Nieuwe Megane Top!!

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Jan-Geert (Momentsleutel)

Ben net terug van de première van de nieuwe megane in Zwolle.. Hij is echt heel gaaf. Dacht dat ie lelijk zou zijn , want op de fotos is t niet echt super, maar in t echt mag ie er zijn!! Vooral in t rood , blauw of grijs :-), En hij rijdt ook nog eens goed!!!! , heb dan gereden een een dci , maar t rijd echt goed echt supers!!
Mrtn
Car: R5GTT

Vandaag de nw Autoweek gekregen waar de Megane het moest opnemen tegen de Alfa 146, Toyota Carolla, Ford Focus, Fiat Stilo en de Peugeot 307, dit in de 1.6 16V klasse.

Renault werd 2e, dit eigenlijk omdat de nummer 1, de Peugeot, groter van binnen was. Dit gaf de doorslag om de 307 als 1e te laten eindigen.
De Megane doet dus lekker mee in deze klasse.
Kvind 't persoonlijk ook een mooie verschijning.
Mrtn = Maarten

megane is stukken mooier dan de 307 , t wordt geen vel satis later nee een megane veel mooier!! al is de vel satis ook gaaf...
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

Ik heb de megane nog nie in het echt gezien ga binnen kort wel effe bij de dealer kijken zo te horenis ie wel geil :wink:
Paul

Ik ben er ook geweest gistermiddag, even een stuk gereden in de 1.5 80 PK diesel en in de 1.9 120 PK diesel.
Die 120 PK rijdt perfect, de 80 PK heeft m.i. net te weinig, maar er moet ook 60K mee gereden worden per jaar. Rijden nu zakelijk een 307, heeft wel wat meer ruimte, maar de New Megane is wel errug mooi!! :D :D

We zullen eens kijken welke het wordt :wink:

Het was trouwens goed verzorgt gister, je kon rijden in ongeveer 20 verschillende Megane's in verschillende uitvoeringen met verschillende motortypes. Klasse Renault! :wink:
Moontje Mégane Coupé
Contacteer:

Aha... Ik mag 26 oktober een ritje gaan maken in Limbricht.. Ben benieuwd !!! :wink:
Tom
Moderator
Car: MB

in de autovisie waren ze er ook heel positief over. Vooral het dashboard vonden ze ook super (mooie materialen)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
jef

alle renault dealers verwachten veel van deze megane|| en dat mag ook wel vind ik!!
Vanaf de maand november is hij te koop bij de dealers
Moontje Mégane Coupé
Contacteer:

jef schreef:alle renault dealers verwachten veel van deze megane|| en dat mag ook wel vind ik!!
Vanaf de maand november is hij te koop bij de dealers

Yep... Ik was van de week nog bij de dealer, en ze zeiden eind oktober, begin november in de showroom... 8)
Jeroen
Contacteer:

Geweldig genoten :)

Vandaag dus test gereden in Breda.

Er stonden denk ik zo'n 25 Meganes op een rijtje te wachten om uitgelaten te worden.

Na ze eerst goed bekeken te hebben en de nodige foto's gemaakt te hebben gingen Remko en ik ons binnen melden.

Ik moet zeggen het was prima verzorgt, er waren broodjes, koffie , thee, limonade alleen geen appeltaart. :D

We bestelde allebei een Megane, Rem een 1.9 DCI en ik een 1.6 16v (de 2.0 16v was er niet).

Om 14.10 kregen we de sleutels (sorry, de keycards moet ik zeggen) met de vriendelijke vraag om ze een half uur later weer in te leveren.
Dit werd dus 15.00 uur :D.

Ik voorop met de 1.6 en Remko achter mij aan. Er lag een route in de auto maar die liet ik lekker liggen.

Ik weet een mooi kronkelig bospad bij de Galderse meren dus die maar genomen.

De 1.6 16v trok lekker op maar wel veel lawaai hoog in de toeren, het sturen gaat heel licht (iets te) en de auto voelt stug aan.

De wegligging was ik niet helemaal kapot van maar ik ben natuurlijk wat anders gewend met mijn eigen coupé.

Verder voelt de auto stevig aan, mooi dashboard, lekkere stoelen en veel ruimte. Alleen bij het uitstappen stootte ik mijn hoofd.

