Problemen koelvloeistof Clio 16v

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Yde 16V
Contacteer:

Ik heb een probleempje. Van het weekend kwam ik er achter dat het niveau van de koelvloeistof wel erg laag was (onder het minimum), meteen gezocht naar lekkage o.i.d. maar niets gevonden. Ook geen witte sporen op de oliepeilstok of de oliedop, dus de koppakking is het volgens mij ook niet. Koelvloeistof bijgevuld (tot maximum) en een even warmgereden, op een parkeerplaats gekeken (geluisterd) of er ergens valse lucht wordt aangezogen, waardoor het misschien toch een koppakking kan zijn, maar ook dit ging gewoon zoals het zou moeten.
Ik denk dat het allemaal wel goed zit, maar de volgende ochtend (gister) was het niveau weer op minimum. En ik kan nog steeds geen lek vinden of sporen op de grond.

Enig idee wat dit kan zijn en hebben jullie een oplossing?

P.S. Mijn koelvloeistof had wel een roestige kleur, maar dat was toch niet ernstig, dacht ik?
Mickael

Wat heb je erbij gegooid? Ik heb namelijk wel eens gehoort dat sommige koelvoeistoffen elkaar op vreten. Nieuw type en oud type (bruin/groen).

Heb je er de goede bij gedaan dan zou ik voor de zekerheid even langs Renault rijden en vragen of ze een koppakking test doen.

Anders zou ik het ook niet weten.

PS. die van mij gooit alles boven het midden van het tankje er ook uit en waarom?? hij blijft gelukkig wel netjes in het midden.
Serge1916V

Dat is echt kote man! :-*
Dus de koelvloeistof is weg ? Maar er heeft niks gelekt.
Dit probleem heb ik nu ook een beetje.
Waar kan die koelvloeistof dan toch heen gaan vraag je je af.
Of het moet dus verbrand worden, maar dan zou je een witte rook uit je uitlaat moeten krijgen.
Roestige kleur zeg je daar, het is toch geen olie wat door de koelvloeistof heen was gemixt he ?!

ps: Mijn motor is 6 juni gereviseerd en nu lekt ie af en toe een druppel olie en/of koelvloeistof.
Maar ik moet vrijdag langkomen om dit na te laten kijken.
Hetis bijna niks, maar het hoort niet.....toch ?! :D
Marco16V
Contacteer:

Het kan zijn dat er wat koelvloeistof lekt bij de waterpomp. Misschien dat daar een klein witachtig spoor te vinden is, komt weleens voor dat er iets lekt bij de pakking.
Clio Grand Prix 16V (404)
Tom
Moderator
Car: MB

heb je geen porueze slangen ofzo, waardoor er een heel klein beetje verdampt zonder dat je het merkt
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Arjen

Stinkt je kachel ook naar "groentesoep" ? Anders is je kachelradiateur misschien lek.
Plaats reactie