Hallo,
Ik ben van plan om in mijn Renault 5 GTX een andere grille in te bouwen (Laguna Style) om voor het open luchtfilter voldoende koude lucht onder de kap te krijgen.
Maar nu vroeg ik me dus af hoe het dan zit met de waterafvoer (regen), bij die laguna style (maar ook R19 style) zitten er dus enorme gaten in het frontoppervlak. Komt al dat water dan niet gewoon op de motor of moet daar dan nog iets voor zitten.
Als iemand daar ervaring mee heeft zou je dan even willer reageren hoe ik dat moet oplossen.
En wie kan even aangeven op welke manier er voldoende koude lucht onder de kap kan komen. (Geen luchthapper op de motorkap) Ik zat zelf te denken om die extra lucht v/d grille met een soort trechter naar het open luchtfilter te leiden en de gewone luchtslang (koud) die naar het filterhuis gaat ook er op uit te laten monden. (moeten er dan nog filters tussen om evt water weg te vangen.
Wie heeft nog een paar goede ideen daarvoor. (LET OP IS EEN GTX DUS IETS ANDERE BUMPER< WEL MET MISTLICHTEN!)
Groeten Jan-Paul
R5 andere GRILLE & WATERAFVOER
helaba,van de gille blijf je af,gaat vrouwtje nie blij mee zijn okjpp_GTX schreef:Hallo,
Ik ben van plan om in mijn Renault 5 GTX een andere gille in te bouwen (Laguna Style) om voor het open luchtfilter voldoende koude lucht onder da kap te krijgen.
Groeten Jan-Paul

door je openluchtfilter zo te plaatsen dattie voldoende koude RIJwind krijgt, of ervoor zorgen dat je met een buis of slang die vanuit je bumper/grille rechtsstreeks naar je openluchtfilter loopt voor voldoende luchttoevoer zorgt.
beetje crea-bea zijn dus.
beetje crea-bea zijn dus.
Immer wieder die verdammte Holländer
Slang in de bumper naar het filter toe. als iemand en foto heeft van mijn motorruimte in marum, daar kan je het op zien.jpp_GTX schreef:iemand ??? Hoe krijg ik het beste koude lucht onder de kap voor een open luchtfilter. (geen luchthapper in de motorkap)
there is no spoon.
oke daar ga wel even aan knutselen, maar dan nog steeds: Wat moet je doen met het regenwater, als je een slang maakt die naar het filter loopt en een open verbingding heeft met de bumper of grille, loopt daar dan niet gewoon het regenwater in en komt dat dan niet op het filter.
Moet die slang dan met ene bocht, of moet er nog een filtertje in de slang?
Moet die slang dan met ene bocht, of moet er nog een filtertje in de slang?
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Mij is altijd verteld dat water nooit recht om hoog kan "lopen". (In de bouwkunde dan)Dus een bocht naar boven of iets zou moeten kunnen werken.
Je zal ook van je bumper naar je luchtinlaat moeten bus ook weer van laag naar hoog! Kan me vergissen maar zie ook niet een andere moeilijke constructie bij een ander met een pijp of iets.
Alleen je aanzuig buis moet wel voor je filter ophouden want dan kan evt. water daardoor weg lopen naar onder. Omdat er dan een gebrek aan geleiding en luchtstroom is, of iets.
Gr. Frits
Je zal ook van je bumper naar je luchtinlaat moeten bus ook weer van laag naar hoog! Kan me vergissen maar zie ook niet een andere moeilijke constructie bij een ander met een pijp of iets.
Alleen je aanzuig buis moet wel voor je filter ophouden want dan kan evt. water daardoor weg lopen naar onder. Omdat er dan een gebrek aan geleiding en luchtstroom is, of iets.
Gr. Frits
Project: GTT Blue Sport