gtt stotteren help !!!!

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Ruud

Wie o wie kan mij helpen Ik heb een heel vaag probleem met mijn gtt. Namelijk hij wilt soms (bes wel vaak en erg iritant ) stoteren heb zelf als al nagezocht maar kan het niet vinden. Als hij stotert is het net of er ff een schakelaar wordt omgezet als hij niet stottert dan loopt hij perfect.
Ik weet het echt niet meer wat het is wie kan me helpen.
ed_pret

is het bij volgas(turbodruk), ongeveer 2000 toeren of bij normale stationair?

heb je laatst nog ergens gesleuteld?

eerste ff goede weergave van de situatie geven aangezien stotteren van de motor zoveeeeel dingen kan zijn(onsteking,carb,lucht inlaat,benzinepomp etc etc)
hitman

logopedie? :lol: :lol:
check de carburateur eerst maar eens na en doe er ff een blikje fuel line cleaner in.reinigt het systeem
mijn clio zegt pssssjjt

a computer is like an airconditioning,it stops working when you open windows
Riël
Über-Spammer

Valse lucht?
Verdelerkap?
Kijk es of het elleboogje achter de turbo goed dicht zit, mijne stotterde ook toen de pakking ertussenuit was gevlogen.
Benzinepomp/filter?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
ed_pret

NOU dat zou ik niet zo snel doen, ik had ook eens eens een goedje gehaald bij shell, gelijk ontieeeeeeeeeegelijk gestotter heb uiteindelijk me benzinetank maar leegegehaald om dat spul eruit te krijgen.
stotteren lag overigens toen aan de carb
hitman

hangt er ook vanaf wat voor een spul je er doorheen doet he.wij hebben spul op het werk van protec en daar heb ikzelf nog geen problemen mee gehad

tom
mijn clio zegt pssssjjt

a computer is like an airconditioning,it stops working when you open windows
Riël
Über-Spammer

Wynns is ook heel goed. Mijn gt liep er merkbaar soepeler van. Die paarse flesjes.
Ruud

ed_pret schreef:is het bij volgas(turbodruk), ongeveer 2000 toeren of bij normale stationair?

eerste ff goede weergave van de situatie geven aangezien stotteren van de motor zoveeeeel dingen kan zijn(onsteking,carb,lucht inlaat,benzinepomp etc etc)
Hij kan altijd stotteren als koud of warm is , veel of weinig gas geeft bij stationar enz. Wel heb ik het idea dat hij boven de 3500/4000 toeren minder last ervan heeft.
Ik heb zelf het idea dat het aan de onsteking ligt heb al vervangen de: bougies , bougieskabels , vedeler kap , rotor en de vliegwiel dodepunts sensor schoon gemaakt.
ps als hij stotert dan dendert de toerenteller hevig openneer net als de onsteking wordt onderbroken.
gille
Contacteer:

Ruud schreef:
ed_pret schreef:is het bij volgas(turbodruk), ongeveer 2000 toeren of bij normale stationair?

Hij kan altijd stotteren als koud of warm is , veel of weinig gas geeft bij stationar enz. Wel heb ik het idea dat hij boven de 3500/4000 toeren minder last ervan heeft.
Ik heb zelf het idea dat het aan de onsteking ligt heb al vervangen de: bougies , bougieskabels , vedeler kap , rotor en de vliegwiel dodepunts sensor schoon gemaakt.
ps als hij stotert dan dendert de toerenteller hevig openneer net als de onsteking wordt onderbroken.
kijk je plus of massa van je re208(209) na,kan dat die slecht kontakt geeft
Ruud

Heb net ff de aansluitingen na gekeken niks aan op te merken. Maar wij viel net wel op dat als hij stotert dan ploft tie in de uitlaat ( bij stationer draaien ) en als je dan gas bij geeft hoor je de moter heel zwaar lopen en komt er veel geluid van de kleppen af (zijn trouwens goed gesteld). Ik snap er helemaal niks meer van , hij had het probleem al bij de vorige eigenaar daar is het opeens gekomen maar het kon wel steeds erger worden.
Heino

Dat klinkt als een verrotte ontsteking,je zou indien mogelijk even een ander kunnen proberen.
Riël
Über-Spammer

