic gooien,ben benieuwt
Bart V

Als je nog info nodig hebt (schema's tips etc etc) hoot ik het wel van je. Kan het wel dromen nu.

Greetz
chris-mc
Contacteer:

:D :D :D :D
van ervaring leert men
je hebt al het voordeel om een brug tot je beschikking te hebben. :)
jeroen.k

Bart V schreef:Als je nog info nodig hebt (schema's tips etc etc) hoot ik het wel van je. Kan het wel dromen nu.

Greetz
Hehe, als je wil helpen met de inbouw ben je welkom hoor! :D maar Maarten helpt me, en die weet als het goed is ook hoe het moet!
jeroen.k

chris-r19 schreef::D :D :D :D
van ervaring leert men
je hebt al het voordeel om een brug tot je beschikking te hebben. :)
Als het een beetje meezit mag ik het op mn werk doen (op een school in het lokaal van voertuigentechniek) daar staat een brug en een motortakel :D gaat dus wel goedkomen denk ik! :D
jeroen.k

chris-r19 schreef:Ziet er wel goed uit(op het raam na dan)
een paar foto's moet je zeker even doen tussen door op de topic gooien,ben benieuwt
Op zich ziet hij er zo goed uit ja, maar als je de andere kant ziet zie je dat een baksteen toch wel aardig wat schade aan kan richten hoor. Deur is helemaal krom! :( maar ja die heb ik toch net nodig! :D
chris-mc
Contacteer:

dan mag je net als bart van geluk spreken dat he er 1 tot je beschikking heb.ik zou het ook best wel willen.
Als ik het goed begrijp sloop je die deuren er uit en gooi je de rest weg :D
Bart V

Jeroen, je moet de achteras ook overzetten. Jouw auto heeft 2 torsiestaven, die TXE heeft er 4. Het is dan kwa wegligging zeker de moeite waard om het rotzooitje over te zetten.

en mischien kom ik je wel helpen met de motorombouw, even kijken wanneer jij dat wil gaan doen en of ik dan tijd heb.

Groeten Bart
chris-mc
Contacteer:

heeej jeroen waar woon je ongeveer?
ik kan mischien neit veel doen,maar beetje helpen en toekijken wil ik wel.
Steven
Car: M536

Even onder z'n usericon kijken Chrissie... Daar staat Harderwijk, de Flevopolder dus. En voor jou een flink end rijden.
chris-mc
Contacteer:

stom idd,dan weet ik dat voor de volgende keer
jeroen.k

Steven (Fiets) schreef:Even onder z'n usericon kijken Chrissie... Daar staat Harderwijk, de Flevopolder dus. En voor jou een flink end rijden.
Bijna goed Steven. Harderwijk is Gelderland. Net onder de Fleovpolder! ;) Maar de ombouw gaat plaatsvinden in Lelystad, dus das wel de Flevopolder! :D

Nu alleen hopen dat ik de sleutel van de school ff mag lenen ofzo! :p

Ga trouwens ook de typeplaatjes overzetten denk ik, dat TXE staat toch wel stoerder dan 1.4e :) en dat type phase2 bestaat officieel niet, dus lekker origineel! :D

Zodra ik weet wanneer ik de ombouw kan laten plaatsvinden horen jullie het direct! ;)
jeroen.k

chris-r19 schreef:dan mag je net als bart van geluk spreken dat he er 1 tot je beschikking heb.ik zou het ook best wel willen.
Als ik het goed begrijp sloop je die deuren er uit en gooi je de rest weg :D
Nee, ik flikker de hele auto weg! :D op het blok en wat leuke dingetjes na dan! :D
Bart V

Zorg er inelkgeval voor dat je alles omtrend elctra al uitgezocht hebt en aangepast voordat je begint met het overzetten.
jeroen.k

Bart V schreef:Zorg er inelkgeval voor dat je alles omtrend elctra al uitgezocht hebt en aangepast voordat je begint met het overzetten.
Ik heb er zelf de ballen verstand van, maar het zal wel goedkomen denk ik! ;)
jeroen.k

Nou als het goed is is alles geregeld en kan ik aanstaande zaterdag tot 6 uur 's avonds de klusruimte op school gebruiken. :D Als Maarten dan kan die dag gaat de transplantatie plaats vinden! :D :D :D

Foto's worden uiteraard gemaakt! :D
chris-mc
Contacteer:

lijkt me best leuk om te doen.
ben benieuwt naar de foto's
Bart V

Um, jij denkt dat je het in 1 avond kan klussen???? Ik hoop het voor je, maar hou er wel rekening mee dat het behoorlijk tegen kan zitten. Zorg dat je voor zaterdag de stekkerbezetting weet van je huidige auto (die bruine in die zwarte doos) Ik denk wel dat alles hetzelfde is, maar is dit niet zo dan kon het best eens veel werk worden om het goed uit te zoeken.

Ben zaterdag helaas zelf aan het klussen, anders was ik ff naar harderwijk gekomen.

Succes.
Plaats reactie