De route die ik reed moet je kennen wil je die lekker snel en vlot nemen maar ik kreeg Rem maar niet van mijn bumper af, later kwam ik erachter waarom.

Halverwege de rit ff gestopt, foto's gemaakt en toen van auto gewisseld.

Nu had ik de DCI.
Deze heeft een 6 versnellingsbak en was duidelijk een duurdere uitvoering. Ik wou mijn spiegels goed zetten en klap daar klapte de spiegels plat (dit voor het parkeren in nauwe straatjes).

Maar goed verder met de rit en wauw wat rijdt dat goed zeg die diesel.

Gigantisch veel trekkracht, het sturen leek mij iets zwaarder te gaan (wat ik wel lekker vond).
Nu kon Remko mij af en toe niet bijhouden, deze diesel trekt echt als een lier.

Hij is ook veel stiller alleen ben ik geen diesel gewend dus moest ff wennen dat je eerder moet opschakelen. Bij 4500 toeren houdt het op en valt de auto gelijk terug.
Maar ff doorschakelen, wat trouwens soepel gaat, en hup daar gaan we weer.

Met de 1.6 had ik wat moeite met de koppeling maar in de diesel reed ik zo weg.

Al met al ben ik compleet om, het is echt een hele mooie wagen vooral de 3 deurs. De wagens die wij reden hadden allebij 17" velgen (standaard is 16") maar hier kan makkelijk 19" onder.

Van binnen ziet het er ook gelikt uit, mooi dashboard met mooie klokken en het starten met de startknop is toch ook wel leuk.

De Mégane 2 is echt een klasse beter dan de huidige.

Als ik er 1 gaat kopen wordt het een 3 deurs met een DCI motor.
Bordeaux rood en na aflevering gelijk ff naar de velgenboer voor mooie 19" velgen en naar MCC voor een fijn verlagingssetje.

Verder hoeft er denk ik niet veel aan te gebeuren, witte pinkertjes zitten er al op en een achterspoiler gaat niet.
Hooguit een paar sideskirts en voorspoiler.

Ik zal zaterdag een mooi verslagje maken met de foto's.

Hier alvast 1 met de 2 auto's die Remko en ik tot ons beschikking hadden.

[img]http://www.meganecoupe.nl/25.jpg[/img]

ik heb gereden in een 1.5dci , maar die trekt ook wel goed voor een 80 pk motor , ook een 6 bak en een luxe versie , was een blauwe...
chris-mc
Car: Megane coupe ph1 16V
Contacteer:

Mijn beurt is over 2 weken
normaal had ik naar breda gemoeten,maar omdat ik door de weeks niet kan(en dan ook nog naar breda) heb ik aan mn garage in de buurt gevraagt of het anders kon,die zeiden meteen dat als ik even geduld had ik bij hun een proefrit mocht maken,als dit is gebeurd geef ik mijn verslag met foto's

ik kijk er echt naar uit...

maar zo te zien zijn de ervaringen goed

nou de coupe nog...
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Paul

Jan-Geert (Momentsleutel) schreef:ik heb gereden in een 1.5dci , maar die trekt ook wel goed voor een 80 pk motor , ook een 6 bak en een luxe versie , was een blauwe...
Nergens om verder, maar de 1.5 heeft toch echt een 5-bak!!
:wink:
Ron RS

Paul schreef:
Jan-Geert (Momentsleutel) schreef:ik heb gereden in een 1.5dci , maar die trekt ook wel goed voor een 80 pk motor , ook een 6 bak en een luxe versie , was een blauwe...
Nergens om verder, maar de 1.5 heeft toch echt een 5-bak!!
:wink:
heb er vanmiddag ook in gezeten :( maar daar zaten echt maar 5 versnellingen in.Zag er wel erg strak uit :D
Smasher
Contacteer:

sorry ben wel renault-gek maar die nieuwe megane vind ik echt af-grij-se-lijk lelijk. :-* de vel satis trouwens ook.

Mzl
the power of goodbye
Peter @ Malta
Contacteer:

Smasher schreef:sorry ben wel renault-gek maar die nieuwe megane vind ik echt af-grij-se-lijk lelijk. :-* de vel satis trouwens ook.

