KAT Vervanger
-
- Berichten: 294
- Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
- Locatie: Nederland
- Contacteer:
Ja er moet voor en aan de achterkant een pakking. Je kunt ze gewoon kopen bij de Renault dealer.
Kat vervanger klinkt leuk maar daar is ook alles mee gezecht.
Onderin krijg je er wel 1 of 2 pk bij maar in de hoge toeren verlies je iets en die 2 pk's voel je echt niet anders zouden ze op het cirquit ook wel alle kat's eraf slopen en je zit nog met je lamba sonde die verkeerde info door geeft aan je motormangement waardoor je motor niet optimaal loopt.
Gebruik de zoek functie maar eens en informeer maar eens bij tunings zaken.
Het is alleen maar een advies.
Onderin krijg je er wel 1 of 2 pk bij maar in de hoge toeren verlies je iets en die 2 pk's voel je echt niet anders zouden ze op het cirquit ook wel alle kat's eraf slopen en je zit nog met je lamba sonde die verkeerde info door geeft aan je motormangement waardoor je motor niet optimaal loopt.
Gebruik de zoek functie maar eens en informeer maar eens bij tunings zaken.
Het is alleen maar een advies.
maar je krijgt er ook een mooi donker geluid door heb ik gehoordRO 16v schreef:Kat vervanger klinkt leuk maar daar is ook alles mee gezecht.
Onderin krijg je er wel 1 of 2 pk bij maar in de hoge toeren verlies je iets en die 2 pk's voel je echt niet anders zouden ze op het cirquit ook wel alle kat's eraf slopen en je zit nog met je lamba sonde die verkeerde info door geeft aan je motormangement waardoor je motor niet optimaal loopt.
Gebruik de zoek functie maar eens en informeer maar eens bij tunings zaken.
Het is alleen maar een advies.
gedrag van de kat is afhankelijk van de samenstelling van je uitlaatgassen. Samenstelling van de uitlaatgassen is afhankelijk van de meting van de lambdasonde in combi met sturing van de computer. Het is dus NIET zo dat je computer/sonde/injectiesysteem reageert op het gedrag of aanwezigheid van de kat. Wat dat betrefd kan je 'm ook gerust weghalen.RO 16v schreef:Onderin krijg je er wel 1 of 2 pk bij maar in de hoge toeren verlies je iets en die 2 pk's voel je echt niet anders zouden ze op het cirquit ook wel alle kat's eraf slopen en je zit nog met je lamba sonde die verkeerde info door geeft aan je motormangement waardoor je motor niet optimaal loopt.
Qua prestaties zal ie hooguit onderin een gunstig effect hebben, omdat ie een soort reflectiepunt wordt voor lange golven (= lage toerentallen) in je uitlaat. Bij hoge toerentallen is 't alleen maar stromings weerstand (bah).
Ennu, over die circuit-auto's: reken maar dat daarmee gerommeld wordt. Tis trouwens zowiezo onzin dat sommige race-auto's verplicht een kat hebben(clio cup bijvoorbeeld). Die dingen rijden vrijwel alleen maar vollast, en dan doet de kat precies nix. (maarja, je geeft de no-know buitenwereld 't idee dat ze milieuvriendelijk zijn)
rev it like a rental
Ik gelooft je wel maar waarom zeggen b.v. Achterberg, Kroon motorsport, Mortiz tuning en nog een paar anderen dat het slecht voor je blok is??????Menno schreef:gedrag van de kat is afhankelijk van de samenstelling van je uitlaatgassen. Samenstelling van de uitlaatgassen is afhankelijk van de meting van de lambdasonde in combi met sturing van de computer. Het is dus NIET zo dat je computer/sonde/injectiesysteem reageert op het gedrag of aanwezigheid van de kat. Wat dat betrefd kan je 'm ook gerust weghalen.RO 16v schreef:Onderin krijg je er wel 1 of 2 pk bij maar in de hoge toeren verlies je iets en die 2 pk's voel je echt niet anders zouden ze op het cirquit ook wel alle kat's eraf slopen en je zit nog met je lamba sonde die verkeerde info door geeft aan je motormangement waardoor je motor niet optimaal loopt.
Qua prestaties zal ie hooguit onderin een gunstig effect hebben, omdat ie een soort reflectiepunt wordt voor lange golven (= lage toerentallen) in je uitlaat. Bij hoge toerentallen is 't alleen maar stromings weerstand (bah).
Ennu, over die circuit-auto's: reken maar dat daarmee gerommeld wordt. Tis trouwens zowiezo onzin dat sommige race-auto's verplicht een kat hebben(clio cup bijvoorbeeld). Die dingen rijden vrijwel alleen maar vollast, en dan doet de kat precies nix. (maarja, je geeft de no-know buitenwereld 't idee dat ze milieuvriendelijk zijn)
Achterberg zegt dat zonder kat, de lamda een andere temp meet van de uitlaatgassen. Daardoor zou er een verkeerd signaal naar comp doorgegeven worden waardoor het mengsel niet optimaal zou zijn. LEt wel, dat zegt hij, of het zo is geen idee. Tis wel zo dat bv rond de jaren 90 je een aantal overstap versie's had, oftwel met of zonder kat. Daar zie je soms wel aanzienlijke verschillen. Ik vind overigens het geluid voor een clio met demperloze middenpijp en sporteinddemper veel mooier dan zonder kat en de rest. Kat vervanger maakt het erg scherp en tevens veel te lawaaierig, vind ik.
Dat verhaal hebben dus meerdere tuners aan mij verteld en ze gaven allemaal als resultaat dat de motor ging pingelen door het vekeerde mengsel.
Daarbij is de oplossing volgens hun dat elektronika aangepast moet worden en dan is het probleem opgelost alleen zit je dan elke keer weer met de apk.
Maar hoe dit nou precies zit weet ik niet ben maar een meubelmaker met heel veel interesse in auto's.
Daarbij is de oplossing volgens hun dat elektronika aangepast moet worden en dan is het probleem opgelost alleen zit je dan elke keer weer met de apk.
Maar hoe dit nou precies zit weet ik niet ben maar een meubelmaker met heel veel interesse in auto's.

