Probleem met terugschakelen!!!!

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Steven
Car: M536

RO 16v schreef:Het beste wat je kan doen om extra pk''s te krijgen is een 16v blok of willy blok erin te hangen.
Dan ben je ongeveer even veel kwijt als het blueprinten van jouw motor.
Jah maar een RSi is op basis van een normale Clio, dus die heeft geen bredere draagarmen en bredere achteras (+ dikkere zijschermen etc.).

Dan kun je beter gewoon direct een Clio16v kopen...

Sja je zou eens kunnen kijken voor een snellere nokkenas en een chippie laten maken bij ringsleutel ofzo. Dan moet ie toch weer iets harder kunnen.
*Stephan_RSI*

Kijk als mijn versnellingsbak vervangen moet worden moet mijn motor er dus uit. Dus ik dacht van dan kan ik mijn motor laten reviseren of blueprinten als hij er toch uitmoet en ik wou weten hoeveel dat koste, maar bij achterberg is dat dus ff te duur voor mij.
Het verschil met optrekken en snelheid e.d. is bar weinig tussen een RSI en een 16V dus ik hou toch liever mijn RSI, want probeer maar een 'niet' afgetrapte 16V te vinden. Hier in de buurt zijn het er weinig.
Maar Steven hoeveel zou het dan ongeveer kosten die snelle nokkenassen e.d.??

En ik heb nu ook het volgende probleem met mijn versnellingsbak. Hij doet nu ook raar als ik opschakel naar zijn 2 :(. Dan maakt hij het zelfde geluidje enzo als dat ik terugschakel naar zijn 2.
Kan het kwaad als ik hiermee ff door blijft rijden, want voordat ik het geld heb voor die bak duurt het nog wel ff en wil nog wel naar de Meern 3 November :)?
RO 16v

Nokkenassen voor jou auto kosten tussen de 400 en 500 euro ligt aan het merk.

Dat van je versnellingsbak is niet goed maar dat wist je al. Je moet zelf beslissen om er mee door te blijven rijden.

Vraag anders of iemand van hier een bak heeft liggen en of iemand je kan helpen met verwisselen.
Ik zou je graag willen helpen maar heb het nog nooit gedaan.
speedline

*Stephan_RSI* schreef:Kijk als mijn versnellingsbak vervangen moet worden moet mijn motor er dus uit. Dus ik dacht van dan kan ik mijn motor laten reviseren of blueprinten als hij er toch uitmoet en ik wou weten hoeveel dat koste, maar bij achterberg is dat dus ff te duur voor mij.
Het verschil met optrekken en snelheid e.d. is bar weinig tussen een RSI en een 16V dus ik hou toch liever mijn RSI, want probeer maar een 'niet' afgetrapte 16V te vinden. Hier in de buurt zijn het er weinig.
Maar Steven hoeveel zou het dan ongeveer kosten die snelle nokkenassen e.d.??

En ik heb nu ook het volgende probleem met mijn versnellingsbak. Hij doet nu ook raar als ik opschakel naar zijn 2 :(. Dan maakt hij het zelfde geluidje enzo als dat ik terugschakel naar zijn 2.
Kan het kwaad als ik hiermee ff door blijft rijden, want voordat ik het geld heb voor die bak duurt het nog wel ff en wil nog wel naar de Meern 3 November :)?
Nette auto zo te zien...

Repareer de bak, en ruil de auto na eventueel doorsparen in op een Williams. Het is nogal clichématig maar dan heb je "the most bang for the buck". Meer als duizend euro investeren om je RSI een beetje te tunen (je mag blij zijn met een paar pk meer :( ) en nog steeds aan alle kanten voorbij gereden worden. Dan liever een snellere uitvoering. Meteen snel zonder extra investering. Als je toch wilt tunen met resultaat ? Koop een GTT of bouw een turboset op je RSI. Alleen kun je voor die centen een nette Williams kopen. Heb je meteen de "top-notch" uitvoering... :D

Oh ja alle l*lpraat (in een ander topic) van een RSI is sneller dan en heeft meer koppel als een 16v... Allemaal gevoelsmatig (bedrog), zet hem er maar naast en kijk onthutst hoe een 16v gehakt maakt van een RSI. Verhalen van "ik heb met een RSI dit en dat..." daar :-* ik van.

Vr/gr en succes...
*Stephan_RSI*

Ja ok 16V (standaard) maakt gehakt van een RSI. Maar ik heb naast een williams gereden en naast de twingoturbo van mijn broer en het scheelt bar weinig tot en met de 3e versnelling. Bij mijn broer met gtt blok in zijn twingo was het maar een autolengte 8). Maar 16V zie je zo veel dus die wil ik niet en een RSI zie je maar heel weinig (minder dan), maar williams zijn te duur voor mij, want zoveel krijg ik niet meer terug voor mijn auto :(.

Maar als iemand mij hier van het RTC kan helpen met een versnellingsbak te verwisselen zou ik het zeer op prijs stellen. Het is dan denk ik altijd goedkoper dan een garage.

Groetjes Stephan
Steven
Car: M536

Ik heb tot zover alleen GTT blokken uitgebouwd, maar een RSi blokkie moet alleen maar makkelijker zijn lijkt me. (meer ruimte enzo). Principe is hetzelfde.

Kijk als jij een mooie ruimte kan regelen, liefst met luchtsleutel en takel, brug is niet echt noodzakelijk. Dan wil ik je wel helpen, mooiste zou zijn als ik dan ook even een andere bak aan mijn GTT blok kan hangen (in die 'ruimte')

Zijn we allebei tevreden :)
Remco_Rs
Contacteer:

he stephan,,op marktplaats staat een R19 16v bak te koop voor 199 euro ,,is dat niks??? voor je.ik weet alleen niet of het past is een JB3 bak :D veel succes met je car
RO 16v

ZERO-X schreef:he stephan,,op marktplaats staat een R19 16v bak te koop voor 199 euro ,,is dat niks??? voor je.ik weet alleen niet of het past is een JB3 bak :D veel succes met je car
De jb3 en jc5 bakken passen er ook op.
*Stephan_RSI*

Bedankt voor info, ik ga eerst informeren bij een bedrijf hier in hhw hoeveel het kost om het te laten reviseren. Als dat te duur is koop ik wel een andere bak.

Steven ik ga kijken of ik een plaats kan vinden, met luchtsleutel e.d.

Remco, kom is een keer langs ofzo met je GTT. Ik heb hem nog niet zien rijden. Ben benieuwd.

Groetjes
Plaats reactie