clio turbo
-
- Berichten: 1019
- Lid geworden op: do 22 nov 2001 0:00
- Locatie: regio Alkmaar
CLIO TURBO ALMOST READY! 28 September 2002
Possibly our fastest demo car ever bares its teeth at Trax
Our long awaited Turbo conversion for 1.816V clio is almost available and the eagle eyed among you will have spotted it at some of this years end of term shows. Our very own demonstrater is in the final mappig stages and is already looking at over 300bhp!!! Acceleration and top end speed have been icreased massivley, even wearing its new 17"s and roof spoiler.
So why has it taken so long?
Its true the car has been under development for months, the reason for this is solely you, the customer. Here at BB we like to make sure our products are going to work and be reliable which is why when we undergo a project as massive as this one, its going to take time to iorn out any potential bugs and achieve peak performance from the conversion.
Unfortuantly for this reson we arnt 100% finished yet! only about 98% but needless to say the first people to hear about the finished article will be you guys throught the web site and we hope to have the kits ready for fitment very shortly.
[img]http://www.bbperformancetuning.co.uk/ab ... g24-35.jpg[/img]
Possibly our fastest demo car ever bares its teeth at Trax
Our long awaited Turbo conversion for 1.816V clio is almost available and the eagle eyed among you will have spotted it at some of this years end of term shows. Our very own demonstrater is in the final mappig stages and is already looking at over 300bhp!!! Acceleration and top end speed have been icreased massivley, even wearing its new 17"s and roof spoiler.
So why has it taken so long?
Its true the car has been under development for months, the reason for this is solely you, the customer. Here at BB we like to make sure our products are going to work and be reliable which is why when we undergo a project as massive as this one, its going to take time to iorn out any potential bugs and achieve peak performance from the conversion.
Unfortuantly for this reson we arnt 100% finished yet! only about 98% but needless to say the first people to hear about the finished article will be you guys throught the web site and we hope to have the kits ready for fitment very shortly.
[img]http://www.bbperformancetuning.co.uk/ab ... g24-35.jpg[/img]
-
- Berichten: 1019
- Lid geworden op: do 22 nov 2001 0:00
- Locatie: regio Alkmaar
Te vinden op de site van BB performance. Ze zijn 'm nog aan 't testen en is voor 98% klaar. Ze willen dat 't betrouwbaar is voor de klant dus moeten ze nog wat testen doen. Maar man o man nu al +300 PK! 

Nou WOW hoor, als je nagaat dat je zuit een 5 Turbo Maxi 400 PK halen....... dan geloof ik hier echt geen snars van, zeker niet als het om Engelse Tuning gaat.........
Fastchip heeft al een hele tijd een turbokit voor de 1.8 16v, bestaande uit:Rory schreef:Nu nog hopen dat het betaalbaar blijft voor ons
Lijkt me toch wel leuk een turbokit erbij gooien!
Garret T25
Exhaust manifold
Thick headgasket
Bigger injectors
Oil lines
Reprogrammed & Modified ECU
Installation manual
[img]http://www.fastchip.nl/img/Turbokit.jpg[/img]
[img]http://www.fastchip.nl/img/Renault16VTurboEngine.jpg[/img]
kosten: EUR 3310,-.
Prestaties: 200-210 PK bij 0.7 BAR.
dus reken maar uit wat een systeempje van BB met 300+ pk zou gaan kosten (zitten iets meer aanpassingen aan denk ik)
O ja, turbokits zijn er ook voor de williams en de sportspider
voor info kijk op http://www.fastchip.nl
voor info kijk op http://www.fastchip.nl
Waarom niet dan? Volg je redenatie niet helemaal geloof ik! Dat er meer uit te halen valt ofzo? De maxi turbo is maar een 1.6 8v namelijk (toch?)Matthijs schreef:Nou WOW hoor, als je nagaat dat je zuit een 5 Turbo Maxi 400 PK halen....... dan geloof ik hier echt geen snars van, zeker niet als het om Engelse Tuning gaat.........
of dat er nooit 300 pk uit komt?

300 pk , kan best, maar wel erg kostbaar maar je zult er echt geen hoge kilometerstanden mee halen.
Hoeft ook niet toch? Als je maar lol hebt!Jeroen V schreef:300 pk , kan best, maar wel erg kostbaar maar je zult er echt geen hoge kilometerstanden mee halen.

