ik heb een setje brisk premiums gekocht en in de motor gedraaid.
Maar bij het vervangen van de bougies die erin zaten waren er 2 errug olie-ig, het druppelde er nog net niet van af. Het waren de 2 bougies aan de bestuurders kant.
Iemand hier bekend mee?
Kop krom (ik hoop het toch echt niet)
Iemand bekend met kop vlakken?
GreetZ Laurens
[Clio 16V] Probs????????
Begin eerst eens met de pakking van het kleppendeksel te vervangen. Bij mij was die ook stuk en liep de olie zo in de bougiegaten (bougies zitten dieper naar onder hé) naar beneden.
Heel waarschijnlijk is het hiermee opgelost
Greetz
Heel waarschijnlijk is het hiermee opgelost
Greetz
Is inderdaad gewoon het kleppendekselpakking. Is een bekend probleem. FF vervangen dus. Vervang dan meteen de 4 oranje rubber ringen die aan de binnenkant van de kunststof bougieschachten zitten. Helpt tegen regenwater en gemorste olie bij het bijvullen.
Klepdeksel pakking die lekt, dat is een standaard probleem bij die clio's. Ik heb in 4 jaar tijd er al 2 vervangen. Als je het laat doe kost het je een Eurotje of 50-60.
Kop vlakken: Waarom zou je je kop eraf halen? Dit is niet nodig als je het klepdekselpakking vervangt. En ja het leverd iets wat meer koppel op, omdat je een hogere compressie krijgt.
Maar ik zou de kop er niet voor afhalen.
ps. hoeveel km heeft hij gelopen?
Kop vlakken: Waarom zou je je kop eraf halen? Dit is niet nodig als je het klepdekselpakking vervangt. En ja het leverd iets wat meer koppel op, omdat je een hogere compressie krijgt.
Maar ik zou de kop er niet voor afhalen.
ps. hoeveel km heeft hij gelopen?