Omdat de kat nogal een stromingsweerstand is, blijven uitlaatgassen voor de kat wat heter. De temperatuur beinvloedt de karakteristiek van de lambda sonde. Deellast heeft dit geen invloed. Vollast heeft dit ook geen invloed voor de computer. Als je zelf naar dit signaal kijkt, en probeert 'm hierop vollast af te stellen, is je meetwaarde wel erg temperatuurafhankelijk. Zo'n normale lambda sonde is daar zowiezo niet zo geschikt voor. Je kunt beter een breedbandsonde of een CO meter gebruiken.
rev it like a rental
Mijn ervaringen met tunings zaken (b.v. autostyle) zijn slecht want die mensen weten ten eerste niet waar ze over praten en denken alleen maar aan geld verdienen hetzefde verhaal met een open luchtfilter.
Er zullen denk ik wel goeie zaken tussen zitten maar die moet ik nog tegen komen.
Er zullen denk ik wel goeie zaken tussen zitten maar die moet ik nog tegen komen.
Laatst gewijzigd door RO 16v op zo 27 okt 2002 14:04, 1 keer totaal gewijzigd.
IMPROVE TUNINGRO 16v schreef:Mijn ervaringen met tunings zaken (b.v. autostyle) zijn slecht want die mensen weten ten eerste niet waar ze over praten en denken alleen maar aan geld verdienen.
Er zullen denk ik wel goeie zaken tussen zitten maar die moet ik nog tegen komen.
<-------So you know don't mess with a Reno------->
-
- Berichten: 3934
- Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
- Contacteer:
Ik werd hier als het ware uitgelachen dat ik een renault 19 had,ik ging brisk bougies halen en ze bestelde meteen energie zuinige,ik vertelde ze dat ik tuning type wou,ze keken me aan,lachte en zeide:"je hebt toch een renault"?RO 16v schreef:Mijn ervaringen met tunings zaken (b.v. autostyle) zijn slecht want die mensen weten ten eerste niet waar ze over praten en denken alleen maar aan geld verdienen hetzefde verhaal met een open luchtfilter.
Er zullen denk ik wel goeie zaken tussen zitten maar die moet ik nog tegen komen.
koop toch een golf gti met pioneer instalatie dan heb je pas een auto zeiden ze,nou dat was meteen de laate keer dat ik daar was.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
we zullen er eens even langsgaan met een afvaardiging, dan kenne ze die hele golf wel in hun reet steken....chris-r19 schreef:Ik werd hier als het ware uitgelachen dat ik een renault 19 had,ik ging brisk bougies halen en ze bestelde meteen energie zuinige,ik vertelde ze dat ik tuning type wou,ze keken me aan,lachte en zeide:"je hebt toch een renault"?RO 16v schreef:Mijn ervaringen met tunings zaken (b.v. autostyle) zijn slecht want die mensen weten ten eerste niet waar ze over praten en denken alleen maar aan geld verdienen hetzefde verhaal met een open luchtfilter.
Er zullen denk ik wel goeie zaken tussen zitten maar die moet ik nog tegen komen.
koop toch een golf gti met pioneer instalatie dan heb je pas een auto zeiden ze,nou dat was meteen de laate keer dat ik daar was.

Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Berichten: 3934
- Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
- Contacteer:
dat zouden ze alleen maar lekker vinden,meteen bommetje er bij,kijken hoe ze dat bevalt!!-Ray- schreef:we zullen er eens even langsgaan met een afvaardiging, dan kenne ze die hele golf wel in hun reet steken....chris-r19 schreef:Ik werd hier als het ware uitgelachen dat ik een renault 19 had,ik ging brisk bougies halen en ze bestelde meteen energie zuinige,ik vertelde ze dat ik tuning type wou,ze keken me aan,lachte en zeide:"je hebt toch een renault"?RO 16v schreef:Mijn ervaringen met tunings zaken (b.v. autostyle) zijn slecht want die mensen weten ten eerste niet waar ze over praten en denken alleen maar aan geld verdienen hetzefde verhaal met een open luchtfilter.
Er zullen denk ik wel goeie zaken tussen zitten maar die moet ik nog tegen komen.
koop toch een golf gti met pioneer instalatie dan heb je pas een auto zeiden ze,nou dat was meteen de laate keer dat ik daar was.

Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
-
- Berichten: 3934
- Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
- Contacteer:
welke moet ik dan nemen?
als die slecht zijn,dan moeten er betere zijn
in mijn wagen doen ze het goed.
als die slecht zijn,dan moeten er betere zijn
in mijn wagen doen ze het goed.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Dit is een voorbeeld hoeveel verstand ze hebben had het 1 jaar terug ook toen zeiden ze dat ik beter een vr6 :-* kon kopen, en toen ik weg reedt ree de eigenaar achter mij aan met z'n vr6 en die ligt volgens mij nog steeds te janken omdat ik ongeveer 10 km met hem heb lopen spelen en hem grote schande heb bezorgtchris-r19 schreef:Ik werd hier als het ware uitgelachen dat ik een renault 19 had,ik ging brisk bougies halen en ze bestelde meteen energie zuinige,ik vertelde ze dat ik tuning type wou,ze keken me aan,lachte en zeide:"je hebt toch een renault"?RO 16v schreef:Mijn ervaringen met tunings zaken (b.v. autostyle) zijn slecht want die mensen weten ten eerste niet waar ze over praten en denken alleen maar aan geld verdienen hetzefde verhaal met een open luchtfilter.
Er zullen denk ik wel goeie zaken tussen zitten maar die moet ik nog tegen komen.
koop toch een golf gti met pioneer instalatie dan heb je pas een auto zeiden ze,nou dat was meteen de laate keer dat ik daar was.