Nee, ik vindt dat dus ook, zo'n turbokit van fastchip lijkt mij beter voor je motortje, maar iemand die de BB-kit straks kan betalen zal een keer een nieuw blokje ook niet zo'n probleem vinden denk ik.
Die set van BB performance gaat kosten omgerekend rond de 5000 euro met sterkere zuigers en voor de rest is de set bijna gelijk aan die van Fastchip alleen heeft Fastchip dan een T2 en BB een T3 turbo.
K-tec gaat ongeveer dezelfde set leveren maar die zitten nog in de ontwikkelings fase.
Vergeet niet dat je compressie verhouding ook moet worden aangepast dus je motor moet ook uit elkaar en met alleen een dikkere koppakking redt je het niet om meer dan 200 pk betrouwbaar eruit te halen.
Ik heb overal geinformeerd omdat ik een motor met +250 pk wil hebben en dat is niet alleen een turbo erop zetten en gaan maar dat vraagt veel meer drastische aanpassingen.
Op deze site staan ook een paar turbo aangedreven Clio's http://digilander.libero.it/pureclio16v ... ndex+.html
K-tec gaat ongeveer dezelfde set leveren maar die zitten nog in de ontwikkelings fase.
Vergeet niet dat je compressie verhouding ook moet worden aangepast dus je motor moet ook uit elkaar en met alleen een dikkere koppakking redt je het niet om meer dan 200 pk betrouwbaar eruit te halen.
Ik heb overal geinformeerd omdat ik een motor met +250 pk wil hebben en dat is niet alleen een turbo erop zetten en gaan maar dat vraagt veel meer drastische aanpassingen.
Op deze site staan ook een paar turbo aangedreven Clio's http://digilander.libero.it/pureclio16v ... ndex+.html
zo te zien werkt BB met een chargecooler en fastchip met een air - air intercooler.
there is no spoon.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de turbo kit vna fastchip ene beetje standaard vind en ook niet echt handig want waar wil je zo'n air to air intercooler in godsnaam plaatsen in een clio ?Tijn schreef:zo te zien werkt BB met een chargecooler en fastchip met een air - air intercooler.
Dan lijkt mij zo'n chargecooler systeem een stuk slimmer in het geval clio.
Je hebt gelijk Tijn.Tijn schreef:zo te zien werkt BB met een chargecooler en fastchip met een air - air intercooler.
De intercooler van Fastchip komt van een polo af en die van BB is speciaal ontwikkeld.
Als je de sets ondeling gaat verglijken is die van Fastchip voor de hobby-bob en die van BB voor de profs het verschil in pk's en koppel is heel groot.
Laatst gewijzigd door RO 16v op di 29 okt 2002 16:36, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 1019
- Lid geworden op: do 22 nov 2001 0:00
- Locatie: regio Alkmaar
Ze zullen 'm cker wel helemaal aanpassen. Lijkt me logisch. ben benieuwd hoe ie z'n vermogen op de weg neerzet.
Lijkt mij niet want bij de set van fastchip zitten b.v geen sterkere zuigers en denk je dat je met een dikkere koppakking de compressie verhouding genoeg omlaag brengt.jeroen.k schreef: zo'n turbokit van fastchip lijkt mij beter voor je motortje
De set van BB is wel duurder maar wel veel beter voor je motor omdat er veel meer aanpassingen aan gedaan worden.
Vergeet niet dat BB alles uit de kast heeft getrokken om 300 pk eruit te halen.
Nou een maxi is geprepareerd, dat is een blok waar met veel zorg overna is gedacht en die engelsen denken door aan de buitenkant van het blok er weer iets bij te plakken dat ze bijna 2x zoveel vermogen kunnen trekken ?? Geloof je het zelfjeroen.k schreef:Waarom niet dan? Volg je redenatie niet helemaal geloof ik! Dat er meer uit te halen valt ofzo? De maxi turbo is maar een 1.6 8v namelijk (toch?)Matthijs schreef:Nou WOW hoor, als je nagaat dat je zuit een 5 Turbo Maxi 400 PK halen....... dan geloof ik hier echt geen snars van, zeker niet als het om Engelse Tuning gaat.........
of dat er nooit 300 pk uit komt?

