het standaard luchtfiltervan mijn rsi uit '97 wil ik vervangen. Wat is de beste keus als ik iets meer geronk wil (niet te gek hoor), en een betere luchttoevoer??
Kun je het standaard filterhuis misschien zelf bewerken??
dank u
Peerke
ander luchtfilter
-
- Berichten: 664
- Lid geworden op: do 5 sep 2002 14:33
kostbaar??
hoe zit het met de montage van zo'n open filter, kan ik dat zelf (twee linkerhanden en twee rechtervoeten maat 47)
thanks
hoe zit het met de montage van zo'n open filter, kan ik dat zelf (twee linkerhanden en twee rechtervoeten maat 47)
thanks
Ik heb het zelf ook nog nooit gedaan, maar volgens mij stelt dat niet zo heel veel voor. Je haalt het originele filterhuis eraf en monteert met behulp van de bijgeleverde onderdelen het nieuwe filter.
Succes!
Ow ja, goedkoop zijn ze niet echt, nee...
Succes!

Ow ja, goedkoop zijn ze niet echt, nee...

Je kan ook gewoon een vervangingsfilter nemen.
Kost iets minder als een open filter. (als het goed is)
Past gewoon in je originele huis, dus geen aanpassingen nodig en je hoeft je ook geen zorgen te maken over het aanzuigen van warme lucht.
Klinkt iets zwaarder en doet ook nog iets voor de pk's (verwacht niet te veel peekaas, lees: bijna niets zeker niet als je het hierbij laat)
Voor wat meer brom, kan je ook je middendemper vervangen. Bij mij kon dit door een rechte pijp te monteren van een 1.2 maar ik weet niet of dit bij jou ook kan. (er zijn vast wel mensen hier die dat wel weten)
Dit zijn 2 low cost oplossingen. Verwacht geen onwijze herrie maar "it does the job 4 me"
Kep zelf een vriendin die er ook in rijdt dus moet niet te gek worden (precies zoals jij bedoeld denk ik)
Andere oplossingen: Kat vervanger (niet weggooien wel voor apk nodig) en sportdemper zijn over het algemeen wat duurder (lees: veel duurder)
Suc6 ermee!
Kost iets minder als een open filter. (als het goed is)
Past gewoon in je originele huis, dus geen aanpassingen nodig en je hoeft je ook geen zorgen te maken over het aanzuigen van warme lucht.
Klinkt iets zwaarder en doet ook nog iets voor de pk's (verwacht niet te veel peekaas, lees: bijna niets zeker niet als je het hierbij laat)
Voor wat meer brom, kan je ook je middendemper vervangen. Bij mij kon dit door een rechte pijp te monteren van een 1.2 maar ik weet niet of dit bij jou ook kan. (er zijn vast wel mensen hier die dat wel weten)
Dit zijn 2 low cost oplossingen. Verwacht geen onwijze herrie maar "it does the job 4 me"

Kep zelf een vriendin die er ook in rijdt dus moet niet te gek worden (precies zoals jij bedoeld denk ik)
Andere oplossingen: Kat vervanger (niet weggooien wel voor apk nodig) en sportdemper zijn over het algemeen wat duurder (lees: veel duurder)
Suc6 ermee!
Montage is niet al te moeilijk. Gewoon de handleiding volgen. Bij mijn clio II 1.6 16v, was het een kwestie van twee adapters monteren en drie slangklemmen aandraaien. Oh ja, mijn kitje is van Green Cotton Air Filters.
Ik heb er zelf een van K&N, bevalt erg goed.
Staat inderdaad erg leuk onder de kap, klinkt goed en de motor lijkt wat beter "op te pakken".
Montage is niet erg moeilijk, zit een duidelijke beschrijving bij. Kosten zijn ongeveer 125 Euro.
Staat inderdaad erg leuk onder de kap, klinkt goed en de motor lijkt wat beter "op te pakken".
Montage is niet erg moeilijk, zit een duidelijke beschrijving bij. Kosten zijn ongeveer 125 Euro.
Clio Grand Prix 16V (404)
-
- Berichten: 165
- Lid geworden op: di 3 sep 2002 22:03
- Locatie: Uden
Je kunt inderdaad beter een originele open filter kopen als zelf knutselen. Die dingen kosten ook maar rond de 60 euro of zo. Zijn niet zo gek duur.
Rally is NOT a crime!
My only limit, is the limit of my car!
My only limit, is the limit of my car!
-
- Berichten: 165
- Lid geworden op: di 3 sep 2002 22:03
- Locatie: Uden
Of zet er een Cat-vervanger onder
(=catalysator vervanger)