Mzl
Smaken verschillen... sommigen vinden supergrote spoilers en overdreven bodykits mooi en daar ben ik nou weer niet zo kapot van.

- Peter
Ron RS

Is er al wat bekend over de nieuwe Megane RS?
RenaultclioII16v (Peter)
Car: Talisman sedan
Contacteer:

Met een turbo en rond de 200 pk! :p
Maar het duurt nog ff voor die komt.....
Cleaned Style
Projecttopic
Lex
Über-Spammer
Contacteer:

Eindelijk weer een auto op de markt die niet lijkt op alle andere uit het segment.

Jammer dat er maar een sportieve variant komt.
Namelijk een 2.0 turbo uit de VelSatis. Dit is gelijk het topmodel.

Bij Ford bijv: de Focus RS of eronder de ST170

Maar hij is verpletterend in real life.
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Peter @ Malta
Contacteer:

Net terug van de Renault-garage (grote beurt, mistlampen laten plaatsen, bak geld kwijt :lol: ) en meteen gevraagd wanneer de Mégane II nou eens op dit eiland aankomt.

Half februari. :(

Dat is vrij frustrerend, temeer daar ik een dikke vier maanden in Parijs geleden al de Vel Satis, Avantime en Espace IV zag.

Zouden ze me geloven als ik met een anderhalf jaar oude Scénic aan kom zetten en om een proefrit vraag "omdat ik misschien een Mégane II wil kopen"? :)

- Peter
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

Je kan het allicht proberen :lol:

Maar een koper is een koper toch?
dennisvr
Über-Spammer
Contacteer:

Peter @ Malta schreef:Net terug van de Renault-garage (grote beurt, mistlampen laten plaatsen, bak geld kwijt :lol: ) en meteen gevraagd wanneer de Mégane II nou eens op dit eiland aankomt.

Half februari. :(

Dat is vrij frustrerend, temeer daar ik een dikke vier maanden in Parijs geleden al de Vel Satis, Avantime en Espace IV zag.

Zouden ze me geloven als ik met een anderhalf jaar oude Scénic aan kom zetten en om een proefrit vraag "omdat ik misschien een Mégane II wil kopen"? :)

- Peter
handel is handel ;)
tuurlijk lukt dat :P
Tom
Moderator
Car: MB

Peter @ Malta schreef:Zouden ze me geloven als ik met een anderhalf jaar oude Scénic aan kom zetten en om een proefrit vraag "omdat ik misschien een Mégane II wil kopen"? :)

- Peter
:lol: ehhh, hoe zie jij eruit :wink:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Jeroen
Contacteer:

Patrick RS
Moderator
Car: Megane

vet!!
-Ray-
Contacteer:

is dit echt of hebben we hier weer een fotosoep projectje???
Immer wieder die verdammte Holländer
Jasper16v

soepie
Jeroen
Contacteer:

Inderdaad een cup a soeppie :D

Was ff aan het kijken hoe de II eruit ziet met een paar vette velgen en verlaging.

[img]http://www.meganecoupe.nl/pictun/meg2+tun.jpg[/img]
Steven
Car: M536

Nou niet slecht dus :)
Jeroen
Contacteer:

Zeer zeker niet slecht.

Zal alvast gaan beginnen met sparen :lol:

Hier nog een leuk plaatje:

[img]http://www.meganecoupe.nl/pictun/meg2tun.jpg[/img]
Moontje Mégane Coupé
Contacteer:

Mooi Jeroen.. !!!! :)
Robert dB.

-Ray- schreef:is dit echt of hebben we hier weer een fotosoep projectje???
wel knap gedaan Jeroen! Bijna niet van echt te ondescheiden.
Xedrah

Je hoeft bijna niets te veranderen aan de Megane. Vette velgen en een verlagingssetje en je hebt een dijk van een wagen. Nog 1 jaar dan kan ik weer een nieuwe leaseauto rijden. Wordt een nek aan nek race tussen de Megane 1.9 DCi of Seat Leon Sport TDi. :D
Robert dB.

nou je zou dan eindelijk officieel lid kunnen worden van de RTC....de keus lijkt me dus niet moeilijk :)
Plaats reactie