Comressie verhouding??

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
RO 16v
Berichten: 2828
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 12:40

dennis16v schreef:in wat voor auto wil je dit in godsnaam gaan zetten?

220 pk haal je met een 2l 16v blok volgensmij praktisch niet. zit je toch aan een enorme hoge compressie.

een turbo hebbie weer nodig een extreem lage compressie.

ben wel benieuwd hoe je dat voor elkaar wilt krijgen. (en heel houden)

dat bleek bij mij bij een 170 pk turbo al vrij lastig te zijn.
In een clio. :p
en 220 pk is bij een atmosferische motor wel mogelijk en zelfs meer maar dat worden grote aanpassingen.
kijk hier maar eens http://digilander.libero.it/pureclio16v ... ndex+.html
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

klik op
"Minor update in the tuned section [06/08/2002]
Garret T3 under the bonnet, guess what... ;-)"

284 pk!!!
RO 16v
Berichten: 2828
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 12:40

Matijs schreef:klik op
"Minor update in the tuned section [06/08/2002]
Garret T3 under the bonnet, guess what... ;-)"

284 pk!!!
Dat bedoel ik en het is nog een 1.8 ook >-)
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

als we een vergelijking maken met de r5turbo2 knaller, weet je wat we nemen gelijk een 200 pk uitvoering wat zien we dan:

1400cc (dat zou dan grofjes 2000/1400 *200 = 285 pk zijn bij jou 2l motor.
nou das wel lekker als een beginnetje. :D

cv 1:7.2 (correct me if wrong)

verbrandingskamer "ouderwets", jij: "beter"
(cv ++)

max koppel bij 6000 (cmiw), jij: vulmaar in
(meer koppel onderin is meer pingelneiging)
onder 6000 (cv-) boven 6000 (cv+)

intercooler "beetje rot in de rijwind", jij vulmaarin
zon superding (cv+), klein gttdingetje (cv---- :lol:)

boring 76-78 mm, jij?
(grote boring=meer pingelgevoelig) (cv-)

brandstofsysteem: aardig, maar wel gedurende lange tijd afgesteld door een fabriekteam. jij: uurtje rollenbanken? (cv-)

enzo maardoor
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

okdan je hebt gasten gevonden die het al gedaan hebben.

afkijken!
RO 16v
Berichten: 2828
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 12:40

robert schreef:okdan je hebt gasten gevonden die het al gedaan hebben.

afkijken!
jeb, dank zij Zeeuw. :)
Ik heb al een mailtje gestuurd of zij me meer informatie kunnen verschaffen. hopelijk reageren ze.

Vraagje zou een kop van een megane maxi :) ook te gebruiken zijn met turbo?????
dennis16v
Berichten: 937
Lid geworden op: ma 9 jul 2001 0:00
Locatie: plaggehut 3

kostenplaatje? :wink:
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Ik geloof niet dat de prijzen er toe doen

Nog een leuk voorbeeldje in de lijn die Robert uitzette:
De R5 MAXI Turbo; 1527cc (77x82), 350 pk @ 6000 tr/m, 420 Nm @ 5000 tr/m, turbodruk 1,60 - 1,85 bar.
Dat is toch een nette 230 pk per liter !!!
Reken even mee, 2x230=...?
460 pk!!! >-)
RO 16v
Berichten: 2828
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 12:40

heb net een mailtje terug gehad met een paar gegevens.

-Willams 300 pk: cv 1:7,7 / 1,4 bar @7100 / 31000 km gelopen.
-Willams 280 pk: cv 1:8,2 / 1,3 bar @6800 / 24000 km gelopen
-16v 284 pk : cv 1:7,5 / 1,4 bar @6527 / 33000 km gelopen
-16v 254 pk : cv 1:8 / 1 bar @6800 / 16000 km gelopen
-16v 240 pk : cv 1:8,5 / 1,3 bar @6600 / 11000 km gelopen

Te zien aan de km stand vindt ik het nog wel betrouwbaar.