Rally is NOT a crime!
My only limit, is the limit of my car!
My only limit, is the limit of my car!
-
- Berichten: 221
- Lid geworden op: do 15 feb 2001 0:00
- Car: Renault Grand Espace
- Locatie: Veenendaal
- Contacteer:
Heb zelf een week geleden een open K&N gemonteerd, makkelijk te doen, zit een duidelijke beschrijving bij. Mooi is dat je er geen last van hebt als je rustig aan doet. Als je het gas onderin trapt krijg je een hele mooie roffel. 

exxxxxxxplain please ??Steven (Fiets) schreef:Wel jammer dat je daardoor vermogen verliest
Nou bij de Willy's en 16v's worden bijna alle luchtfilters direct op het gasklephuis gemonteerd en daar zit ie zo ongunstig dat ie zo ongeveer 100% warme lucht vangt.
Tuurlijk geeft het een gave sound, maar werk em dan netjes weg achter de bumper ofzo. Iig ergens waar ie koude lucht vangt zodat ie naast herrie ook nog een beetje vermogen geeft.
Tuurlijk geeft het een gave sound, maar werk em dan netjes weg achter de bumper ofzo. Iig ergens waar ie koude lucht vangt zodat ie naast herrie ook nog een beetje vermogen geeft.
Dat komt omdat de 16V een dubbele gasklep heeft, een kleintje (bij rustig aan rijden gaat alleen die open) en een grote. (bij volgas staan ze allebij open)Uenk schreef:Heb zelf een week geleden een open K&N gemonteerd, makkelijk te doen, zit een duidelijke beschrijving bij. Mooi is dat je er geen last van hebt als je rustig aan doet. Als je het gas onderin trapt krijg je een hele mooie roffel.
Wel zorgen dat er een slang vanaf de voorspoiler op het filter 'gericht' is, voor de aanvoer van 'koude rijwind'. Anders zuigt die erg veel warme lucht aan.
Clio Grand Prix 16V (404)
-
- Berichten: 3295
- Lid geworden op: wo 3 okt 2001 0:00
- Locatie: Bunde (L)
Ik heb gisteren een vervangingsfilter van Ram-Air in mijn Clio 16v gepropt. Hij reageert nu beter op het gas en gaat makkelijker door naar de toerenbegrenzer 

-
- Berichten: 221
- Lid geworden op: do 15 feb 2001 0:00
- Car: Renault Grand Espace
- Locatie: Veenendaal
- Contacteer:
Wie heeft er ervaring met deze filters ?
Met name wat voor geluid dat ding maakt.
Over de koude lucht toevoer maak ik me weinig zorgen.
Over de prijs meer, 324,46 Euro bij K-tec.
[img]http://www.k-tecracing.com/products/cli ... er_kit.jpg[/img]
Met name wat voor geluid dat ding maakt.
Over de koude lucht toevoer maak ik me weinig zorgen.
Over de prijs meer, 324,46 Euro bij K-tec.
[img]http://www.k-tecracing.com/products/cli ... er_kit.jpg[/img]
Hi,die heb ik pas ingebouwd in mijn gtt,het geluid is bij mij zwaarder geworden.Het is alleen nog niet af want de slang voor lucht toevoer is wat aan de korte kant voor waar ik mijn luchtinlaat wil gaan maken (voor in de bumper) tot nu toe ben ik wel tevreden,kijk een op http://www.limpex-sport.nl
die verkopen hem ook hij is wel prijzig.
Gr Jan
die verkopen hem ook hij is wel prijzig.
Gr Jan
Hier nog een aantal foto's van een montage van een vyper luchtfilter in een gtt5 voor de inlaat zit nog een tijgerrip dit gaat nog weg en ik zit er over te denken om hem in de kleur mee te spuiten.
gr Jan..
[img]http://nl.msnusers.com/_Secure/0UQCgF7U ... 6497762865[/img]
gr Jan..
[img]http://nl.msnusers.com/_Secure/0UQCgF7U ... 6497762865[/img]
Ik moet ook nog zo'n extra luchttoevoer vanaf naast mn mistlamp hebben, maar hoe kan ik die het beste bevestigen dan?
Lees dit ok eens door, staat wel handige info denk ik.
http://www.gummen.org/newforum/forum_me ... id=0515209
http://www.gummen.org/newforum/forum_me ... id=0515209
-
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
- Locatie: Woerden
In hoevere is een dergelijk luchtfilter nu beter dan een conventionele 57i kit?
Snap niet waar het grote prijsverschil vandaan komt. Alleen voor de looks vind ik het niet waard.
Snap niet waar het grote prijsverschil vandaan komt. Alleen voor de looks vind ik het niet waard.
-
- Berichten: 444
- Lid geworden op: di 1 jun 2004 10:03
Ik wil een open lucht filter in mijn Twingo 1.2 16v (75 pk) uit 2000 ik kan een K&N filter over kopen is dit verstandig? ben net nieuw op dit gebied en wil mn verstand (voor zover mogelijk) uitbreiden) Zie graag reactie