Ruitenwisser spoilers: yes or no?

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Super 5 Devil

Mijn ruitenwissers aan de voorkant laten onmogelijk veel strepen achter als ze op en neer;) gegaan zijn. Nu heb ik pas al de wisserbladen vervangen maar dat helpt niet echt. Ook heb ik de ruiten al afgedaan met verdunde spiritus om ze te ontvetten, maar ook dat schoot niet op.

Nu vraag ik me af of mijn wisserveren misschien versleten zijn of dat het misschien altijd zo is bij Super5-jes. Soms hoor en zie je ze als het ware "overslaan" (vooral met zijwind). Is het misschien een goed idee om ruitenwisserspoilertjes aan te schaffen of helpt dat niet?

Alvast bedankt voor de replies!
Rally is NOT a crime!
My only limit, is the limit of my car!
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Zou zeggen voor het beeld: NEE!!! vind ze niet staan. Ook niet de alu versieŽs er van.

Als jij denkt dat het helpt de strepen te voorkomen zou ik zeggen JA ga er voor.
Zelf zou ik er niet voor gaan.

Gr. Frits
Robke
Car: Lexus IS250

Er zijn ook ruitenwissers waar een spoilertje op zit.
Gewoon een klein zwart spoilertje, helpt redelijk.
Ik heb ook op 1 ruitenwisser zo'n spoilertje zitten en die piept alleen tussen de 150 en de 170. Die zonder dat spoilertje piept vanaf de 140 tot de 190, dus het helpt wel en je ziet niet dat er zo'n achterlijk ding op zit ofzo.
Tom
Moderator
Car: MB

indien standaard....laten zitten. Anders....halfords sponsoren doen anderen maar :D
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Anonymous

niet doen, ik vind het maar lelijk. wat ook wel eens wil helpen is je bladen zelf schoonmaken met spiritus en eventueel je ruitenwisserarmen een klein beetje buigen.
Xedrah

Gewoon goede ruitewisserbladen kopen. Van Bosch bijvoorbeeld.
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Xedrah schreef:Gewoon goede ruitewisserbladen kopen. Van Bosch bijvoorbeeld.
Dan zou ik Valeo nemen. Bevalt me beter dan Bosch.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
RenaultclioII16v (Peter)
Car: Talisman sedan
Contacteer:

Er zijn ook van die kleine zwarte spoilertjes los verkrijgbaar, voor maar een paar euro.
Ik zou die es proberen.
Cleaned Style
Projecttopic
Dirk (CRX)

waarom rij je dan ook zo hard in de regen?? :lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:
CRX ICE'ed with JL-Audio & Boston Acoustics & Hifonics Zeus
Anonymous

Dirk (CRX) schreef:waarom rij je dan ook zo hard in de regen?? :lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:
wat denk je? om zo snel mogelijk droog thuis te komen. tussen de druppels doorrijden gaat nogal moeilijk. :D
Anonymous

Wat je zeker moet kontroleren is als je je ruitenwisser eraf haalt ,het uiteinde van de ruitenwisser stang(het omgebogen stuk) precies plat op je raam ligt.Als deze"'verdraaid"op je voorraam ligt dan wist hij niet haaks t.o.v. je raam dus heel slecht .En anders moet je aan nieuwe wissers,succes
Paskie

die van Bosch hebben er al een mooi klein spoilertje op zitten (degene die aan de bestuurderskant zit)

en als je je oude weer ff wil opfrissen dan moet je ze ff met een doekje met wat thinner erop afnemen
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

[off topic] Sorry jongens kan het ff niet laten.

Paskey ik zie dat je in arnhem woont. Ga je vanavond misschien nog kijken in beuningen? IS maar 20 min rijden. En verder ga je nog naar de Meern 3-11?? Kijk dan ff op Achterhoek naar de meern of iets dan zou je zo mee kunnen rijden. [/off topic]

Verder moeten ze gewoon werken. maar dat had ik al eerder gemeld.

GR. Frits
-Ray-
Contacteer:

ruitenwisserspoilers zijn mijns inziens errug fout :(

maar dan krijg je weer zo'n welles-nietes discussie :p
Immer wieder die verdammte Holländer
catrinus

Gewoon doen die ruitenwisser spoilertjes. Helpt echt goed als je 120 of harder rijd. Ik had ze ook op mijn rooie gtt zitten en dat werkte prima. En het waren ook niet van die grote spoilertjes zoals je ze nu veel ziet.
There will be plenty of time to rest when your dead
Super 5 Devil

Eeej bedankt voor de tips he! Maar kan iemand me ook een foto sturen met die zogenaamde kleine spoilertjes van jullie? Ik ken ze alleen in het redelijk groot. Alvast bedankt!
Rally is NOT a crime!
My only limit, is the limit of my car!
Marcel (mlg)
Contacteer:

Op mijn clio heb ik ook wissers met een spoiler er op .

Deze zijn van valeo en kan je kant en klaar met spoiler kopen .
En ze zien er niet raar uit zoals veel van die losse spoilertjes.
[img]http://members1.chello.nl/~m.haasdijk/rtc/rw1.jpg[/img]
Tino
Erelid - RvT
Car: R5 Gt Turbo Phase 1

Super 5 Devil schreef:Mijn ruitenwissers aan de voorkant laten onmogelijk veel strepen achter als ze op en neer;) gegaan zijn. Nu heb ik pas al de wisserbladen vervangen maar dat helpt niet echt. Ook heb ik de ruiten al afgedaan met verdunde spiritus om ze te ontvetten, maar ook dat schoot niet op.

Nu vraag ik me af of mijn wisserveren misschien versleten zijn of dat het misschien altijd zo is bij Super5-jes. Soms hoor en zie je ze als het ware "overslaan" (vooral met zijwind). Is het misschien een goed idee om ruitenwisserspoilertjes aan te schaffen of helpt dat niet?

Alvast bedankt voor de replies!
Ik zou ze een klein beetje ombuigen naar de ruit toe zodat hij meer op de ruit gaat drukken.

Niks geen spoilers er op :-*
.:: TurboPowerr ::.
RenaultclioII16v (Peter)
Car: Talisman sedan
Contacteer:

-Ray- schreef:ruitenwisserspoilers zijn mijns inziens errug fout :(
De waarheid mag gezegd worden :lol:
Cleaned Style
Projecttopic
Goof

Martijn *Baccara* schreef:
Xedrah schreef:Gewoon goede ruitewisserbladen kopen. Van Bosch bijvoorbeeld.
Dan zou ik Valeo nemen. Bevalt me beter dan Bosch.
Heb afgelopen vrijdag nieuwe bladen gekocht, van SWF. Ik keek in het begin een beetje moeilijk, maar is made by Valeo.
Brak gvd alleen me linker ruitenwisser arm af :(
Tnx to Ed_pret alweer hersteld :)
Plaats reactie