En daar buiten moet ik de eerste golf gti nog tegen komen die een snelle renault eruit trapt.
Chris je kan gewoon het beste orginele bougies gebruiken.
Nou, ik vindt het ook lachwekkend dat je "Brisk tuningbougies" gaat halen... :-*
Maar om even die Golf aanhangers af te kraken... Geef mij maar Kenwood en een fatsoenlijke auto...
Maar deze is ook wel lekker...
[img]http://www.volkswagen.nl/gfx/wallpapers ... /golf3.jpg[/img]
Maar om even die Golf aanhangers af te kraken... Geef mij maar Kenwood en een fatsoenlijke auto...
Maar deze is ook wel lekker...
[img]http://www.volkswagen.nl/gfx/wallpapers ... /golf3.jpg[/img]
Heb zelf ook een maandje of 3 een Golf Vr6 gehad. Kijk qua uiterlijk is het niet veel. Qua kwaliteit des te meer. Smaken verschillen, vw is niet mijn nummer een maar het gaat echt bijna niet kapot, zeker die Vr6 niet. Wegligging sucks big time maar qua betrouwbaarheid is het helaas top!
Aangezien we het hier toch over uitlaatsystemen hebben. Het toepassen van een pakking lijkt mij logisch.
Voor de rest over deze Golf R32. Eindelijk een mooie Golf met een naar mijn maatstaven goed onderstel. Was de voorwielaangedreven Golf nog uitgerust met een achteras waarvoor Carl Benz in 1896 nog zŽn neus optrok, heeft dit apparaat een mooie onafhankelijke achterwielophanging
(Alle 4-MotionŽs dus!)
De wegligging is uitermate fool-(hufter-)proof en dat is precies wat Volkswagen beoogd. Dat kun je voor zoŽn special ook niet overboord zetten. Tenslotte als je al zoŽn wansmaak
hebt dat je een Golf aanschaft dan heb je meestal niet het technisch inzicht om te beseffen dat het niet meer is als een met kunstof behangen rijdende schoenendoos met rudimentaire wielophanging
Zogenaamd mensen met kwaliteitsgevoel (voelen aan het dashboardmateriaal en weten daaruit te concluderen dat het een goede auto betreft
) leiden ze om de tuin door alleen in zichtbare delen kwaliteit toe te passen :-*
Maar met een beetje tweaken van het onderstel valt hier best wat van te maken...
Maar waar het allemaal begon: download dit quicktime filmpje en luister op de 19e seconde naar het magistraalste uitlaatgeluid in jaren (nou ja een Diablo is nog net ff lekkerder)...
Check http://www.volkswagen.de klik op Modelle, dan Golf, dan R32, dan in de pop up film selecteren en dan "fahraufname" downloaden... ENJOY
[img]http://www.volkswagen.de/golf/pics/r32/bild_2.jpg[/img]
[img]http://www.volkswagen.de/golf/pics/r32/bild_1.jpg[/img]
177kW-240pk en 320Nm bij 2800rpm. Goed voor 0-100 in 6.6 seconden en een top van 247km/h. Het apparaat weegt wel meer als 1550kg
[img]http://www.volkswagen.de/golf/pics/r32/pic_l.jpg[/img]
Voor de rest over deze Golf R32. Eindelijk een mooie Golf met een naar mijn maatstaven goed onderstel. Was de voorwielaangedreven Golf nog uitgerust met een achteras waarvoor Carl Benz in 1896 nog zŽn neus optrok, heeft dit apparaat een mooie onafhankelijke achterwielophanging

De wegligging is uitermate fool-(hufter-)proof en dat is precies wat Volkswagen beoogd. Dat kun je voor zoŽn special ook niet overboord zetten. Tenslotte als je al zoŽn wansmaak

Zogenaamd mensen met kwaliteitsgevoel (voelen aan het dashboardmateriaal en weten daaruit te concluderen dat het een goede auto betreft
Maar met een beetje tweaken van het onderstel valt hier best wat van te maken...
Maar waar het allemaal begon: download dit quicktime filmpje en luister op de 19e seconde naar het magistraalste uitlaatgeluid in jaren (nou ja een Diablo is nog net ff lekkerder)...
Check http://www.volkswagen.de klik op Modelle, dan Golf, dan R32, dan in de pop up film selecteren en dan "fahraufname" downloaden... ENJOY

[img]http://www.volkswagen.de/golf/pics/r32/bild_2.jpg[/img]
[img]http://www.volkswagen.de/golf/pics/r32/bild_1.jpg[/img]
177kW-240pk en 320Nm bij 2800rpm. Goed voor 0-100 in 6.6 seconden en een top van 247km/h. Het apparaat weegt wel meer als 1550kg

[img]http://www.volkswagen.de/golf/pics/r32/pic_l.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door speedline op wo 30 okt 2002 18:57, 1 keer totaal gewijzigd.