afblaaspunt: ok. Twas niet uit je voorgaande verhaal te halen of je die 2 drukken door had, mon excuses.
beetje vreemd dat die membraamdingen bij jou niet open gingen. Waarschijnlijk verhouding oppervlak en veerkracht slecht gematched. (jammer, als de veerkracht nou instelbaar was...(auausorrysorry)
ben benieuwd hoe het verder uitpakt. Het lastigste is natuurlijk om die zelfde veren te pakken te krijgen. Als je 'ongeveer dezelfde' veren te pakken krijgt kan je ze wel weer matchen door te knoeien met de voorspanning. Er vulringen onder te leggen, of wat met de maatvoering te stoeien.
Dus het lijkt me handig om eerst veren te scoren,en daarna pas te gaan draaien.
Of....
Je maakt de vacuum aansluiting niet in het midden van het deksel, maar in de plaats daarvan een bout waarmee je een plaat aandrukt die... de veervoorspanning afsteld.

Voor de constructie daarvan moet je maar wat verzinnen.
De dumpvalve valve moet dicht zijn bij stationair, en liefst tot zon 2500-3000 rpm onbelast. Let wel, er is nog geen vuldruk. Als er nog wat vuldruk is floeptie natuurlijk wel open, das presies wat je wilt.
Afstelmethode:
eerst de veer te slap zetten, zodat hij bij stationair draaien open gaat.
Dan veer spannen zodat hij bij stationair dicht gaat. Dan nog iets verder spannen zodat hij bij 2500-3000 rpm onbelast ook nog net dicht is. (dan heb je namelijk net effe iets meer vacuum)
Het komt vrij presies!