Heb ook nog info over een vw :-*
-golf 2.0 16v +500 pk: cv 1:7,8 / 40 psi?? @6400 / 45000 km gelopen
-golf 2.0 16v +420 pk: cv 1:8,1 / 1,8 bar @ 6229 / 27000 km gelopen


Ik heb ook een mailtje van Mele motorsport gekregen en die willen geen info vrijgeven, maar zeiden dat ik naar de cv van een delta moest kijken.
dus iemand die mij aan de cv gegevens van een delta kan helpen als liefst standard en een paar getunde???

Tankx :)
Anonymous

Zijn echt bizarre cijfers. Let wel de druk waarmee gereden wordt lijkt me neit reeel met alleen een dikkere koppakking. Zijn er lage drukzuigers enz gemonteerd?
RO 16v
Berichten: 2828
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 12:40

Zeeuw schreef:Zijn echt bizarre cijfers. Let wel de druk waarmee gereden wordt lijkt me neit reeel met alleen een dikkere koppakking. Zijn er lage drukzuigers enz gemonteerd?

Bij de renaults zitten er allemaal speciale zuigers in. Bij die golfjes zitten er zelfs andere drijfstangen en krukas in.
Met alleen een dikkere koppakking verlaag je de cv naar ongeveer 1:9,4 tot 1:9,8 dus dat is niet genoeg volgens Prima sport.
Bij het blok wat ik laat bouwen zitten er zuigers in van Mahle(heb ik zelf) en ook andere drijfstangen merk??? dus daar ben ik niet bang voor.
Anonymous

Aha, feitelijk is het blok totaal niet gebouwd om met turbo te rijden. Ben benieuwd! Lange-termijn projectje?
RO 16v
Berichten: 2828
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 12:40

Duur van het project is ongeveer 1 tot 2 jaar dat ligt aan de problemen die nog gaan kommen.
De motor en bak laat ik bouwen en de rest wil ik zelf doen en aangezien ik niet echt technisch ben kan het wat tijd inbeslag nemen.

Maar om problemen op te lossen heb ik jullie. :)
RO 16v
Berichten: 2828
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 12:40

Wie kan mij helpen aan de compressie verhoudingen van een Delta en 21t standaard en getund.
illuminator
Berichten: 410
Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
Locatie: Vaassen

lancia delta HPE 2.0 16v HF Turbo van 1995


MOTOR
aantal cilinders 4
kleppen per cilinder 4
cilinderinhoud 1995cm3
boring x slag 84,0x90,0 mm
compressieverh. 8,0:1
max. vermogen 137 kW (186 pk)/5750tpm
max. koppel 290 Nm/3500tpm
brandstofsysteem multipoint injectie
turbo ja
katalysator geregeld
Jeroen V
Berichten: 750
Lid geworden op: do 27 dec 2001 0:00
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

RO 16v schreef:Wie kan mij helpen aan de compressie verhoudingen van een Delta en 21t standaard en getund.
standaard 8,0 : 1

Getuned (kan van alles zijn ) : de mijne heeft 6,3 : 1
RO 16v
Berichten: 2828
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 12:40

Jeroen V schreef:
RO 16v schreef:Wie kan mij helpen aan de compressie verhoudingen van een Delta en 21t standaard en getund.
standaard 8,0 : 1

Getuned (kan van alles zijn ) : de mijne heeft 6,3 : 1
Tankx, maar het is alleen maar om ongeveer te kijken wat de verschillen in de compressie verhoudingen zijn.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

stil topic, lang projectje :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

En ik dacht dat ik een oud topic aan het opvissen was ;) :lol:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

ja zocht op google naar sadev en kwam hier :lol: :worship: :worship:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

:lol:

Vraag me alleen wel af wat comressie is :lol:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

das nieuw en zeer geheim, daarom duurt het al twee jaar :p :p
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Plaats reactie