Dacht al dat je dat bedoelde!Matthijs schreef:Nou een maxi is geprepareerd, dat is een blok waar met veel zorg overna is gedacht en die engelsen denken door aan de buitenkant van het blok er weer iets bij te plakken dat ze bijna 2x zoveel vermogen kunnen trekken ?? Geloof je het zelfjeroen.k schreef:Waarom niet dan? Volg je redenatie niet helemaal geloof ik! Dat er meer uit te halen valt ofzo? De maxi turbo is maar een 1.6 8v namelijk (toch?)Matthijs schreef:Nou WOW hoor, als je nagaat dat je zuit een 5 Turbo Maxi 400 PK halen....... dan geloof ik hier echt geen snars van, zeker niet als het om Engelse Tuning gaat.........
of dat er nooit 300 pk uit komt?

maar zoals ik nu hoor veranderen ze het blok zelf dus ook. En je weet hoe die engelsen van hoge turbodruk houden hè!

-
- Berichten: 1019
- Lid geworden op: do 22 nov 2001 0:00
- Locatie: regio Alkmaar
JA!Matthijs schreef:Nou een maxi is geprepareerd, dat is een blok waar met veel zorg overna is gedacht en die engelsen denken door aan de buitenkant van het blok er weer iets bij te plakken dat ze bijna 2x zoveel vermogen kunnen trekken ?? Geloof je het zelfjeroen.k schreef:Waarom niet dan? Volg je redenatie niet helemaal geloof ik! Dat er meer uit te halen valt ofzo? De maxi turbo is maar een 1.6 8v namelijk (toch?)Matthijs schreef:Nou WOW hoor, als je nagaat dat je zuit een 5 Turbo Maxi 400 PK halen....... dan geloof ik hier echt geen snars van, zeker niet als het om Engelse Tuning gaat.........
of dat er nooit 300 pk uit komt?
Dan dnek je zeker ookd at die Twingo van jouw harder is gaan rijden van die neon die er onder hangttwingoturbo schreef:JA!Matthijs schreef:Nou een maxi is geprepareerd, dat is een blok waar met veel zorg overna is gedacht en die engelsen denken door aan de buitenkant van het blok er weer iets bij te plakken dat ze bijna 2x zoveel vermogen kunnen trekken ?? Geloof je het zelfjeroen.k schreef:Waarom niet dan? Volg je redenatie niet helemaal geloof ik! Dat er meer uit te halen valt ofzo? De maxi turbo is maar een 1.6 8v namelijk (toch?)Matthijs schreef:Nou WOW hoor, als je nagaat dat je zuit een 5 Turbo Maxi 400 PK halen....... dan geloof ik hier echt geen snars van, zeker niet als het om Engelse Tuning gaat.........
of dat er nooit 300 pk uit komt?

-
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
- Locatie: Woerden
Matthijs je mening lijkt me duidelijk, discussie over wel of geen 300pk is niet echt nodig.
-
- Berichten: 1019
- Lid geworden op: do 22 nov 2001 0:00
- Locatie: regio Alkmaar
Ook Mathijs heeft humor! 
Robert dB. schreef:Matthijs je mening lijkt me duidelijk, discussie over wel of geen 300pk is niet echt nodig.
twingoturbo. schreef:Ook Mathijs heeft humor!
Hihi, nou was eigenlijk omdat ik die advatar zag, ziet wel wel mooi uit zo, kan niet anders zeggen ,maarja die kilo's he die moet je ook weer meeslepen

-
- Berichten: 1019
- Lid geworden op: do 22 nov 2001 0:00
- Locatie: regio Alkmaar
daarom verkoop ik m'n sportstoelen 

Wat moet je hier dan op repplyen ?? dat je het allemaal zo prachtig vind wat die engelsen doen ?? Het is een forum he Robert, als er nou niets te modderen is.........Robert dB. schreef:Matthijs je mening lijkt me duidelijk, discussie over wel of geen 300pk is niet echt nodig.
-
- Berichten: 1898
- Lid geworden op: zo 13 mei 2001 0:00
Ach.... hier in Enschede is er ook iemand met een Clio 2.0 turbo bezig 