Ik gooi het ook op rotte ontsteking!
R5GTE

Gille heeft nog ontstekingsmodule in de aanbieding

wel snel zijn.
Ruud

Heino schreef:Dat klinkt als een verrotte ontsteking,je zou indien mogelijk even een ander kunnen proberen.
Het zou bes kunnen dat mijn onsteking verrot is , hij hangt ook boven mijn turbo zonder hitte schild ( stom he ). Maar hoe kan ik deze testen of wil iemand zo aardig zijn om mij er ff een te lenen of zo iets om mijn onsteking te testen.
Is trouwens een 209
Chrisv

Ruud, stel jezelf ff voor in dit topic: http://www.renault-tuning.com/en/forum/ ... .php?t=183
some people are alive only because it's illegal to kill them
RickGT TURBO
Contacteer:

Allereerst moet je de twee draadjes naar de overdruk beveiliging op je intercooler slang los halen.

Die maakt mischien sluiting soms. (een beetje vocht er tussen gekomen) Alles wat die beveiliging doet is twee plaatjes contact laten maken met elkaar bij een bepaalde druk. Dus dan heb je een gesloten circuit. Wat de ontsteking onderbreekt.
Stel dat er een beetje vocht tussen zit en zou je af en toe het circuit kunnen sluiten.

Is dat het niet dan heb je mischien een vuile carburateur.
Wanneer heb je het benzine filter voor het laatst vervangen?
Drive it like you stole it
Ruud

RickGT TURBO schreef:Allereerst moet je de twee draadjes naar de overdruk beveiliging op je intercooler slang los halen.

Die maakt mischien sluiting soms. (een beetje vocht er tussen gekomen) Alles wat die beveiliging doet is twee plaatjes contact laten maken met elkaar bij een bepaalde druk. Dus dan heb je een gesloten circuit. Wat de ontsteking onderbreekt.
Stel dat er een beetje vocht tussen zit en zou je af en toe het circuit kunnen sluiten.

Is dat het niet dan heb je mischien een vuile carburateur.
Wanneer heb je het benzine filter voor het laatst vervangen?
Dat van die twee draadjes van de overdrukbeveiliging kan ik wel eens proberen. De benzine filter is net nieuw. Aan de carberateur heb ik ook gedacht maar ik denk dat het meer aan de onsteking ligt. En dat de benzine pomp slecht werkt kan ik me ook slecht voorstellen want daar zit toch nog een vlotterkamer tussen die die schomelingen op kan vangen of heb ik dat mis.
RickGT TURBO
Contacteer:

Volgens mij klopt dat wat die vlotterkamer betreft.

Die overdruk sensor onderbreekt de ontsteking. Dus die als eerste direct los laten.

Maar hou er rekening mee dat als je wastegate dicht blijft hangen (of een slang lek is) dat je niet door trapt en je koppakking er uit blaast.
Drive it like you stole it
Abel
Über-Spammer

Wat dachten jullie van pingelen. Misschien is de pingelsensor wel niet lekker. Of pingelt het blok nog al.
Ruud

Abel schreef:Wat dachten jullie van pingelen. Misschien is de pingelsensor wel niet lekker. Of pingelt het blok nog al.
Ja pingelen dat zou ook kunnen , maar wat houd pingelen nou eigenlijk in en waar herken je het nou precies aan. Ongeveer weet ik het wel maar niet helemaal. Als het aan de pingelsensor ligt hoe kan je die sensor dan kontroleren of kan je de kabel er gewoon uittrekken.
Steven
Car: M536

Heb je uberhaupt wel een fase 2 dan? Anders valt er weinig weg te trekken.
Ruud

Steven (Fiets) schreef:Heb je uberhaupt wel een fase 2 dan? Anders valt er weinig weg te trekken.
ja ja het is wel een fase 2 met een renix 209 onsteking.
Abel
Über-Spammer

Ik weet niet of je straffeloos de pingel sensor er af kan gooien..
Steven
Car: M536

Dat kan, pas als ie pingelt maakt ie een gesloten kring en verlaat de ontstekingscurve.
Plaats reactie