Sow eindelijk rijdt m'n schatje weer... krijg hem alleen niet meer lekker gestart 's ochtends.
Heb nu sinds een week een Grp A carbarateur erop zitten maar de choke werkt hiet niet echt lekker bij. Wanneer de choke gebruikt wordt dan gaat de motor sputteren en als een 2-takt klinken waarna tie uitvalt (ook bij warme motor). Met dit weer is het starten 's ochtends nog wel te doen dus, maar strakjes gaat het wel erg moeilijk worden. Waar kan dit aan liggen?!
Alvast bedankt!
Eric
Grp A carb, choke werkt niet goed meer
-
- Über-Spammer
- Berichten: 9262
- Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
- Locatie: Den Haag : Zuid-Holland
met een groep A carb hoe je niet meer te choken.
mischien heel klein beetje maar zeker niet veel meer.
anders start je wagen niet.
mischien heel klein beetje maar zeker niet veel meer.
anders start je wagen niet.
naja hoef niet meer te choken. Ik had vanochtend 3 keer nodig om het beestje aan de gang te krijgen. Zat er nu zelf aan te denken om het mechanisme te veranderen. Alleen de chokeklep te verwijderen en de extra gasklep opening te laten zitten. Of is het mogelijk de chokeklep bediening zodanig af te stellen dat deze maar een klein stukje opengaat (2/5).
Zoals het nu is zie ik het iig zuur in voor de winter
Zoals het nu is zie ik het iig zuur in voor de winter

-
- Über-Spammer
- Berichten: 9262
- Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
- Locatie: Den Haag : Zuid-Holland
naja euh..
er rijden hier 3 GTT's met echte Groep A carbs en die hoeven echt bijna niet te choken om hem aan te krijgen.
kweet niet wat voor groep A jij hebt.
er rijden hier 3 GTT's met echte Groep A carbs en die hoeven echt bijna niet te choken om hem aan te krijgen.
kweet niet wat voor groep A jij hebt.
zit er in die aangepast carb wel een chokeklep dan? die hoort toch verwijder te zijn??
wat zijn nou de wezenlijke verschillen tussen een groep a carb en een normale? op diverse sites zie je groep a carb setje voor 50-100 euro maar een complete groep a carb MET inruil oude kost je ongeveer 250-300 ???
wat zijn nou de wezenlijke verschillen tussen een groep a carb en een normale? op diverse sites zie je groep a carb setje voor 50-100 euro maar een complete groep a carb MET inruil oude kost je ongeveer 250-300 ???
-
- Über-Spammer
- Berichten: 9262
- Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
- Locatie: Den Haag : Zuid-Holland
Dit zegt K-tec over Groep A carb (setje):
This is a fully modified carburettor body which benefits from a larger venturi and is fully re-jetted to suit the greater airflow through it. The machined venturi bore is 30% larger than the standard item which results in more boost pressure making it into the engine. This means power is increased without increasing the boost pressure. This is achieved because the standard carb can cause a pressure loss of up 5psi through it due to the bore size of the standard venturi (i.e. 15psi boost pressure entering the carb can result in 10psi boost pressure exiting the carb and entering the engine = 5psi pressure loss) whereas the free flowing Group 'A' carb will only 1-2psi across it resulting in more boost entering the engine. MORE BOOST = MORE POWER. Obviously the carb is fully re-jetted to cope with the extra airflow and has been used successfully on cars running over 35psi with no change to the supplied jetting. It can be fitted to standard cars but is a must for cars running over 20psi as the standard carb becomes far too restrictive.
This is a fully modified carburettor body which benefits from a larger venturi and is fully re-jetted to suit the greater airflow through it. The machined venturi bore is 30% larger than the standard item which results in more boost pressure making it into the engine. This means power is increased without increasing the boost pressure. This is achieved because the standard carb can cause a pressure loss of up 5psi through it due to the bore size of the standard venturi (i.e. 15psi boost pressure entering the carb can result in 10psi boost pressure exiting the carb and entering the engine = 5psi pressure loss) whereas the free flowing Group 'A' carb will only 1-2psi across it resulting in more boost entering the engine. MORE BOOST = MORE POWER. Obviously the carb is fully re-jetted to cope with the extra airflow and has been used successfully on cars running over 35psi with no change to the supplied jetting. It can be fitted to standard cars but is a must for cars running over 20psi as the standard carb becomes far too restrictive.
Na veel lezen is dit mijn samenvatting:
Groep N: Grotere hoofdsproeier (135 ipv 120)
Groep A: 28mm venturi, hoofdsproeier 135 tot 1.2 bar, 150 daarboven. 'Aircorrector jet' 90 ipv 120-130 (da's de kleine sproeier die net boven de venturi zit)
Bij grp A: gas vol open en dicht werken ok, ertussen in wil wel eens wat problemen geven.
Starten: per carb verschillend, meestal het beste op de plaats laten draaien en met het gas spelen totdat ie een beetje warm word (jaja niet goed voor de motor)
Te grote hoofdsproeier is niet gunstig voor het gebruik en zal de olie wegspoelen van je cylinderwand, waardoor zuigers+cylinderbussen snel slijten. Wordt toch vaak gebruikt op het circuit omdat de extra brandstof ook je zuigers koelt.
Groep N: Grotere hoofdsproeier (135 ipv 120)
Groep A: 28mm venturi, hoofdsproeier 135 tot 1.2 bar, 150 daarboven. 'Aircorrector jet' 90 ipv 120-130 (da's de kleine sproeier die net boven de venturi zit)
Bij grp A: gas vol open en dicht werken ok, ertussen in wil wel eens wat problemen geven.
Starten: per carb verschillend, meestal het beste op de plaats laten draaien en met het gas spelen totdat ie een beetje warm word (jaja niet goed voor de motor)
Te grote hoofdsproeier is niet gunstig voor het gebruik en zal de olie wegspoelen van je cylinderwand, waardoor zuigers+cylinderbussen snel slijten. Wordt toch vaak gebruikt op het circuit omdat de extra brandstof ook je zuigers koelt.
It takes a big man to admit he's wrong..
I am NOT a big man!
I am NOT a big man!
-
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: ma 21 jan 2002 0:00
- Locatie: Utrecht... garage in Portengen....
- Contacteer:
Klinkt als dat je te veel benzine toevoert.Erix schreef: Heb nu sinds een week een Grp A carbarateur erop zitten maar de choke werkt hiet niet echt lekker bij. Wanneer de choke gebruikt wordt dan gaat de motor sputteren en als een 2-takt klinken waarna tie uitvalt (ook bij warme motor). Met dit weer is het starten 's ochtends nog wel te doen dus, maar strakjes gaat het wel erg moeilijk worden. Waar kan dit aan liggen?!
Eric
Dus als je s'morgens start zou ik helemaal niet choken.
Let je d'r overigens ook op dat je het pedaal niet intrapt voor dat je gaat starten? Want daar kan je hem ook al mee verzuipen.
Ik zelf heb geen Group A carb maar wel een 135 sproeier. En s'ochtends raak ik het gaspedaal niet aan voor het starten. Wel tijdens het starten geleidelijk de choke uittrekkend tot hij moei te loos aanslaat.
Auto slaat dus altijd binnen 1 keertje starten aan.
Drive it like you stole it